Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - edybvik

#1
Ikke strøm til aktuator som skal frigjøre girstang fra P(ark).

Mulige feil:
- strømbrudd på ledning til aktuator.
- i mitt tilfelle feil på motstand inne i krympestrømpe på ledningen like før aktuator.
- kan være feil på strømbryter på bremsepedalen. Denne slår på strøm til ledningen til aktuator når man trykker på pedalen.

Førstehjelp: bruk en pinne / skrujern for å frigjøre girstang fra P ved å ta av skinn/plastdeksel ved girstang og på høyre side stikke ned og dytte frem det gule plastdekselet på aktuatoren (laget for dette formålet)
#2
For å unngå dette må man alltid slå av varmevifte / varmeapparat før start/stopp av bilen.

Dette i følge et amerikansk bilverksted som reparerer THINK og har byttet mange av disse pre-charger motstandene.
Om kortet ikke er for brent kan man bytte mostanden med en ...
"HVR Advanced Power Components, 47 Ohm U-2115 series which is rated at 3.5 Watts average power and 700 Joules single impulse energy"
Les gjerne: https://groups.google.com/forum/#!topic/2011-think-ev-owners-oregon/_OwMN-tWm4I
#3
Avansert: Avanserte reparasjoner / Power-Limit på Lithium Think 2010
torsdag 25. desember 2014, klokken 00:27
Kanskje noen har tips om den mest vanlige feilen på denne utfordringen?
12V batteri er nytt/fulladet og byttet for å sjekke.
Hovedbatteri er nesten fulladet.
Alt ser ut til å virke men den vil ikke kjøre.
Kan det være en ide å prøve å koble til eksternt batteri for å se om feilen ligger i PCU eller i selve batteriet?
#4
Hei, nå er det blitt min tur til å bytte sikring i PCU :O(
For et år siden flyttet jeg varmekolbepluggen til AC utgangen for å få varmen tilbake.
Nå ser det ut til at strømmen i AC også er blitt borte.

Er det noe spesielt å tenke på under demontering av PCU  (elektriske faremomenter) - eller er alt intuitivt?
Noen som har gjort dette før og kan tenke seg å lage en oppdatering i http://elbil.no/wiki/ :O)
5 stjerner ville vært med link til YOUTUBE klipp - utrolig så mange tips man kan finne der...
#5
En brukt og en ny vindusvisker motor til Think selges. Er behjelpelig med å bytte om du bor i nærheten og kommer innom.
#6
Nytt og feilfritt plasttannhjul 600 kr. Det er som oftest utslitte eller manglende tenner på dette hjulet som gjør at motoren henger seg opp. Om du hjelper vindusviskeren til å fortsette å gå, og den går en runde til før den stopper, da trenger du dette hjulet. Kan hjelpe til med bytte.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA