Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EinarV

#16
BMW i3 / Sv: Hjelp til valg av wallbox
lørdag 24. september 2016, klokken 11:45
Sitat fra: thorum på fredag 23. september 2016, klokken 16:58
Ikke like sexy, men jeg er godt fornøyd med denne under:


http://www.nofuel.no/Produkt/keba-veggboks-p20b-32a#product

Kjører denne på 400 volt 16a (3 faser). Har dessverre ikke fått testet den på en ny BMW i3 (11 kw)  lading. Denne har rj45 og sånn sett får satt den på nettverket og kan da enkelt holde oversikt grafisk på en web side om forbruk årlig og div...

Tar jeg ikke helt feil så er det Keba som lager innmaten i BMW boksene...
#17
BMW i3 / Sv: "Gratis" alarm på i3?
onsdag 21. september 2016, klokken 07:59
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 21. september 2016, klokken 06:57
Sitat fra: Jokkhov på tirsdag 20. september 2016, klokken 21:09
Bestilte min i3 igår, og fikk beskjed om at alarmen var noe stort sett alle valgte på grunn av rabatt på forsikring. Koster hele kroner 0;-

Jeg fikk den motsatte - ingen velger alarm i dag da det er harry  ;D

Er vel kun harry når du står på en ferge og ikke har deaktivert bevegelsessensoren?
#18
BMW i3 / Sv: Nye BMW i5
torsdag 15. september 2016, klokken 12:11
Denne tråden handler om nye i5. Ønsker du å debbatere Ampera e eller i3, så finnes det andre steder hvor det egner seg bedre enn i denne tråden.

Lars
Forum Admin
#19
BMW i3 / Sv: Nye i3 (90Ah) - praktiske forskjeller
torsdag 15. september 2016, klokken 11:31
Sitat fra: ganton på torsdag 15. september 2016, klokken 11:11
Prøvekjører en ny i3 idag. Fantastisk å starte dagen med 235km rekkevidde :-)
Men synes aksellerasjonen er noe dårligere, mulig det påvirker at den har 20" mens jeg har 19" på min gamle. Merket noe forskjell der?

Jeg er enig i at den gamle føles sprekere og at den i tillegg retarderer raskere ved regenerering... Mulig det er de ekstra kiloene som merkes?
#20
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
lørdag 10. september 2016, klokken 12:01
Sitat fra: Sungrazer på lørdag 10. september 2016, klokken 11:14
Jeg for min del har ingen problemer med å få lokket til å henge på dekslet til ladeporten, og har ikke gjort det på annen måte siden jeg fikk bilen. Det er kun ved hurtiglading at det nederste dekslet henger ute i vinden.

Det nederste dekselet passer fint inn på lukelåsen...
#21
BMW i3 / Sv: Nye BMW i5
lørdag 10. september 2016, klokken 11:04
Sitat fra: JorgenM på lørdag 10. september 2016, klokken 10:44
Ja ikke sant :)

Her er "motorrommet" til e-Golf for dem som ikke har sett det selv:


Slående likt den gamle Citroen Saxo Electriquen jeg kjørte rundt i før. Fungerte da helt fint den bilen  :)
#22
Rogaland elbilforening / Sv: Ladestasjon på Kiwibutikken på Mosterøy
torsdag 08. september 2016, klokken 20:31
Sitat fra: aronesen på torsdag 08. september 2016, klokken 06:13
Lyse var tidlig ute med ladestasjoner for elbil, men det kan virke som de har sluttet å følge med hva som skjer i markedet. Kanskje de har fått nye føringer og rettningslinjer fra ledelsen? Prismodellen deres virket bra når de hadde monopol, men med konkurranse fra Circle K og Fortum blir ladestsjonene deres mere som drosjeholdeplasser for elbildrosjer å regne.  ::)
Man kan lure på om de egentlig ønsker flere kunder?

Lyse var desverre tidlig på banen, men mangler evnen til å følge med i tiden og utvikle seg. Elbilforeningen har prøvd å ha litt kontakt med de for å guide og hjelpe, men vi føler vi har lite igjen for innsatsen. At Lyse var tidlig på banen gjorde nok at ikke andre aktører har vært så interessert i vår region, men vi ser heldigvis en endring der nå.

Hadde Lyse lagt om til prismodellen som er mest brukt i dag, lagt til rette for bruk av elbilforeningens ladebrikke og kanskje hatt en link slik at strøm kunder fikk en liten rabatt og kunne betale for lading over den vanlige strømregningen så hadde de nok hatt mye mer trafikk på sine ladere.
#23
Rogaland elbilforening / Sv: Ladestasjon på Kiwibutikken på Mosterøy
onsdag 07. september 2016, klokken 18:13
Veldig bra. Denne visste jeg ikke om. Og når jeg ser dette så kommer jeg på at jeg hadde en avtale med Fortum som jeg ikke har fulgt opp.

Jeg tenker også å foreslå Randaberg som en forberedelse til Rogfast. Lyse har jeg gitt opp, feil folk på feil plass der i gården. Kommentarer?
#24
BMW i3 / Sv: Rattvarme - Big deal?
onsdag 07. september 2016, klokken 18:02
Skulle gjerne hatt rattvarme, men det er ikke en deal breaker for min del. Har det på F11en og bruker det der, men ikke noe stort problem i i3en annet enn når man skal tyne km og må ned i kupe temperatur.
#25
BMW i3 / Sv: Modifikasjoner på i3
søndag 04. september 2016, klokken 12:38
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 04. september 2016, klokken 09:54
Har fått et par skraper på toppen av bak fangeren. På Subaru'n hadde jeg en gummibeskytter der og den fikk ingen skraper på 7 år, som syntes i alle fall.

Finnes det noe slikt til i3'n - sikkert ikke den eneste som opplever dette som et problem...

Har det samme problemet fordi jeg legger kladden i baggasjerommet nåt jeg lader. På den nye kommer jeg til å foliere den svarte delen av fangeren. Men tror det blir svart folie og hvis ikke folie folka kommer med en god ide...
#26
BMW i3 / Sv: Modifikasjoner på i3
fredag 26. august 2016, klokken 23:47
Har 15mm spacere på dagens i3, de blir flyttet over på den nye når den er på plass. På den nye blir det også satt på HR fjærer. Spacerne hjelper godt på det enkelte opplever som ustabilitet i fart. Men sånn utseende messig så hadde jeg nok valgt 10mm fremme og 15mm bak hvis jeg skulle bestilt på nytt. Eventuelt 15 fremme og 20 bak...
#27
God jobba, keep it up :) fully charged ftw, fraude am fahren
#28
Sitat fra: turfsurf på torsdag 25. august 2016, klokken 18:12
Noen andre som har opplevd at refleksen i dørene knekker? Her om dagen når jeg åpnet passasjerdøra kom refleksen ramlende ut. Det som gjør det hele merkelig er at når jeg pirket i den på førersiden, så var jaggu den løs og. Er jo ikke akkurat noe utsatt sted...


Jepp, har mistet en. Forhandleren satt på en ny uten spørsmål...
#29
BMW i3 / Sv: i3 REX (hybrid m/bensinbrenner)
mandag 22. august 2016, klokken 17:03
Sitat fra: Øystein16 på mandag 22. august 2016, klokken 16:20
Sitat fra: bjorngb på mandag 22. august 2016, klokken 15:59
Sitat fra: Øystein16 på mandag 22. august 2016, klokken 15:50
I Rogaland er eller kan ein ladbar hybrid vera ei betre miljøval enn elbil for dagleg pendling og gjeremål
Kan du utdype? Hvorfor Rogaland?

Finn fram kartet og trekk ein sirkel rundt rundt Forus og Haugesund og sjå kor folk flest bur og arbeider.

Tror du må utdype mer. Jeg bor på Randaberg og jobber på Forus til vanlig, men er for tiden på et prosjekt så jeg ukependler til Stord. Jeg ser ikke hvordan jeg skulle komme bedre utav det med en hybrid. Men nå er jeg kanskje ikke typisk for Rogaland?
#30
BMW i3 / Sv: i3 REX (hybrid m/bensinbrenner)
mandag 22. august 2016, klokken 14:25
Nå har vel BMW uttalt (fant desverre ikke igjen kilden i farten) at 95% av kjøringen med deres REX modell av i3 er på strøm og at den er mest av psykologisk betydning. Denne kjøringen finner vel også stortsett sted i land med helt andre betingelser enn oss. Dvs dyrere strøm og billigere bensin. Så enkelte blir vel drevet av det grønne alibiet også selv om man har REX, men jeg er stort sett enig med trådstarter når det gjelder andre parallel hybrider. I3 er en elbil med rekkevidde forlenger, de fleste andre hybrider er fosilbiler med et meget svakt miljøalibi.

Edit: Regnestykket ang pris pr km tror også jeg er noe bedre i el-favør enn det du fremstiller her :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA