Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ogi

#16
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
mandag 19. november 2012, klokken 13:21
Jeg meldt problemet til Nissan Carwings kundeservice. Fikk svaret: de "prioritier saken" sier de. Men samtidig innrommer at de har ingen anelse om hvorfor dette har skjedd - kan ikke gi noen forventet dato for når problemet vil bli løst.

Slik skjer når bedrifter krever å kontrollere data sentralt, men mangler evnen til å handtere systemet. Det er egentlig ikke nødvendig at Carwings må være sentralisert. Det bør være mulig til å kommunisere direkte med bilen, uten første å rutes gjennom Nissan sin servere.


#17
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
torsdag 15. november 2012, klokken 21:03
Vi har fått feilmeldninger fra Carwings siden 09/11/2012.
#18
Tror mange har kjøpte elbil for å bli kvitte med diesel. -)
#19
Nissan sin "batteri kontrol" gjør ikke noe med batteriene. De behandles ikke. Jeg tiper at det viktigste med dette "service punkt" er å samle data for Nissan - på bileirnes bekostning.

Jeg tviler at Nissan er i stand til juridisk bevise at dente "service punkt" (som består av passiv dokumentering) har en innvirkning på batteriets tilstand.

Hvis noen battericeller har mistet for mye kapasitet da bør de byttes. Men Nissan har aldri definert dette og klart vil heller ikke.  Oppstår denne situasjon, tviler jeg at Nissan ville lett gjøre opp for seg (ref: Arizona) uansett man har donert mange penger til BNH eller ikke.
#20
Sitat fra: el nino på onsdag 07. november 2012, klokken 10:06
Som blivende Leafeier har jeg ikke sett serviceskjemaet, men hvis det står der at batterikontroll er en del av servicen, er vel realiteten den at kun Nissanverksteder kan utføre servicen skikkelig. ???
Nei. Hvis noe går galt med feks motoren må Nissan forstatt bevise at manglende service på batterien var grunnen. Selv med batterien blir det ikke lett for Nissan å fraskrive ansvarhet hvis de kan ikke forklare hvordan ditt valg av versktedet forårsaket skadet eller forverring.
#21
TLC / Sv: Vasking av bil
mandag 05. november 2012, klokken 08:40
Sitat fra: Aspiranten på mandag 05. november 2012, klokken 07:49Folk flest har viktigere liv enn å kaste bort 5 timer i uka på bilen sin
Selvvask tar ikke 5 timer. Kansje 2 timer. Ferdig. 3-4 ganger i året. Uten bruk av maskiner, selv for polering. Derfor er de vanskelig å finne en grunnlagg for det du så ("5 timer i uka").  

Kjøpte du utstyr for 30 000? Hvorfor? Det trenges ikke.
#22
TLC / Sv: Vasking av bil
søndag 04. november 2012, klokken 23:31
Jeg kjøpte fra http://bilnerden.no/  men så vidt jeg forstår flere utenlandsk steder selger til Norge f.eks:
http://www.theultimatefinish.co.uk/Store/Search.aspx?SearchTerm=+&Manufacturer=53&ManufacturerTerm=Bilt-Hamber
#23
TLC / Sv: Vasking av bil
søndag 04. november 2012, klokken 19:54
Jeg bruker denne metoden og er fornøyd:
- Bilthamber Surfex HD (forvask)
- Bilt hamber Autowash (vask)
- Bilt hamber Autoclay (fjerne rester)
- Bilt Hamber Autobalm ("voks")

Tar nok et par timer men man trenger ikke å vaske bilen ikke mer enn 3-4 ganger i året. jeg er ikke egentlig bildetailingentusiast men dette funker utrolig bra.


Bilvaskmaskiner er lettere men måten de driver på lager riper i laken. Jeg forstår ikke hvordan de har lov til å tar betalt for en "tjeneste" som så klart skader bilen på denne måten.
#24
Leaf 2010-2017 / Sv: Når kommer 2013-modellen?
søndag 04. november 2012, klokken 15:12
Sitat fra: PK på søndag 04. november 2012, klokken 11:22
Å kjøre uten Varme og med dugg på ruten, blir for dumt i 2012... Litt må en forvente av en moderne bil.
Og arbeidsgiver ser ikke ut til å ville bygge ut strekkelig med plasser. Idag er det 8 plasser, og det skal kansje komme 5 til, og vi er ca 3-4000 ansatte...
Bilen er nok moderne. Arbeidsgiveren henger noen tiar bak tror jeg. 3-4000 ansatte skal dele 8 elbil plasser? Har stikkontakter blitt så dyr?
#25
Leaf 2010-2017 / Sv: Ønskeliste - neste modell av Leaf
torsdag 01. november 2012, klokken 21:47
Sitat fra: RuneW på torsdag 01. november 2012, klokken 20:21
Sitat fra: Elvind på torsdag 01. november 2012, klokken 18:36
Forøvrig burde oppstarten gått mye kjappere, og en burde slippe å trykke på en touch-knapp for å bruke navigasjon/carwings.

Både oppstart og Carwings burde vært betydelig kjappere. Bare tull at det skal være så treigt, spesielt Carwings.
Windows CE sak tror jeg. I hvertfall Carwings...
#26
Leaf 2010-2017 / Sv: Ønskeliste - neste modell av Leaf
onsdag 31. oktober 2012, klokken 11:48
Vindusviskere har dårlig dekning. Når det snør eller regner, finner man en stor og høye omrade på venstre siden av frontrutern hvor sjåføren har dårlig syn. Dette er egentlig fårlig.

Saken er ikke spesifike til elbiler - bare dårlig bil design.
#27
Sitat fra: Sterkstrøm på tirsdag 30. oktober 2012, klokken 21:42
Fikk bilen fra 1 års service i dag ved 22000km. på Lillestrøm. Prisen var 3950.-. Batteri ok. Jeg fikk også ett tall for spenning på batterier. Er det noen som vet hva dette tallet refererer til?
Till 3950 bør du minst for en forklaring av tallene - det er tjenesten i seg selv.
#28
Sitat fra: CarlosJardinero på fredag 18. november 2011, klokken 22:20
Hørte av en bekjent i dag at Thon-senteret på Charlottenberg sannsynligvis får lader i juni neste år, men det var usikkert hva slags ladestasjon og hvor mange det blir.
Vet noen forstatt om dette?
#29
Dekk / Felger / Sv: Vinterdekk for maksimal rekkevidde
tirsdag 16. oktober 2012, klokken 09:28
Sitat fra: BE på tirsdag 16. oktober 2012, klokken 08:49
Med temperaturen satt på 16°C vil lufta i varmeapparatet ikke gå gjennom varmeveksleren. Men bilen insisterer allikevel på å varme opp vannet i varmeapparatet. I starten vil derfor effektforbruket være høyt til temperaturen på vannet er oppnådd, men siden luften ikke ledes gjennom veksleren og kjøler ned vannet vil varmekolben skru seg av etter en stund.

Dersom du bruker forvarming før du kjører vil vannet allerede være oppvarmet i det du starter, og varmekolben blir derfor ikke aktivert dersom du har temperaturen på 16 °C. Den vil bare tennes med jevne mellomrom for å opprettholde varmen på vannet.

"....At Nissan Design, our mission is to create attractive designs for the joy of our customer's everyday life...."

Riggghhhttttt.......   :-)
#30
Sitat fra: hkaspenberg på mandag 08. oktober 2012, klokken 12:30
Sitat fra: Ogi på mandag 08. oktober 2012, klokken 12:22
Nyheter idag:
http://www.dagbladet.no/2012/10/07/tema/bil/bilindustrien/harryhandel/23762317/

La merke til at service på Leaf var omtrent likt i Sverige som i Norge ...  ::)

// Hans
Nettop - Nissan Nordic og deres forhandlere misbruker situasjonen (gitt mangel på alternativer/tredjeparte verksteder) å utnytte kunder, selv om dette påkrevd servis bør være mye enklere og billiger enn vanlige biler.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA