Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - kjølholdt

#122
Model S 2013 - 2022 / Matter innvendig tesla
fredag 22. mars 2013, klokken 08:23
Ser på tesla shop at det kan kjøpes diverse matter til, frunk, bagasjerom, innvendig fører plass osv. Hva leveres bilen med. Og det lønner seg vel da å kjøpe ekstra matter med bilen ?
#123
Model S 2013 - 2022 / bakseterygg model s
mandag 18. mars 2013, klokken 14:26
Kan noen fortelle meg høyden på bakseteryggen på model s
#124
Model S 2013 - 2022 / stadig nye batteri varianter
mandag 18. mars 2013, klokken 11:36
Denne stod i BT, vet ikke hvor mye hold det er i dette............ http://bil.bt.no/bil/Snart-kjorer-du-fire-ganger-lenger-pa-strom-40095.html#.UUbtuBxriCk
#125
Model S 2013 - 2022 / Rekkevidde angsten er borte
lørdag 09. mars 2013, klokken 11:17
Etter at det nå ble hurtiglader mellom Bergen og Oslo er rekkevidde angsten borte. Bestiller med bakovervendte seter. Var litt bekymret for at myebagasjeroms  plass forsvant med hullet som de går ned i. Men pokker heller jeg hiver jo bare en takboks med når sommerferien kommer og jeg skal til Østfold. Det er jo bare å lade sommeren 2014 på Geilo . Fullt batteri derifra til hytta i Østfold .
#126
Model S 2013 - 2022 / Valgets kvaler
torsdag 07. mars 2013, klokken 09:00
Etter gårsdagens nyheter om superchargers og CHAdeMO adapter, er jeg blitt i tvil. Hadde i utgangspunktet tenkt å gå for standard med 366 hestekrefter. Men ser nå at dropper jeg dobbelt lader, metallic lakk og lyd pakke vil pris forskjellen bli 40000 kr for å komme opp på performance. Må si at dette frister ekstremt. Noen andre som tenker det samme som meg
#127
Model S 2013 - 2022 / Da trenger jeg en kvalifisert gjetning!
søndag 03. mars 2013, klokken 17:44
Har kjørt fra gursken til Bergen 37 mil, utetemperatur 3 pluss grader , gjennomsnittlig hastighet 67 km i timen . Tror dere model s greier dette uten å lade?
#128
Model S 2013 - 2022 / Liter spesifikasjoner for bagasjerommet
lørdag 23. februar 2013, klokken 22:42
Kan noen si om volumet på 750 liter i bagasje rommet er medregnet hullet nede i bagasje rommet. Dette mister man jo ved 2 bakovervendte seter.
#129
Model S 2013 - 2022 / Paint armor
lørdag 16. februar 2013, klokken 19:47
Noen som vurderer paint armor litt usikker på hva dette er . Forstår det er lakk beskyttelse . Men ser det bra ut?
#130
Model S 2013 - 2022 / Hurtigladere til model s
tirsdag 12. februar 2013, klokken 08:46
Mener å ha lest på forumet her, at noen av de som jobber med hurtig ladere også har bestilling inne på model s.
Eller er det bare ønsketenkning fra min side. og er det da ABB?
#131
Model S 2013 - 2022 / Model s uten tech pakke
torsdag 07. februar 2013, klokken 09:36
Kom over denne på Tesla forumet, her forklarer han forskjellen med og uten tech pakke:
Okay guys and gals, just returned from taking delivery of a non-Tech Package S at the San Diego service center. Here's the scoop:

Navigation: The car has Google maps with a GPS car location pointer on the 17" Touch Screen... same as the Tech Package. The icon on the APPS bar is the same but says Map instead of Nav. You can still enter a location/destination and it will appear on the Google map. There just isn't any TBT Nav to get you there.

Standard definition back-up camera: Mine was the first non-Tech Package delivered by my DS. He said he couldn't tell the difference. I've never seen the HD, but the SD picture was perfectly clear.

Manual rear liftgate: Well balanced and easy to open and close. Once opened part way, it will go the rest of the way by itself.

Convenience lighting: There's plenty of lighting inside the car when you open the door, including ambient, and there is a light on the underside of all four door handles. Honestly don't know what additional lighting the Tech Package provides.

Door handles: They do not extend as you approach with the FOB in your pocket, but two clicks on the top of the FOB and all four extend.

As for the Xenon headlamps, Electrochromatic side mirrors, LED foglights, and Homelink; they are all things I can live without and don't have an opinion. I drove home in daylight so didn't get to check out the Halogen headlights, but they came on when I entered my darkened garage and seemed plenty bright. The DRLs are cool too.
#132
Model S 2013 - 2022 / Flå kjøpe senter i hallingdal
mandag 04. februar 2013, klokken 09:35
Jeg har snakket med ansvarlig for kjøpesentret i flå i hallingdal. Forklarte vårt behov for 22 kw stikk kontakt. han stilte seg positivt til dette og mente dette var en god ide. Han ville gjerne ha de tekniske spesifikasjonene for denne typen stikk kontakt. Kan dere hjelpe meg med det. Hvis jeg får spesifikasjonene her på forumet skal jeg videreformidle dette i en e post til han, og deretter tok han det opp med eiendomssjefen i Thon gruppen
#133
Model S 2013 - 2022 / Ferdinand Motor Bergen
lørdag 19. januar 2013, klokken 14:47
Var i dag 19.01.2013 ca i 13.30 tida innom Ferdinand motor dette på bakgrunn av at de har en model s inne . Model s bilen var parkert utenfor butikken og den så jo bra ut.
Jeg gikk inn i butikken og spurte om det var mulig å få se inni bilen, sjekke hvor stort bagasjerommet var. Forundret ble jeg da jeg fikk beskjed om at dette ikke var mulig!!!!
Jeg spurte ikke om å få prøvekjøre bilen.Er ikke en av Ferdinand sine reservasjonsholdere og har forståelse for at dette forbeholdes disse.
Til Ferdinand sitt forsvar kan man kanskje si at det var en ung kar i begynnelsen av 20 åra som jeg snakket med, og kanskje ikke var helt oppdatert på kundebehandling.
Problemet slik jeg ser det var nok at vedkommende var mest opptatt av å snakke med sin kompis som satt der, og dette var vel den enkleste måten å få meg ut av døra på.
Siden dette nok kan oppfattes som en klage underskrives innlegget med fullt navn.
Hilsen
Christer Kjølholdt.
#134
Model S 2013 - 2022 / Baksetet model s
torsdag 17. januar 2013, klokken 21:09
Til de av dere som har prøvesittet og kjørt bilen. Hvordan tror dere plassen i baksetet er? Jeg skal ha 3 ungdommer baki der over fjellet til Oslo fra Bergen om sommeren. Er det grei plass , hvilken fossil bil er det naturlig å sammenligne med når det gjelder plassen i baksetet
#135
Kjøpe elbil? / kjøpe fiat e 500
onsdag 16. januar 2013, klokken 12:23
Er dette noe å kjøpe http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39320873. Synes det var overraskende billig hvba er galt!!!! utenom fargen
#136
Lading av Tesla / Tesla superchargers - ønsker og forslag
tirsdag 01. januar 2013, klokken 21:04
Noen  som vet  om  tesla har planer for superchargers i Norge ,  ser at de sier Europa men hva er siste nytt om Superchargers for europa/Norge
#137
Model S 2013 - 2022 / Hvorfor model s?
søndag 30. desember 2012, klokken 00:12
Jeg kjører i dag en toyota previa 2003 modell, har kjørt den i 8 år. Den ble kjøpt av en grunn :PLASS, den er omtrent like spennende å kjøre som å se maling tørke.
Men man kan ikke alltid på en normal lønn og med 3 barn kjøpe spennende sportsbiler som bil nr 1.Jeg innrømmer det glatt dette er min mulighet til å skaffe meg en familibil som er hakket vassere enn toyota previa med 116 diesel hestekrefter.
Hadde det ikke vært for El bil insentivene ville ikke denne type bil vært oppnåelig, ærlig talt hvor mange kan svi av 1,5 mill på en bil.
I tillegg vil jeg bli mer miljøvennlig med denne type bil og det er jo et absolutt pluss. Drifts kostnadene mine vil nok ganske sikkert gå ned (10 år gammel bil er dyrt etterhvert) men dette er ikke et hovedpoeng for meg
Denne type biler vil over tid gjøre at mange fler vil velge El bil som nr 1 bil, jeg hadde aldri vurdert El bil før model s kom, og jeg er neppe den eneste som tenker slik.
Så lenge El bil insentivene består vil det nok i Norge selges en betydelig andel model s frem til 2017. Relativt mange norske husholdninger har råd til å kjøpe bil i sjiktet 500-600 tusen kroner.
#138
Model S 2013 - 2022 / Fremtiden for elbiler
fredag 14. desember 2012, klokken 10:44
Leste at på verdensbasis er jo elbilsalget  ikke noe å skryte av. I Norge selger vi jo massivt med elbiler, men dette er jo stort sett pga at de er MYE billigere enn fossil biler ihvertfall når model s har kommet.
Spørsmålet blir da vil elbil satsningen dø ut hos de etablerte produsentene. Det er de store produsentene som må drive dette fremover Ford,,BMW, Toyota osv. Kan man om10 år risikere at tesla ikke eksisterer lenger?
#139
Ladeplasser og ladekabler / Hurtiglader i Førde ?
mandag 10. desember 2012, klokken 10:32
Noen som vet om det er noen planer om en hurtiglader i Førde. Ville vært praktisk på vei mot Ulsteinvik
#140
Tesla Owners Club / Hvordan påvirke tesla
fredag 07. desember 2012, klokken 10:34
Noen gode forslag på hvordan vi best kan påvirke tesla til å sette opp 10 hurtigladere i norge slik at mam dekker hele landet.
Vi kan jo sende de x antall e poster om dette, i tillegg si at vi har kjøpe kraft nok til å betale ved hurtig lading. hvordan få de til å innse at dette er lurt å gjøre for de.????
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA