Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kjølholdt

#1036
Model S 2013 - 2022 / Sv: Baksetet model s
fredag 18. januar 2013, klokken 08:40
Nå er barna mine heldigvis 8, 12, 14 så da går det vel greit :)
#1037
Model S 2013 - 2022 / Baksetet model s
torsdag 17. januar 2013, klokken 21:09
Til de av dere som har prøvesittet og kjørt bilen. Hvordan tror dere plassen i baksetet er? Jeg skal ha 3 ungdommer baki der over fjellet til Oslo fra Bergen om sommeren. Er det grei plass , hvilken fossil bil er det naturlig å sammenligne med når det gjelder plassen i baksetet
#1038
Model S 2013 - 2022 / Sv: Norges første Model S kundebil er i Norge
torsdag 17. januar 2013, klokken 10:11
Bilen er inne på verkstedet deres og blir klargjort derfor ikke med på ice festival
#1039
Kjøpe elbil? / kjøpe fiat e 500
onsdag 16. januar 2013, klokken 12:23
Er dette noe å kjøpe http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39320873. Synes det var overraskende billig hvba er galt!!!! utenom fargen
#1040
Model S 2013 - 2022 / Sv: Performance vs. Standard
søndag 13. januar 2013, klokken 21:05
Tenker at dette er muligheten til å få en bil i 1,5-1,8 mill klassen til 660 tusen, har hatt min forrige bil i 8 år nå vil være 9 år når jeg selger den. Tesla model s om det blir standard eller performance satser jeg på å haminst dobbelt så lenge. Denne type bil selv om det er El bil vil om 10-15 år være avgifts belagt som fossile biler. Ergo vil jeg ikke ha råd til å kjøpe lignende bil neste gang.
Til sammenligning er jo Porsche 911 turbo fra 1983 nå veteran bil, mange vil ha den.
I tillegg satser jeg på at batteri teknologien utvikler seg , og gir meg 125 kWh når jeg skal bytte. Behandler man bilen pent, har man i realiteten "ny" bil hver gang man bytter batteri
#1041
Model S 2013 - 2022 / Sv: Min Tesla
torsdag 10. januar 2013, klokken 19:34
Går for 85 kWh men vet ikke om det blir performance. Pano tak, grå, 19 tommers, nappa skinn, piano lakk, luft fjæring, 20 kWh lader ,barneseter tech pakke. Så får vi se om jeg legger i de ekstra 80 tuse til performmance :)
#1042
Model S 2013 - 2022 / Sv: Leveringstid ifra reservasjon i framtiden
mandag 07. januar 2013, klokken 08:16
Jeg ønsker å få bilen min levert i slutten av april 2014, begynnelsen av mai2014. Tror man at det vil være korrekt å bestille i mars 2013 da. Legge inn et par mnd frosinkelse på levering som sikkerhets margin. Har veldig lite lyst til å begynne å kjøre i slaps og salt sørpe på vestlandet.
#1043
Elbilen i Samfunnet / Sv: Partienes beskattning av elbil
lørdag 05. januar 2013, klokken 10:52
Sitat fra: Lanber på lørdag 05. januar 2013, klokken 09:14
Med ny regjering så stiller vi med "All bets are off"

Momsen er nok det første som blir innført på EL biler.
Sitat fra: Lanber på lørdag 05. januar 2013, klokken 09:14
Med ny regjering så stiller vi med "All bets are off"

Og dermed blir det vel helt ny pensjonsreform igjen da, det er ikke slik det fungerer i politikken. 95% av statsbudsjettet ligger fast. Uavhengig av hvilken regjering Norge har. Hvis man skal sette ting i perspektiv. Skatt på arbeidsinntekt og formue utgjør 19 % av BNP , ergo utgjør ikke skatt en stor del av statens inntekter.
Hva mva på salg av nye El biler utgjør må jo være knapt 0,0005 promille. Det selges  noen tusen elbiler hvert år.
Det er neppe El biler som er target område for Finansdepartementet i 2013/2014!!!

Momsen er nok det første som blir innført på EL biler.
#1044
Elbilen i Samfunnet / Sv: Partienes beskattning av elbil
torsdag 03. januar 2013, klokken 21:50
Det vil neppe være slik at en borgerlig regjering vil ønske å identifisere seg med avgiftsøkninger , selv om det er El biler som skal skattelegges. Man begynner neppe en regjeringsperioden med avgiftsøkninger
#1045
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kapasitetsfall ved parkering i kulde!
torsdag 03. januar 2013, klokken 21:10
Skal du kjøre langt og parkerer i kulde må man lade, vi kan håpe at tesla løser deler av problemet. Tror dog at lading må til ved parkering i kulde, kan se slik ut på erfaringene hittil. Endelig en fordel ved å bo på Vestlandet aldri mer enn minus 10 :)
#1046
Lading av Tesla / Tesla superchargers - ønsker og forslag
tirsdag 01. januar 2013, klokken 21:04
Noen  som vet  om  tesla har planer for superchargers i Norge ,  ser at de sier Europa men hva er siste nytt om Superchargers for europa/Norge
#1047
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteri garantier
tirsdag 01. januar 2013, klokken 19:02
Med dagens boligpriser er det jo begrenset hvor mye man kan legge i bil
#1048
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteri garantier
mandag 31. desember 2012, klokken 11:39



Sitat fra: foxy på søndag 30. desember 2012, klokken 23:12
sålenge Tesla sin garanti bare dekker prod. feil og de ikke garanterer en viss kapasitet etter X antall år /km så er det en viss risiko for kjøperen, som er betydelig størrer enn for en fossilbil.

med en fossilbil er man sikret at bilen funker på samme måten etter 5 år, med elbil er man sikret lavere kapasitet - i Teslas tilfelle ubegrenset.


Forsøk 5 år og 1 mnd hos toyota jæger , og du sitter igjen med hele regninga på egenhånd. Med normalt kjøremønster er jeg villig til å ta sjansen på batteriet. Personlig vil jeg ha tjent inn nytt batteri etter 4 år.
Min personlige erfaring med bilverksteder er at med en gang man er utenfor garanti perioden kan du bare drømme om at de tar regninga
#1049
Model S 2013 - 2022 / Hvorfor model s?
søndag 30. desember 2012, klokken 00:12
Jeg kjører i dag en toyota previa 2003 modell, har kjørt den i 8 år. Den ble kjøpt av en grunn :PLASS, den er omtrent like spennende å kjøre som å se maling tørke.
Men man kan ikke alltid på en normal lønn og med 3 barn kjøpe spennende sportsbiler som bil nr 1.Jeg innrømmer det glatt dette er min mulighet til å skaffe meg en familibil som er hakket vassere enn toyota previa med 116 diesel hestekrefter.
Hadde det ikke vært for El bil insentivene ville ikke denne type bil vært oppnåelig, ærlig talt hvor mange kan svi av 1,5 mill på en bil.
I tillegg vil jeg bli mer miljøvennlig med denne type bil og det er jo et absolutt pluss. Drifts kostnadene mine vil nok ganske sikkert gå ned (10 år gammel bil er dyrt etterhvert) men dette er ikke et hovedpoeng for meg
Denne type biler vil over tid gjøre at mange fler vil velge El bil som nr 1 bil, jeg hadde aldri vurdert El bil før model s kom, og jeg er neppe den eneste som tenker slik.
Så lenge El bil insentivene består vil det nok i Norge selges en betydelig andel model s frem til 2017. Relativt mange norske husholdninger har råd til å kjøpe bil i sjiktet 500-600 tusen kroner.
#1050
Model S 2013 - 2022 / Sv: Intervallservicen av Tesla S.
lørdag 29. desember 2012, klokken 19:35
Hvis man forhåndsbetaler ny batteri pakke , er denne da mva belagt eller kan det regnes som en del av bilkjøpet
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA