Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - kjølholdt

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 73
61
Model S / Sv: Hvor godt holder Model S seg mtp. rust?
« på: Mandag 30. Januar 2017, klokken 08:10 »
Har hatt dette sjøl. Det er klipset som må skiftes, så er problemet vekk

62
Model X / Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren
« på: Mandag 23. Januar 2017, klokken 10:20 »
Igjen hva som er mest praktisk vil være individuelt. Personlig vil jeg bare trenge boksen fra Bergen til Hvaler. Stopp underveis er på SC. Når jeg kommer frem hiver jeg den av. har ikke hytte på fjellet , ergo slipper jeg snø, frost osv.

63
Model X / Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren
« på: ſøndag 22. Januar 2017, klokken 23:04 »
Men hva med den thule lasteboksen bak på 1.96. ? Det vil jo løse noe av bagasje problematikken : Enig boks bak ser ikke pent ut, men det gjør jaggu i meg ikke en takboks heller. Har fortsatt til gode å se en bil som ser bedre ut med takboks. On the bright side, thule boksen ser man jo ikke forfra. Men dette er og blir en smakssak

64
Model X / Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren
« på: Fredag 20. Januar 2017, klokken 09:45 »
Synes 5 seteren ser litt stusselig ut. Blir nok å præve en x . Kjøre hjem hive inn bagasjen og se hva man får plass til. Synes 6 seteren ser bedre ut , men man må jo få med litt bagasje!

65
Audi e-tron / Sv: Audi Q6 e-tron
« på: Onsdag 11. Januar 2017, klokken 09:56 »
korrekt ikke 2018

66
Audi e-tron / Sv: Audi Q6 e-tron
« på: Onsdag 11. Januar 2017, klokken 09:05 »
Blir vel neppe avgifter på en elektrisk Q6 i Norge ifølge stortinget

67
Hyundai Ioniq / Sv: på tide å spekulere i ioniq med 46 kwh batteri
« på: Onsdag 28. Desember 2016, klokken 22:05 »
hvis vi da tenker oss 400 dollar pr kwh som høyeste scenario kommer batteripakken på 18400 dollar,alternativt 9200  dollar som laveste.Men skal de konkurrere med bolt, må de legge seg på 30-35 tusen dollar tenker jeg!

68
Hyundai Ioniq / på tide å spekulere i ioniq med 46 kwh batteri
« på: Onsdag 28. Desember 2016, klokken 10:31 »
Hva tror dere prisen vil være på et 46 kwh batteri i ioniq. 259 for basis utgaven nå. Men så lav luftmotstand som ioniq har vil jo dette være en skikkelig langtursbil da . Men hva blir prisen. Kjør debatt

69
Model S / Sv: Teknisk - Hacking av Model S/X(CAN-bus-lesing etc.)
« på: Lørdag 24. Desember 2016, klokken 17:17 »
Forsåvidt happy med det nye men har jo ingen anelse om hvordan det har blitt brukt . Men nå kan det jo hende vi Tesla eiere overdriver vår frykt for batteridegenerering . Jeg passet godt på mitt forrige

70
Model S / Sv: Teknisk - Hacking av Model S/X(CAN-bus-lesing etc.)
« på: Fredag 23. Desember 2016, klokken 23:27 »
Nei jeg tar gjerne et par år med lånebatteri :-)

71
Model S / Sv: Teknisk - Hacking av Model S/X(CAN-bus-lesing etc.)
« på: Fredag 23. Desember 2016, klokken 21:58 »
Litt off topic men har snart kjørt 1år på lånebatteri. Hva kommer Tesla hil å gjøre ?refurbished batteri . Har de 85 kWh batterier tilgjengelig som jeg kan få. ?kan man håpe på et 90 batteri? Hva tror dere?

72
Model S / Sv: Er S60 relevant lenger?
« på: ſøndag 27. November 2016, klokken 10:08 »
Jeg tror vi i løpet av 2-4 år kommer til å se mange el biler i 450 tusen kroners klassen : Mange nordmenn kjøper bil i det segmentet, passat toyota osv. Her vil man kunne få det mange kaller opplevd kvalitet på interiør og skrudd sammen bil.Med stadig utbygging av lade nettverket (chademo, ccs) vil tesla få konkurranse. Tipper at avansen på en model S blir mindre i fremtiden.
Men SC nettverket gjør at jeg er villig til å kompromisse på en del  områder , interiør osv.
Som en her inne sa :"de som fant opp betalings løsninger for lading burde vært pisket med piggtråd" (men det er blitt bedre siste året)

73
Zoe / Sv: Sagnomsuste Zaptec - spesifikasjoner (Er den på 10A eller 16A?)
« på: ſøndag 27. November 2016, klokken 09:36 »
Griffel det er korrekt men kan man bruke denne på destinasjons lading og den koster betraktelig mindre(det vet man ikke enda men ser neppe for meg at håndverks bedrifter gir 25 tusen ) kan det jo være et alternativ.

74
Zoe / Sv: Sagnomsuste Zaptec - spesifikasjoner (Er den på 10A eller 16A?)
« på: Lørdag 26. November 2016, klokken 17:02 »
zapsafety leverer 16 amper og gjør akkurat samme jobben som zaptec mobil charger. Men de ønsker ikke å promotere den mot el bil markedet.Men man kan nok bare bestille den etterhvert. Skulle koste mindre enn zaptec charger men han sa ikke hvor mye mindre!

75
Zoe / Sv: Ny 2017 Renault ZOE ZE 40
« på: Fredag 25. November 2016, klokken 13:28 »
bottom line er da , bruk wall charger som de monterer hjemme med bilen. Alt zapsafety når man er på tur  medmindre denne ikke koster fantasitrillioner som portabel zapcharger 250000 kr for 10 amp ;-(

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 73