Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Edmund

#1
B-Electric / Sv: Vinterdekk for MB-ED
søndag 25. september 2016, klokken 12:19
Å kjøpe elbil med piggdekk må være en selvmotsigelse! En liten bensinbil med piggfritt vil vel ha mindre lokal forurensning enn en elbil med pigg. Kjører stort sett kyst/innland i Trøndelag, men det er 25 år siden jeg kjøpte bil med piggdekk. Bor i Trondheim og verst er det på sideveiene som ikke saltes. Men det går fint å komme fram med Hakkapelita R2.
#2
Veit ikke om kona di allerede har dratt, men mener bestemt det går fint med økonomisk kjøring.
Jeg bor på Byåsen og har hytte i Fagerlia i Meråker. Sist helg manglet jeg 3 streker før jeg startet fra Trondheim og kjørte fram uten å kjøre innom hurtigladeren på Værnes. Stigningen opp Fagerlia er også ganske bratt og ender på ca samme høydemeter som Teveltunet.
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Farge?
torsdag 24. mai 2012, klokken 22:48
Da jeg kjøpte i mars var det 5 farger å velge i: Hvit, blå, burgunder, sølv og svart (svart den eneste uten metallikk).
#4
Jeg har en Leaf, men klarer meg fint med min Samsung-telefon (Android).
Benytter FM-radioen ofte på telefonen og da er det uaktuelt med iPhone.
Se link på dette forumet for hvordan du kan bruke den modifiserte amerikanske versjonen for Android.
#5
Lading / Sv: Lader / ladekabel med større effekt enn 16A?
søndag 08. april 2012, klokken 23:06
Ser at flere snakker om priser på over 100.000,- NOK for en lader på 20kW. En frekvensomformer fra ABB på 20 kw koster ca 20.000,-. En slik frekvensomformer har 3-fase 400 V som forsyning og inneholder både likeretter og vekselretter (den sistnevnte med frekvensreguleringen). Så med litt volum burde likeretterdelen med litt kabler/plugger falle dramatisk i pris.
#6

Etter at jeg ikke fikk ladet på Værnes, tok jeg naturligvis kontakt med EV Power. De beklaget teilen og sa at jeg burde ringt telefonnr som står på laderen. Da ville de ha fjernet kontrollen av abonnementet. Det kunne de gjøre på direkten. Dersom problemet oppsto igjen, kunne man bare ringe dette nr uansett tid på døgnet. Jeg fikk også opplyst at dersom du har ladet en gang, vil laderen huske RFID-brikken din og dermed ikke foreta noen sjekk mot serveren.
Fikk i samme samtale opplyst at Meråkerladeren kommer til den 14. juni (han håpet i løpet av mai).
#7
Kjøpte nettopp et abonnement på 299,- pr mnd hos EV Power. På fredag skulle jeg for første gang benytte hurtigladeren til dem på Værnes. Da jeg la RFID-brikken inn til leseren, fikk jeg melding om at de ikke kunne verifisere abonnementet mitt pga at laderen ikke fikk kontakt med serveren. Dermed ble det ingen lading på meg! Heldigvis hadde jeg akkurat nok strøm til å kjøre fram til hytta i Meråker uten lading. Har sendt en sur e-post til EV Power om at de ved linje/server-feil må prioritere lading foran verifisering av abonnementet.
Har noen andre vært borti samme problem?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA