Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Caspar

#46
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Think Buddy
torsdag 25. februar 2021, klokken 08:48
Selvsagt lurt å ha så rette drivaksler som mulig når bilen står på hjulene. På bildet mitt så henger jo bilen i luften og bakhjulene er helt nedfjæret, da blir det jo litt vinkel. Betyr ikke så mye for min Buddy som ikke skal kjøres.
De originale bakdemperene på Buddyen er veldig lange og tillater stor utfjæring som kan gi utfordringer for leddene på drivakselen. For å begrense dette har jeg brukt bakdempere til til Think som er ca 30 cm. når de er helt ute.
#47
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Think Buddy
onsdag 24. februar 2021, klokken 23:22
Passer veldig fint. Her sitter den i en Buddy
 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#48
Hvilken farge har bilen?
#49
Tidlige: Buddy / Kewet / Drivakselmansjett
onsdag 20. januar 2021, klokken 13:40
Jeg mangler en ytre drivakselmansjett. Er det noen som har et tips til hvor den kommer ifra? Jeg sjekket alle lsiter for Fiat Panda men finner ikke noen som er små nok rundt leddet.
#50
Ikke et vondt ord om Aurskog, men jeg mistenker at det var samme dag de konstruerte festepatenten på fronten og de korte vannslangene fra batterikassen. Slangene ble raskt redesignet, men frontfestene levde hele livet til Classicen. Hvis du er lei av å fomle inne i dørsprekken så er dette løsningen. Skru hylsemutteren 3-4 runder, vipp fronten ut av sporet i den braketten som sitter på A-stolpen og fronten er løs.
 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#51
Pr. I dag kan du nok glemme å få godkjent dette
#52
Jeg tror det er snakk om samme delen. Electronic Control Unit, eller power Control Unit.
På en City sitter vel den ganske langt nede under gulvet mot batterikassen?
#53
Enkle batterispørsmål / Sv: Konvertering av elbil?
søndag 29. november 2020, klokken 09:34
Utfordringen med det er at det i dag vil være svært vanskelig å få godkjent en slik endring. Bytter du til samme batterikjemi, samme BMS, og samme spenning bør det kunne gå bra
#54
-220 kilo, have you done anything with the suspension?
#55
Hi, Nice with some more Piv4 conversion.  :+1: Are you running no BMS, and the original charger?
#56
Tidlige elbiler: Think / Sv: Er jeg helt på jordet?
onsdag 28. oktober 2020, klokken 15:08
Støtter Electrolux når det gjelder Classic. Hvis noe av motivasjonen din er å ta vare på norsk industrihistorie så er jo valget enkelt. De fleste Cityer er vel produsert i Finland. Men jeg tror vi må være helt ærlige på at det å ha en gammel Think må defineres som hobby, og ikke en bekymringsløs bil
#57
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Senking av Classic
onsdag 28. oktober 2020, klokken 09:06
Kanskje ikke relevant for så mange andre foreløpig. Men med Lithiumbatterier i Classic så blir den fort litt høy på fjærene og det ønsker vi jo ikke. Men den er veldig lett å senke. Foran kappet jeg av en vinding på fjæra og bak er det bare å løsne å vri torsjonstaven noen knepp.
 [ You are not allowed to view this attachment ]  
 
#58
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Audi A2 elbil konvertering
torsdag 08. oktober 2020, klokken 11:02
Ser jo veldig bra ut og vi gleder oss til å følge dette prosjektet. På bildene så har du montert noen grå ledningsgjennomføringer i batterikassene. Er planen å ta drivstrømmen gjennom de? Hvis ja, så synes jeg det er litt skummelt. De er jo ikke laget for å stå i miljøer med vibrasjon og knekker de i gjennomføringen så er det bare et tynt lag med isolasjon som skiller den oransje kabelen fra å gnage seg til gods i bilen.
Jeg 3D printet en gjennomføring som jeg igjen skrudde de vanlige hylsene gjennom. Da kan kjøreledningen aldri gnage seg til gods.
 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#59
Jeg har den kontakten på både Minien og Classicen til jentungen, fungerer veldig bra
#60
Det er jo selvsagt alternativet, men det gir deg jo ikke tilgang til ladebokser med fast kabel
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA