Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Go-carter

#31
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hundebur TMX100D 5 seter.
onsdag 23. august 2017, klokken 08:42
Sitat fra: kaaos på onsdag 23. august 2017, klokken 08:28
Sitat fra: Go-carter på onsdag 23. august 2017, klokken 07:43
Sitat fra: kaaos på tirsdag 22. august 2017, klokken 16:38
Jeg er på jakt etter det ultimate hundeburet til min nye tesla.
Jeg har bestilt en TMX100D 5 seter. Er det noen som har noen erfaring med å sette hundebur på det laveste nivået i bagasjerommet?

Jeg er på utkikk etter en permanent løsning som kan stå på det laveste nivået i bagasjerommet, for å ungå å flytte for mye på buret.

Jeg sliter med å finne eksakte mål på bagasjerommet. Er det noen som setter på en god tegning? Med og uten platene på gulvet.

Vi har også 5-seter og har vurdert det samme, men synes det ble for mye pes med først å få hund over terskel bak, for så å få hun ned igjen i buret. Dessuten er det vanskelig å finne et bur med dør som ikke slår inni terskel, hvis du putter buret helt i bunn.

Hvorfor vil du plassere det helt nederst, pga høyde? Jeg har vurdert å lage en "plate" som buret kan stå på, slik at det også er mulig å nå rommet under (siden det blir helt låst med et bur oppå).

Jeg har ver inne på tanken selv. Prinsippet bak er at jeg vil ha en permanent løsning som gir meg full tilgang til all bagasjeromsplass og full utnyttelse av buret. Jeg reiser mye på hytteturer osv og har ofte veldig full bil. Det blir fort et iritasjons moment hvis jeg skal flytte platene og et tungt bur rundt over alt etter hver gang jeg har brukt bilen

Jeg har vert inne på tanken på dette buret : https://autoload.no/produkt/hundebur/3g-variocage/3g-variocage-kompakt-hundebur-sl-ny-modell
og evt bygge opp dei ekstra centimeterene jeg trenger for å komme over terskelen. Hunden er 25 kg stor og ganske spretten. Den klarer fint å hoppe opp og over terskelen.

Den så ikke så dum ut! Vi er også mye på tur med full bil, så løsningen nå er nettinggrind fremover, bagasjenett over bagasjen bak, og hunden "løs" i bagasjerommet.
#32
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hundebur TMX100D 5 seter.
onsdag 23. august 2017, klokken 07:43
Sitat fra: kaaos på tirsdag 22. august 2017, klokken 16:38
Jeg er på jakt etter det ultimate hundeburet til min nye tesla.
Jeg har bestilt en TMX100D 5 seter. Er det noen som har noen erfaring med å sette hundebur på det laveste nivået i bagasjerommet?

Jeg er på utkikk etter en permanent løsning som kan stå på det laveste nivået i bagasjerommet, for å ungå å flytte for mye på buret.

Jeg sliter med å finne eksakte mål på bagasjerommet. Er det noen som setter på en god tegning? Med og uten platene på gulvet.

Vi har også 5-seter og har vurdert det samme, men synes det ble for mye pes med først å få hund over terskel bak, for så å få hun ned igjen i buret. Dessuten er det vanskelig å finne et bur med dør som ikke slår inni terskel, hvis du putter buret helt i bunn.

Hvorfor vil du plassere det helt nederst, pga høyde? Jeg har vurdert å lage en "plate" som buret kan stå på, slik at det også er mulig å nå rommet under (siden det blir helt låst med et bur oppå).
#33
Sitat fra: Kaj Meng Petersen på fredag 18. august 2017, klokken 23:37
hvad er prisen på din Think?

I utgangspunktet hadde jeg tenkt 12.000,-, men bud er som vanlig velkommen :)
#34
Skeie industridesign har iallefall litt om bilen:

http://www.skeiedesign.com/04_00_transportation_design_2_en.htm

Ellers husker jeg at Kathinka Von Der Lippe designet (deler) av interiøret av 2008-modellen.
#35
Model X 2014 - 2022 / Sv: Dyrere med brukt Tesla model x enn med ny?
tirsdag 15. august 2017, klokken 10:19
Sitat fra: peik på tirsdag 15. august 2017, klokken 09:46
De jeg kjøpte min Model S i 2015 kom det en kraftig prisøkning rett etter inngått avtale. Min pris ble den samme som på avtaletidspunkt. Det samme må vel gjelde om prisendringer er kundens favør skulle en tro.

Det er flere eksempler på at ved prisnedgang har man fått rabatt som "showroom discount" ca. tilsvarende prisreduksjonen. Tesla gagner jo på dette, så folk ikke avbestiller biler i hytt og pine som allerede står på en båt på vei til Norge.
#36
Model X 2014 - 2022 / Sv: X75 eller X100
mandag 14. august 2017, klokken 10:25
Sitat fra: gr på mandag 14. august 2017, klokken 10:12
Hva er praktisk rekkevidde/tilgjengelig kapasitet på 60 og 90?

60= 62,4 = 312km
90= 81,8 = 409km

Avstand beregnet med forbruk på 200wh/km. "50%" større batteri på papiret gir bare 30% lengre rekkevidde (men raskere superlading).
#37
Model X 2014 - 2022 / Sv: X75 eller X100
mandag 14. august 2017, klokken 09:02
Sitat fra: peik på mandag 14. august 2017, klokken 08:58
Sitat fra: Red_Harvest på mandag 14. august 2017, klokken 07:51
Kommer ann på behovet ditt. Jeg personlig endte opp med X75 fordi den dekker alle mine behov. X100 vil jo være litt mer attraktivt på sikt, men den vil også kunne ta en betydelig verditap, som alle andre biler i denne prisklassen.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk
Hva er erfaringen så langt med hensyn til rekkevidde for x75 ved landeveiskjøring i 80-90 km/t? Har hatt en S 85 D som var oppgitt til ca 500 km. Realistisk rekkevidde for den var ca 350-400 km for variert landeveiskjøring uten de store krumspring.

73kwh tilgjengelig til den stopper, snittforbruk på ca 200wh/km i den farta du beskriver = 365km.
#38
Jeg har altså en hel 2011 4-seter til salgs, med alt utstyr unntatt soltak. Den har vært lagt ut før, men jeg har vært litt dårlig til å følge opp interesserte så nå legges den ut på nytt :) Må bort før snøen kommer! Den selges helst hel, da jeg håper noen vil ta tiden med å sette inn f.eks. nytt lithiumbatteri e.l. Bilen har blant annet:

- AC-anlegg
- Bakseter
- Ny calix-varmer i 2016 (selv om jeg er usikker på funksjon på denne)
- Ny bakaksel i 2015
- Ny/byttet BMI i 2016
- Justerbare frontlys
- 4 vinterdekk på kantkjørte aluminiumsfelger, gått to sesonger
- PCU 2.0
- Elektrisk servostang og pumpe
- Alt det "vanlige"
- "nye" bremseklosser og bremseskiver foran (ca. brukt i kun 1 mnd før den ble avskiltet)
- Det følger med et komplett sett med skjermer, skjørt, og front/bakfanger i gult da den er litt "lurvete" i karosseriet i dag.
#39
Model X 2014 - 2022 / Sv: X75 eller X100
mandag 14. august 2017, klokken 08:19
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 14. august 2017, klokken 08:08
Hvis du skal kjøre langt med henger eller bruke bilen som taxi ville jeg valgt X100D. Ellers ville jeg valgt X75D.

X100D er min første elbil, og jeg innså det egentlig ikke før jeg fikk bilen at rekkevidden er *rikelig*. Vi kjørte en liten kveldstur i går. Ca 4 timer kjøring og 260 km. Startet med 80% og ville ha kommet hjem med ca 24%, om ikke vi hadde ladet 10% på en superlader. Det er nesten kjedelig hvor lite behov man har for superladerne. ;)

What he said. Vi har X60 som bil nr.1, og klarer både hektisk småbarnshverdag, samboer med brøytevakt på vinteren (må ut og kjøre når som helst), ferieturer -og- hengerkjøring. Skal du dra mye og stort på hengerkula, eller skal farte mye utenfor superladernettverket, så lønner det seg nok med en 100. Jeg har en chademo-adapter som backup i stedet ;)
#40
Sitat fra: KrW på lørdag 12. august 2017, klokken 23:11
Sitat fra: Go-carter på lørdag 12. august 2017, klokken 22:45
Vi gikk fra X6 til X, og valgte 19" 235 brede nokian hakka r2 piggfritt. Veldig fornøyde sist vinter :)

Litt utenfor tema, hvordan synes du X6 er sammenlignet med X?

Innenfor tema, kan selv tenke meg å prøve noe smalere enn 275 for å se om det gir bedre rekkevidde.

Savner "sportsligheten", spesielt å kunne slå av antispinn. Og kanskje litt sportsstolene. Ellers er vi veldig fornøyd med skiftet - selv om til tider savner X6n fordi vi var så innmari fornøyd med den :)

Jeg tror best rekkevidde oppnås med 245 versjonen av hakka R2, den har lavest rullemotstand.
#41
Vi gikk fra X6 til X, og valgte 19" 235 brede nokian hakka r2 piggfritt. Veldig fornøyde sist vinter :)
#42
Model X 2014 - 2022 / Sv: TMX 5-seter -ski
onsdag 09. august 2017, klokken 13:38
Sitat fra: Elgiant på tirsdag 08. august 2017, klokken 21:37
Hei,

Vet dette emne har blitt diskutert før, men finner ikke noe klare svar. Jeg vurderer en x100, kun 5 seter som er aktuelt for meg.

Er det noen som har erfaring med å frakte ski og pulk inne i bilen? Mulig å ta bort platen på bakerste rom og sette skiene nedi, samtidig som de hviler på toppen av seteryggene på bakseten?

Har en bestilling inne på 90d, men med to små barn er x'en egentlig drømmebilen(bortsett fra løsning med Ski). Evt andre erfaringer for ski?

Jeg har lagt ut bilde flere ganger, men finner ikke igjen de akkurat nå. Du kan fjerne alt av plater under gulvet, og klemme inn to-tre par under setebenken.
#43
Model X 2014 - 2022 / Sv: 5,6 eller 7 seter
onsdag 09. august 2017, klokken 12:39
5-seterbenken er -ikke- det samme som i S. Den er lik den "nye" i 7-seteren. Har hatt setedödaren, Cybex Sirona, ut og inn av bilen sikkert 5-6 ganger i løpet av de siste fem mnd og aldri vært i nærheten av å ripe opp stoffet :)

Jeg synes 5-seter er sjef, spesielt med hund og mye bagasje. Har du ikke behov for flere seter, ville jeg gått for den.
#44
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 08. august 2017, klokken 10:07
Ja de sa at Ap2.0 skulle være like god som Ap1.0 i desember i fjor også. Det er de svært langt på etterskudd etter. Derfor har jeg ikke tro på FSD kommer på nåværende hw.

Model 3 har fått 2 gpu, mens S og x har 1 på sitt Nvidia hovedkort, samt at model 3 har ekstra kamera i kupeen. Hvilke andre endringer er ikke kjent, men den kalles på forumet TMC som ap2.5 eller hw2.5 om du vil.

Jeg finner ingenting om dette på TMC annet enn at det spekuleres i om innvendig kamera er et overvåkingskamera, eller en skrue. Link?

GPU-diskusjonen husker jeg, men har noen allerede rivd ut nvidia'en av model 3 og sjekka?
#45
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 08. august 2017, klokken 09:48
Det kommer ny hw før FSD virker. Allerede oppgradert på model 3.

What? Jeg kan ikke huske å ha sett det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA