Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - daghb

#31
Sitat fra: VL på onsdag 11. november 2015, klokken 19:47
Så lurer jeg på om det er noen her som har hatt problemer med ladekabelen? Da tenker jeg på den originale med grønt lyst, som følger med bilen.
Har byttet min en gang tidligere da den plutselig ikke virket lengre. Det kom bare rødt lys i den og rødt lys ved ladeluken på bilen. Dette skjedde med vanlig 16A adapteret og det blå adapteret, så Tesla byttet kabelen.

Men nå et par måneder etter jeg fikk ny er det samme på gang igjen. Bilen lader gjerne 15-20 minutt, så blir lyset rødt og laderen slutter å virke... Så må jeg ta stikket inn og ut av kontakten MANGE ganger før den virker igjen..... Så detter den ut etter en stund og det lyser bare rødt igjen... Dette gjelder både på 16 og 32A.... ( Har prøvd hos naboen også, så det er ikke feil hos meg )  >:( :o

Ladekabelen har i alle fall vært et problem. Jeg har akkurat fått de feilene du beskriver - etter å ha hatt overtatt en brukt S for et par uker siden. Her har det regnet konstant og da har det nok kommet vann inni et eller annet sted. Plugget i3-laderen min i S'en og den fungerte som bare juling, så jeg er nok 99% sikker på at det er vann som er problemet. Synd at vestlandsvær skal ødelegge ladekabelen.
#32
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 06:06
Hei,

Boksen kan benyttes på begge bilene og vil gi 7,4kW (32A) lading på begge to.

Strålende, kommer nok en bestilling din vei så snart jeg har fått en elektriker til å se på anlegget og vurdere mulighetene.
#33
Hei @jkirkebo!

Jeg har en BMW i3 uten hurtiglader (såvidt jeg vet tar den Type 2 Mode 3 opptil 32A enfaset) og anskaffer meg nå en 2014 Model S. Kan jeg bruke boksen din på begge bilene og hva kan jeg i tilfelle få av ladefart på i3'en? 3,3 eller 6,6 kW?
#34
Ladeplasser og ladekabler / Ny hurtiglader på Bruhagen, Averøy
tirsdag 24. februar 2015, klokken 23:26
Det ser ut til å være kommet en ny lader på Averøy.

Se bilder på Facebook: https://www.facebook.com/permalink.php?id=1546179038996518&story_fbid=1547259995555089

Er det noen som kjenner detaljene - kabelstandard, priser etc?
#35
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Valsøytunet delvis ute av drift
onsdag 06. august 2014, klokken 15:32
Grønn Kontakt facebook-sider nå: "Hurtigladeren på Valsøytunet er nå åpen for bruk."
#36
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
onsdag 06. august 2014, klokken 09:09
Sitat fra: Thomas81 på onsdag 06. august 2014, klokken 06:47
Hvordan kan man vite at den ladestasjonen man planlegger å bruke på en lengre tur faktisk fungerer? På hurtugladekartet står den som operativ, mens Grønn kontakt opplyser at den ikke er operativ. Da blir det jo vanskelig å vite hva man kan stole på.

Jeg tror en god porsjon klarsynthet ikke er av veien her. Med den infrastrukturen som finnes i dag på statusrapportering så kan man like gjerne ringe spåtjenester.
#37
BMW i3 / Sv: Gjett-o-meter
tirsdag 05. august 2014, klokken 13:44
Etter at min er fulladet så går rekkeviddetallet gradvis nedover etterhvert som timene går. Ved fullading kan den f.eks. vise 140 km, mens etter en dag uten å ha blitt kjørt og fremdeles iplugget og med "100%" på batteriindikatorenså står det 128 km. Skjønner ikke helt rasjonalet for det.
#38
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...
tirsdag 05. august 2014, klokken 13:29
Sitat fra: rth på lørdag 02. august 2014, klokken 19:45
Så blir det spennende å se om vi får en problemfri AC. Vet ikke om biler som leveres nå har fått denne oppdateringen som det har vært så mye snakk om.

Ikke sikker på hva slags problemer det er snakk om - vår AC er i alle fall helt problemfri.
#39
e-up! / Sv: Betale for lading i borettslag
fredag 01. august 2014, klokken 13:04
Sitat fra: pladask på fredag 01. august 2014, klokken 12:57
Jeg betaler 2500 i året til Borettslaget for å lade.
Selvfølgelig er det noen beboere som synes dette er ALT for billig...
Mitt eget regnestykke gir en pris på det halve. Dette fordi jeg kan lade på jobb og i tillegg har kort vei.
Jeg har derfor kjøpt en billig måler på Clas Ohlson for å bruke som argument ved neste generalforsamling når dette helt sikkert blir tatt opp.

Har de ikke egen måler på uttaket?
#40
Sitat fra: Zneip på fredag 01. august 2014, klokken 12:38
Det frister med en liten tur-retur Levanger-Hustadvika til uka...noen som vet om denne superladeren er i drift snart?

1-2 punkter "i løpet av kort tid" sier grunneieren. Resten i løpet av høsten.

http://www.tk.no/nyheter/article7495794.ece

Ellers er det Type 2-lading i Molde og på Eide.
#41
Kjøring til Gardermoen med 1 kjerring + 2 unger i bilen er uansett risikosport i 31-33 graders varme, elbil eller ikke... Gratulerer med både forsøk og suksess!
#42
Elbiler i media / DinSide med test av e-golf
fredag 01. august 2014, klokken 12:04
"Golf har kommet i elektrisk versjon, og er en av de få som også har et utseende som en vanlig bil. Dette er i motsetning til hva tilfellet er med Tesla S, Nissan Leaf, BMW i3 og alle de andre rare skapningene, hvor du må stå opp for valget ved hver eneste sammenkomst."

http://www.dinside.no/929741/test-vw-e-golf
#43
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...
fredag 01. august 2014, klokken 11:37
Bestilt i april jeg også, og fikk levert 25. juli, 2-3 uker før den ble lovet. Ikke skinninteriør, da  ;D

Ikke én feil på bilen - annet enn at forhandleren hadde montert feil skilt. Det rettet de fort opp så snart jeg hadde tatt en titt i det midlertidige vognkortet.
#44
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Valsøytunet delvis ute av drift
fredag 01. august 2014, klokken 11:22
Og her er status fra GK. Problemet er feil på magnetkontakt på dørlukkeren - så hurtigladeren tror døren står åpen og stenger dermed "pumpa".

#45
Sitat fra: TB på torsdag 31. juli 2014, klokken 00:14
Eg tenkte med meg sjølv - dette er jo omtrent som hurtiglading - må fyrst finne ein lader som faktisk virker - så må du finne nokon som har tilgang til den.. Forskjellen er at straumen ikkje treng tankbil.. :-)

Ja, jeg kjenner meg igjen. Laget et eget "båtbunkringskart" da jeg skulle på tur for noen år siden og fikk medlemmene på baatplassen.no til å hjelpe meg med å registrere fyllemuligheter. Kjenner meg veldig igjen i ladestasjonskart-problematikken noen år senere.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA