Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - kjølholdt

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 72
31
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
« på: ſøndag 30. April 2017, klokken 09:35 »
Lanserer Nissan 40kwh batteri kan det sammenlignes med å satse tungt på DVD formatet i disse streaming tider! Forutsatt at man har et uttalt ønske om å være markedsledende på el bil fronten

32
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
« på: Tirsdag 25. April 2017, klokken 07:50 »
hvor mange batterier produserer de pr år nå?

33
Lading av Tesla / Sv: Brent industrikontakt!!!
« på: Tirsdag 18. April 2017, klokken 08:11 »
hadde samme problemstilling for 3 år siden.Var nok en brukerfeil, da blått adapter ikke var trykket skikkelig inni kontakten.

34
Model S / Sv: Software v8.1
« på: Fredag 14. April 2017, klokken 22:02 »
Husker at jeg ble imponert når dette bare ble implementert over the air!

35
Model S / Sv: Bakovervendte seter
« på: Torsdag 13. April 2017, klokken 11:18 »
helt klart at tesla etterhvert ønsker et klart skille mellom model s og model 3 etterhvert

36
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
« på: Fredag 07. April 2017, klokken 11:13 »
Etter å ha nesten tømt batteriet, hadde ikke tid til å vente til bilen slo seg av, men kan ikke ha vært langt unna fikk jeg innpå 74kwh . Antar at jeg da har ca 75-76kwh. tilgjengelig for kjøring. Typical spratt opp fra 360 til 370 km. 2013 modell med 72000 km . Bilen viste vel 405 typical ny, men de forandret jo bergeningen etter en stund slik at 395 typical er vel det som da vil være korrekt. Altså 25 km mindre på 3 år.

37
Jaguar i-Pace / Sv: Video av Jaguar iPace
« på: Tirsdag 28. Mars 2017, klokken 09:35 »
men hva med lading på langtur , de må jo komme opp med en løsning på dette. 90 min for fullt batterier for lenge

38
Kjøpe elbil? / Sv: Kommer det familiebiler snart?
« på: Tirsdag 14. Februar 2017, klokken 11:26 »
man må akseptere å lade 20 min på en 40 mils tur, hvis ikke er ikke el bil noe man bør satse på

39
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Bremsene til rezer sitt 1000 watt kit
« på: ſøndag 12. Februar 2017, klokken 22:07 »
jepp gikk for hydrauliske , funker kjempebra

40
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøpe S100D nå eller vente på f.eks Q6 E-Tron?
« på: ſøndag 12. Februar 2017, klokken 21:54 »
Jepp da må du gå for audi ,bmw  osv som helelektrisk om et par år. Bare ha i bakhodet fra et tidligere innlegg i denne tråden: "Men kjenn på kvaliteten på interiøret da unger, vet det er et par timer til med lading før vi kan kjøre men setene er jo supre"
Et aspekt som jeg i løpet av 3 år har lært meg å sette pris på er SC nettverket. Dette er premium følelse, bmw og mercedes gir egentlig f......... i ladeopplevelsen din så lenge de får solgt bilen til deg. Dette er selvfølgelig subjektivt fra min side , men jeg ville aldri lagt 1 mill på bordet for en el bil som ikke tilbyr et SC nettverk!

41
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøpe S100D nå eller vente på f.eks Q6 E-Tron?
« på: Tirsdag 07. Februar 2017, klokken 10:59 »
Hvis "opplevd komfort "som det heter er viktigst ,styr unna tesla. Men da må du vente noen år på at Audi og de andre etablerer et skikkelig ladenettverk og de har ikke hastverk.

42
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøpe S100D nå eller vente på f.eks Q6 E-Tron?
« på: Mandag 06. Februar 2017, klokken 18:25 »
Vel jeg kom ikke fra premium segmentet, snarere tvert imot toyota previa (fra helvete) . Men datt inn på elbilforum ved en tilfeldighet, nå en model s og 1000 innlegg senere (jeg må få meg et liv) kan jeg kjapt oppsummere mine erfaringer.
Har en nov 2013 modell 85 kwh med alt utstyr. Hva har blitt fikset. Ny DU, kjører nå med lånebatteri i bilen min da det originale tok kvelden for 1 år siden. Ps ikke hold pusten mens du venter på et refurbished eller nytt batteri. På den annen side kjørt 20 tusen på lånebatteriet men behandler det som om det skulle vært mitt eget. Ny siderute, byttet dørhåndtak 1 gang,nordic edition bremser, byttet kontaktor(heter vel det?). Festet dashbord bedre da det skranglet. Men tror ikke det er noe mer. Videre har de utført alle service bullentiner som har vært. (dette har ikke kostet meg en krone;-) videre tok de bensinregninga mi forrige påske . Hadde planlagt langtur for å besøke familie
Bor i Bergen service sentret fungerer upåklagelig, men forholder meg kun til den jeg alltid har hatt som kontakt.
Lang ventetid på service ja, men jeg bestiller 6mnd i forveien. Brenner det på dass får du hjelp med engang.
Kan nok forstå hva dere mener med bmw kvalitet, men drivlinja og SC nettverket gjør at jeg aldri går tilbake til bensin bil

43
Kjøpe elbil? / Sv: På tide med et forum for Jaguar?
« på: Mandag 06. Februar 2017, klokken 18:01 »
JA hvorfor ikke !

44
Model S / Sv: Konkurrentene sover ikke
« på: Torsdag 02. Februar 2017, klokken 08:55 »
Rekkevidde forspranget blir nok spist opp. Da må de bare gyve løs på neste utfordring. Lading på langtur for de mener vel ikke at vi skal  kjøpe en bil med 50 mil rekkevidde og ha en ice bil i bakhånd.

45
Model S / Sv: Konkurrentene sover ikke
« på: Tirsdag 31. Januar 2017, klokken 22:47 »
denne mission e lignet ikke spesielt på prototypen de har vist frem......

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 72