Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kjølholdt

#16
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte av onboard lader.
onsdag 13. oktober 2021, klokken 11:44
Etter et besøk på tesla kokstad, forøvrig utmerket service denne gangen. Viser det seg at slitasje på kontakten i bilen gjør at den ikke lader på min hjemmelader. Da må den byttes men det er vel en bedre deal enn å bytte ombordlader ;-)
#17
Skrur ikke sjøl men lar nok ev service ta jobben.Lenge siden Tesla skrudde på min bil .
#18
Model S 2013 - 2022 / reparere og selge eller bare selge min model s
tirsdag 12. oktober 2021, klokken 08:29
Har en 2013 model s med 185 tusen på telleren. Bilen skal selges. Men før jeg har rukket det måtte jeg bytte ptc heater og sikringer . Videere kan det virke som at on board laderen kanskje må byttes . Det  er 25-30 tusen hos tesla . Hos høggern ca 6000. Jeg begynner å bli lei. Ta rep kostnader og selge eller legge den ut til nedsatt pris 175 tusen og se om noen er interessert,(ps må også byttes en caster arm sier de.) Hva sier dere ?
#19
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte av onboard lader.
mandag 11. oktober 2021, klokken 23:48
Virker som min Onboard  lader er i ferd med å gi meg problemer . Har easee charge ladeboks bilen nekter å ta lading på denne med type 2 kabel . Kan derimot lade med type 2 kabel på danmarksplass og andre steder med type 2 kabel. Supercharging fungerer også. Prøvde i dag om det gikk å lade fra stikk kontakt men da nektet bilen å lade . Hva sier  dere bare sikring eller onboard laderen ?tesla teknikerxdriver  fjerndiagnostikk , men er ikke ferdig !
#20
Batteribytte og ladestasjoner / Sv: Batteribytte av NIO EC 6
mandag 04. oktober 2021, klokken 09:24
Sitat fra: automat på søndag 03. oktober 2021, klokken 13:29
Sitat fra: kjølholdt på søndag 03. oktober 2021, klokken 09:20
Etter 8 år med tesla og batterigaranti som utløper om 1 mnd tenker jeg at mnd leie av batteri er en god ide. Tesla forlanger 180 tusen for nytt batteri. Da har jeg fått 60 tusen i innbytte på det som står i bilen. Nå som prisen for batterileie er 1400 kr pr mnd , tenker jeg dette kan være et godt konsept.
Man går ikke til Tesla og kjøper et nytt batteri. Man går til et tredjepartsverksted som fikser det man har. Så lenge batteriene har vært under garanti har det ikke vært noe marked for dette. Det kommer til å endre seg nå som biler begynner å komme ut av garanti.

For eiere/kjøpere av 8 år gamle biler så tror jeg den månedlige regninga for batterileie vil oppleves som plagsom. På en helt annen måte enn for nybilkunder.

Batterileieavtalen til Nio får forøvrig kritikk:

https://www.tu.no/artikler/nios-batteriavtale-legger-begrensninger-pa-hvordan-kundene-kan-bruke-bilen/513846

https://www.tu.no/artikler/forbrukerradet-kritisk-til-nio-kontrakt-mener-avtalen-ma-endres/513899
Tja hvis det koster 180 tusen for nytt batteri, tenker jeg at 3 parts verksteder vil ta seg veldig godt betalt for å fikse evt feil. Jmf svart skjerm problematikken kostet jo 15 tusen i begynnelsen hos tredjepart. Men etterhvert som mange verksteder tilbyr batteri rep vil jo prisen synke . men ryker batteriet etter 8 og et halvt år skal man nok få betale
#21
Batteribytte og ladestasjoner / Sv: Batteribytte av NIO EC 6
søndag 03. oktober 2021, klokken 09:20
Etter 8 år med tesla og batterigaranti som utløper om 1 mnd tenker jeg at mnd leie av batteri er en god ide. Tesla forlanger 180 tusen for nytt batteri. Da har jeg fått 60 tusen i innbytte på det som står i bilen. Nå som prisen for batterileie er 1400 kr pr mnd , tenker jeg dette kan være et godt konsept.
#22
Model S 2013 - 2022 / Design fra helvete
torsdag 30. september 2021, klokken 08:33
Må bare få ut litt frustrasjon, sikringen til ac anlegget må byttes. Viser seg at på 2013 modeller sitter jo den inne i konverteren. Jeg visste det egentlig men hadde fortrengt det ;-) Vel EV service fikser da jobben , men forstår at det blir noen arbeidstimer ekstra!
#23
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ladetråden
torsdag 09. september 2021, klokken 13:56
Ionity laderene gir vel nok hastighet?
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bruktbilpriser Model S
torsdag 09. september 2021, klokken 11:49
skal selge min 2013 model s nå 185 på telleren . 200-220 tusen kanskje?
#25
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ladetråden
torsdag 09. september 2021, klokken 10:36
Skal ha ny elbil, kjørt tesla i 8 år. Ladehastigheten på min model s2013 er elendig. Etter 8 år med en del langturer vektlegger jeg hastighet på lading. 220kwh er helt fantastisk.  Hvis tesla i tillegg åpner ladenettverket sitt er dette en no brainer!
#26
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Når er det levering av modellen til 474900
torsdag 09. september 2021, klokken 10:13
For modellen med bakhjulsdrift  hadde de den klar for levering på kokstad Bergen sa selger!
#27
Hyundai Ioniq 5 / Når er det levering av modellen til 474900
onsdag 08. september 2021, klokken 21:18
Skal ha meg ny el bil skal bare få solgt teslaen først :) Noen som vet når utgaven til 474900 blir å få tak i . ?
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: pris på nytt batteri
fredag 03. september 2021, klokken 12:39
Sitat fra: VegarHenriksen på fredag 03. september 2021, klokken 08:44
Sitat fra: kjølholdt på torsdag 02. september 2021, klokken 11:16
Uavhengig av juss synes jeg dette er en elendig måte av tesla å behandle kundene sine på. Jeg skal skifte el bil nå og det blir ikke tesla igjen. Hadde de tatt litt bedre vare på kundene sine , hadde jeg nok gått for en ny tesla. Men med åpning av ladenettverket for andre biler finner jeg liten grunn til å velge tesla da de gir jamt f.......... i kundene . I løpet av denne åtte års perioden har de gått fra å være veldig serviceminded til å gi f.............

Hva i alle dager er det du jabber om? Du har ikke opplevd en eneste ladekø som følge av åpningen av superchargers. Jeg vet ikke helt om du klarer å se grunnen til å åpne superladerne, men jeg vil påstå at det er svært positivt med tanke på utbyggelse, som igjen gjør at flere kan kjøre Tesla.

Hvis du kjøper en E-Tron/I-Pace/Leaf/ID.4/Polestar/Taycan, osv. så sitter du jo i akkurat samme søla når garantien på batteriet går ut. Noen av disse har sikkert dobbelt pris av Tesla på batteribytte.

Har en 2013 mod med orginalt batteri som har gått 160k og ble reseala i fjor.

150.000+ kroner for batteri høres skummelt ut, men men må tenke på at Tesla har en "replace instead of repair" filosofi for å gjøre ting enklest for de. En reparasjon av batteriet kan nok falle ned på 1/10 av prisen, ref. Gruber Motors
Nå mente jeg at åpningen av ladenettverket var positivt ! Forøvrig har jeg et ganske godt grunnlag for å mene noe om tesla sitt servicenivå i løpet av disse 8 åra. At alle andre bilfabrikanter også er like idioter skal det være et argument????
#29
Model S 2013 - 2022 / Sv: pris på nytt batteri
torsdag 02. september 2021, klokken 11:27
Vel ønsker man  at kunden skal kjøpe tesla igjen hiver man ikke early adopters under bussen ved å forlange 182000 eller reelt 260000 for nytt batteri. At jaguar er enda mer idioter hjelper ikke !
#30
Model S 2013 - 2022 / Sv: pris på nytt batteri
torsdag 02. september 2021, klokken 11:16
Uavhengig av juss synes jeg dette er en elendig måte av tesla å behandle kundene sine på. Jeg skal skifte el bil nå og det blir ikke tesla igjen. Hadde de tatt litt bedre vare på kundene sine , hadde jeg nok gått for en ny tesla. Men med åpning av ladenettverket for andre biler finner jeg liten grunn til å velge tesla da de gir jamt f.......... i kundene . I løpet av denne åtte års perioden har de gått fra å være veldig serviceminded til å gi f.............
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA