Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Caspar

#1112
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Bakaksling
søndag 24. oktober 2010, klokken 22:53
Sitat fra: elektrolux på søndag 24. oktober 2010, klokken 13:15
Alle som kjøper et nytt kjøretøy, bør kreve å få med slik info. Hvordan skal en ellers vite hva som er rett og galt i forbindelse med reperasjon og service.


Ja forsøk det når du kjøper deg en ny bil i dag ! ;D
#1113
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Tidlig Think Classic
søndag 17. oktober 2010, klokken 22:06
Såvidt jeg har forstått så ble det bygget ca. 1100 Think Classic, og kanskje halvdelen av de er på veien fremdeles. Jeg har bil med VIN nummer 108 og regnummer El10089. Er det kanskje en av de eldste på veien ?
#1114
Meg og min elbil / Garasje til Think
lørdag 09. oktober 2010, klokken 18:08
Fruen beordret bygging av rom til kildesortering og lagring av snøfreser. Men dette er vel bedre ?
#1116
Elbiler i media / Lavt verdifall, eller ikke ?
søndag 29. august 2010, klokken 17:11

http://e24.no/bil/article3784411.ece

Jeg tror elbilene vil holde seg greit i verdi, de vil nok oppleve et noe større verdifall enn en konvensjonell bil, og de vil og være noe dyrere enn en tradisjonell småbil. Samtidig er fordelen med en elbil at det vil være lavere driftskostnader, både gjennom drivstoff og vedlikehold. Så det blir spennende å se hvordan markedet reagerer.

Er ikke denne artikkelen litt selvmotsigende ? Mener journalisten at elbiler har høyere verdifall enn fosilbrennere ?

Kostet ikke en Think ca. 130K for 11 år siden og selges for 70-80-90K i dag ? Vis meg den fosilbilen som matcher det verdifallet
#1117
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Slakk i sveievevindu
torsdag 19. august 2010, klokken 14:39
Når jeg sveiver ned vinduet på førersiden så detter det 1,5 cm forover slik at jeg må dra det tilbake for å få det til å passe ved oppsveiving. Jeg har tatt av dørtrekket og for meg så ser det ut som om det er selve hevemekanismen som er slitt. Er dette standardvare fra en eller annen PSA bil ?
#1118
Noen som har en slik liggende, evt har bladd igjennom Elfakatalogen og kan tipse meg om en passende erstatning ?
#1119
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Robometer på Think
torsdag 19. august 2010, klokken 10:32
Sitat fra: Elmo på torsdag 19. august 2010, klokken 10:01
Han snakker vel om strømsensoren - som ikke skal være fysisk tilkoblet men bare tres inn på strømledningen.
Stemmer, strømsensoren er jo bare tredd innpå ledningen og har ikke fysisk kontakt med strømførende deler.
De stedene jeg skulle hente ut spenningssignal (i hver ende av pakka og på midten) er det en annen løsing. Det orginale ledningsnettet har en ekstra ledning fra hver side av batteripakken som jeg loddet meg inn på, også brukte jeg en loddet ringkabelsko på midtpunktet mellom polskoen og skruen. Litt forsiktig tilpassing med kniven i den oransje gummien, så går ledninge greit ut.
#1120
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Robometer på Think
onsdag 18. august 2010, klokken 23:01
Helt enig i at Elbilshop.no neppe får Pulitzerprisen i klassen for monteringsanvisninger. Men etter litt lesing og gjetting sitter nå meteret der og fungerer fint. Det var ikke nødvendig å kappe strømkabelen for å tre innpå strømsensoren. Jeg skrudde den av på batterisiden (der er kabelskoen mindre) og slipte litt av kantene på den oransje gummien og litt av sidene på kabelskoen. Med litt silikonspray så gikk den innpå. Dro deretter en krympestrøpe utenpå i tilfelle den oransje hetten var blitt litt tynn noen steder.
#1121
Avansert: Avanserte reparasjoner / Sv: Hovedrele defekt Think 99
torsdag 12. august 2010, klokken 22:04
Its alive !  ;D og Robometer er montert
#1122
Jeg har nå fått tak i hovedrele og bilen er på vei sammen igjen. Venter på et Robometer som skal inn i samme slengen. Tanken var også å sette inn en C-tek lader som kunne avlaste (erstatte) DC/DC konverteren slik at vannpumpen kan få hvile litt. Er det en ide å koble denne med et vekselrele slik at laderen strømforsynes med 220 V når bilen står på lading for så å gå tilbake til 125 V  (bilens fredriftsbatteri)når ladingen avbrytes ?
#1123
Er det slik at nyere biler har lengre slanger fra batterikassen til kjølerørene ?
Den løsningen jeg har er usansynlig klossete å ta av og på. Er det mulig å bygge om til lange slanger.
#1124
Avansert: Avanserte reparasjoner / Sv: Hovedrele defekt Think 99
onsdag 04. august 2010, klokken 19:55
Sitat fra: El rayo på tirsdag 03. august 2010, klokken 22:53
Bra jobba, Caspar!

Mens du har batterikassa nede: sjekk spenningen på hver blokk. Synes jeg husker vi målte 126V med 98% energi, det er for lite, tror jeg; tyder på 3 defekte celler.

Batteriene varierer mellom 6,61 og 6,64. Er det for stort avvik ?
#1125
Avansert: Avanserte reparasjoner / Sv: Hovedrele defekt Think 99
onsdag 04. august 2010, klokken 18:23
Sitat fra: elektrolux på onsdag 04. august 2010, klokken 11:25
Så diagnoseapperatet hadde rett.


Ja selve feilmeldingen viste seg jo til slutt å være rett, men den meldingen var jo forårsaket av at microbryteren var defekt. Når den ble "jumpet" så forsvant hovedrelefeilen og ble erstattet av "lav spenning". Så selv med en solid mekanisk feil på hovedrelet så klarte ikke diagnoseapparatet å oppdage den egentlige feilen. Jeg vil tro at diagnoseapparatet måler gjennomgang i spolen i releet og kun kan oppdage feil der.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA