Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kris

#1
Ønsker tilbud på denne jobben eller ferdig ombygget Buddy. Eventuel godkjenning av ombygget kjøretøy står jeg for selv. En fordel om installatør befinner seg nær Oslo.
#2
Elektriske utfordringer / Sv: Upålitelig batterivisning
lørdag 21. november 2015, klokken 23:43
En venn av meg med 2012 Leaf opplevde dette. Han gikk faktisk tom en kilometer eller to etter at displayet viste 16%.
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Pris på ny Leaf?
tirsdag 10. november 2015, klokken 21:02
Pokker
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Pris på ny Leaf?
mandag 09. november 2015, klokken 13:00
Takk for svar :)
Ja, rabatten gjennom Agrol er bedre enn kampanjeprisen. Det var noen her på forumet som satte meg på sporet av det. Her er en lenke til tilbudet: https://agrol.no/avtaler/bil/nissan
Rabatten på 16% forutsetter to måneders medlemskap, og gjelder MY16 bilene, så det passer bra å melde seg inn omtrent nå. Går ut i fra at regningen for dette til syvende og sist ender hos staten, så Nissan-forhandlere opptrer vel ikke så firkantet i forhold til å melde seg inn og bestille bil nå, og få den levert i Januar.
5000,- i rabatt for eksisterende kunder var jo beskjedent, men om det kan kombineres med andre kampanjer så lønner det seg jo å kjøpe Micra til rett over vrakpant ;)
#5
Kjøpe elbil? / Pris på ny Leaf?
søndag 08. november 2015, klokken 23:23
Vi har fått en til i familien og må bytte ut vår trofaste Ion i en bil med fem seter. En elbil naturligvis. Peugeot'en har vært en super bil med plass til dobbel barnevogn og to barneseter, men nå må den vike. Leaf er ikke vakker, men jeg tror den er bra. Og så er den vel det eneste alternativet til under 200K. Eller har noen andre forslag?
Med denne litt komiske bonderabatten så havner en ny MY16 Leaf Acenta på 196 500,-
Men så ser jeg at Nissan skilter med et spesielt tilbud til eksisterende Nissan-eiere. Men man må oppgi VIN for å logge inn og se tilbudet. Er det noen som vet hva det går ut på? Hvis det slår bonderabatten kan jeg jo heller bruke de 850,- det koster å bli bonde på en gammel Micra. Så blir jeg eksisterende Nissan-eier :D
#6
Kjøpe elbil? / Sv: "Beste" vinterbil
fredag 06. november 2015, klokken 11:28
Trillingene har fremkommelighet på lik linje med gamle bobler. Fantastisk med andre ord. Dette skyldes bakhjulstrekk, smale dekk og sikkert tyngdepunkt forholdsvis langt bak. Så hvis det er viktig å komme deg opp bakker anbefaler jeg disse. Har god erfaring med min Ion i "snøkaoset" som oppstår i Oslo med jevne mellomrom.
Nå det er sagt, så holder ikke trillinger seg spesielt godt på veien. De understyrer en del. Men den enkle løsningen på det er å kjøre rolig og holde idealspor :D
#7
Hei,
Jeg gir deg 2000,- dersom du fremdeles har ladekabelen og vil selge den.
Bor i Oslo og kan plukke den opp når som helst.

Vennlig hilsen Kristian.
#8
Vi har limt den på en skive transparent akryl som legges på dashbordet ved behov.
#9
Forstår ikke helt hvorfor disse elbilene kun har varmetråder i bakruta. Man kjører jo stort sett forover. Det hadde løst utfordringen med dugg og is nå om vinteren på en effektiv måte.
Går stort sett i en passende jakke og lue utendørs nå, så varm kupe er unødvendig. Kler jo ikke av meg før jeg setter meg inn i fosilbiler heller.
#10
Har ikke duggproblemer med følgende opplegg.
Kraftigste utgave av Defa Termini plassert under mellom nakkestøtte og førersete. Den passer perfekt mellom stengene på nakkestøtten uten noen form for montering. Plasseringen er utrolig effektiv. Slår den på full effekt i 5 til 10 min før avreise. Det vil si at jeg også bruker den før jeg kjører fra offentlige ladepunkter. Når jeg begynner å kjøre har jeg alle klimasystemer av. Med en gang jeg ser antydning til dugg slår jeg på vifta, som regel på minste hastighet. Setter den på rett under full hvis det er unormalt fuktig. Ingen varme, resirk eller AC. Fungerer bra for meg.
#11
Fikk brev av BOS i dag om at de vil ha bilen inn til en oppdatering. Stod ikke noe om hva som skulle gjøres. Noen som vet?
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Mus i bilen...
torsdag 08. november 2012, klokken 20:18
Prøv med katt. Sett en under panseret når du parkerer.
Vet at mår er et problem for biler i Tyrol, men mus?
Hva gjør de?
#13
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Vinterdekk
mandag 29. oktober 2012, klokken 18:02
Kjørte på en spiker i går, og ble pent nødt til å bestille meg vinterdekk med en gang. Fikk da testet lappskausen og kompressoren som ligger i bilen. Dette fungerte utmerket, og tok mindre tid enn å skifte dekk. Noe som er fint når man har liten tid.
Bestilte Yokohama W.drive på dekkonline. Dette er jo såkalte kontinentaldekk, men tror de passer fint i Oslo med stort sett våt salt asfalt.
#14
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Elektrisk varme
søndag 28. oktober 2012, klokken 00:47
Har vært ute å kikket litt etter sted å montere varmeren i dag. På baksiden av bakseteryggen, pekende oppover virker som en god løsning. Da Kan man bare vippe setet forover før man setter på vifta, så peker den rett ut mellom forsetene. Og så er den ikke i veien ellers.
Denne nye kabelen med kladd i håndtaket og justerbar strømstyrke kan være en god mulighet for å koble til Defa over samme ledning. Hvis man legger Defa-kontakten i nærheten av ladeluken, og lager en forgrening på ladekabelen rett før håndtaket kan man koble alt opp på samme vegguttak/ladestolpe. Muligens kan man også kjøre kupevarmer og lading samtidig hvis man setter varmeren og laderen på lav effekt.
#15
Jeg trot det er mer fornuftig å kjøre med disse kontinentale vinterdekkene på anbefalt trykk, enn å kjøre på nordiske dekk med høyt trykk. Maks trykk som oppgis på dekket tar jo ikke høyde for kjøretøyets vekt. Derfor kan jeg tenke meg at man kjapt kan endre dekkets geometri på en uheldig måte med høyt trykk og lett bil. Innbiller meg at disse kontinentale dekkene jevnt over har mindre rullemotstand, grunnet mildere mønster og hardere plast.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA