Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kjølholdt

#1051
Tesla må enten komme med en løsning for chademo  eller gi oss superchargers , må være mulig å kjøre Bergen -Oslo med en lading underveis.nå er det jo hurtigladere på Geilo og Gol .Vil være en stor nedtur om man ikke gies mulighet til hurtiglading
#1052
Vel som nest  største markedet etter USA regner jeg med at de enten setter opp tesla superrchargers elller lar oss få en mulighet for en overgang slik at man kan bruke chademo løsningen. Går utifra at tesla vil tjene penger på sitt nest største marked . Er det ingen mulighet for hurtig lading hjelper det ikke om bilen er billig. Man må kunne kjøre Bergen Oslo for min del.
#1053
Da satser jeg på 10 amper stikk kontakt til å begynne med. Bor rett i nærheten av 2 hurtigladere hvis det kniper
#1054
I garasjen har jeg 10 amper stikk kontakt kan denne bukse til å lade model s?
#1055
Model S 2013 - 2022 / Sv: Årlig avskriving av Model S Performance
onsdag 26. desember 2012, klokken 19:51
Da blir det ikke aktuelt å betale 4+4 år for min del . Legger ikke ut 48000 i forskudd på service
#1056
Model S 2013 - 2022 / Sv: Årlig avskriving av Model S Performance
onsdag 26. desember 2012, klokken 19:21
For meg har restverdi ingen betydning alle mine(fossil) biler kjøres til det er tid for høgging eller det bare er noen få tusen lapper om man selger. Mulig at jeg kommer til å tenke annerledes med model s. Ta godt vare på den, dvs  holde rust unna ,generelt pleie den godt og bytte batteri pakke når den tid kommer og ha bil en del år til. El bil godene er nok borte om 10 år da kan det jo være lønnsomt å ta godt vare på den
#1057
Model S 2013 - 2022 / Sv: Årlig avskriving av Model S Performance
onsdag 26. desember 2012, klokken 14:02
Noen som sitter på info om hva service pakken 4+4 år vil koste i Norge , og hva er prisen for nytt batteri. Er det 12000 $ som gjelder i Norge og er dette inkludert jobben med å bytte batteri,eller kommer arbeidspenger i tillegg?
#1058
Ikke gratis abonnement men ice leverer bredbånd
#1059
Vil ha
-metallic lakk
-panorama tak
-skinn
-tech pakke
-luft fjæring
- barneseter
-dobbeltlader

Da blir det vel 570-580 må jo si at det frister å gå for performance utgaven men pengene skal jo lånes. Får se hva brukt markedet er villig til å gi for toyota previa 03 modell, har ikke store forhåpninger der:-)
#1060
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla i Bergen og Trondheim
fredag 21. desember 2012, klokken 07:29
Siden jeg nå har bestemt meg for å kjøpe, er det ypperlig med tesla store i Bergen  :)
#1061
DET ER INGEN GRUNN TIL Å KLAGE PÅ DISSE PRISENE. UANSETT FÅR MAN EN KLASSEBIL TIL EN LATTERLIG LAV SUM,NÅR MAN SAMMENLIGNER MED FOSSIL BILER MED SAMME YTELSE
#1062
Kan noen si meg hva jeg går glipp av ved ikke å velge tech pakke og lyd pakke. Går utifra at jeg får frontlys på bilen uansett og høytttalere i bilen. Zenon lys koster jo en formue å skifte.........
#1063
valgets kvaler velutstyrt 85kwh for 579, eller performance for 648. men gode grunner for ikke å velge luft fjæring? og hva med lade utstyret. har vanlig stikk kontakt i garasjen, hva må jeg legge opp for å få effekt av hurtigladeren som følger med
#1064
Model S 2013 - 2022 / Sv: EU-priser beste uke?
torsdag 20. desember 2012, klokken 07:55
hvorfor får jeg ikke velge norge når jeg går inn på hjemmesiden til tesla.
#1065
Model S 2013 - 2022 / Fremtiden for elbiler
fredag 14. desember 2012, klokken 10:44
Leste at på verdensbasis er jo elbilsalget  ikke noe å skryte av. I Norge selger vi jo massivt med elbiler, men dette er jo stort sett pga at de er MYE billigere enn fossil biler ihvertfall når model s har kommet.
Spørsmålet blir da vil elbil satsningen dø ut hos de etablerte produsentene. Det er de store produsentene som må drive dette fremover Ford,,BMW, Toyota osv. Kan man om10 år risikere at tesla ikke eksisterer lenger?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA