Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Rasmus.B

Sider: [1] 2 3 ... 50
1
LeafSpy / Sv: OBD2-leser til Leafspy
« på: Mandag 15. Februar 2021, klokken 09:06 »
Hei.
Jeg trenger en OBD hvis du fremdeles har den.

2
Nissan / Sv: 15k for bytte bærekuler + bro; dyrt?
« på: Onsdag 03. Februar 2021, klokken 18:31 »
Hei
Har fått tilbud fra BNH på å bytte begge bærekuler foran inkl bærbro samt "4 hj. kontroll" og verkstedmateriell.
Fastpris på 14800 inkl mva. 

Er det litt dyrt?
(Forøvrig foreslår de å ta 690 kr for å bytte begge viskerblad)

Nissan Leaf 2013
Bærebro? Er du sikker på at ikke er bærearm du mener?
Er bærekulene utslitt er det like greit å skifte hele bære armen samtidig. Da får man nye foringer og man slipper å bruke tid på å presse ut kulene fra armen for å få satt i nye.

3
Mekanisk / Sv: Bremser som "lugger" / Leaf 2013 mod
« på: Lørdag 11. Juli 2020, klokken 12:26 »
Tror dette skjer med "alle" Leaf fra den tiden.
Jeg resetter bremsene ved å tråkke bremsepedalen helt i bunn, så er bremsene helt fine.

4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Pris for å installere jordfeilbryter type B?
« på: Tirsdag 26. Mai 2020, klokken 10:28 »
Jeg skulle likt å se en elektriker som fakturerer 10 minutter for en jobb.
Det tar minst 10 minutter å få en oversikt om hva som kan/bør gjøres. Så skal verktøy og annet utstyr ut av bilen og på plass der jobben skal gjøres. Det skal beregnes kjøring i tillegg. Så skal jobben loggføres i systemet til elektro montøren og samsvarserklæring skal produseres.
Er du heldig, så blir du fakturert for 1 times arbeid pluss transport og forbruksmateriell.

5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Pris for å installere jordfeilbryter type B?
« på: Fredag 22. Mai 2020, klokken 21:07 »
For å prøve å svare på det det spørres om, noe som ikke er helt lett, for det er mange variabler som f.eks om det i det hele tatt er plass i sikringsskapet til en jordfeilbryter, hvilken produsent elektrikeren bruker osv.
De billigste type B jordfeilbryterne koster ca kr. 1400, og andre koster over det dobbelte pluss påslaget til elektrikerfirmaet.
Hvis alt er plankekjøring burde det ikke koste mer en kr. 5000,-, og helst billigere om de går for et rimeligere vern.

6
Mekanisk / Sv: Bremseklosser 2014 Leaf passer ikke
« på: Tirsdag 10. Desember 2019, klokken 17:21 »
Dumt spørsmål, men du har sørget for å presse stemplene helt inn? Eller mener du at de ikke passer i selve klaven / bøylen?

7
Dekk / Felger / Sv: Passer felger fra en 2018 Leaf en 2016 modell?
« på: Mandag 07. Oktober 2019, klokken 22:31 »
Ja.

Forundrer meg over at det var lettere å opprette profil her på forumet og spørre om dette enn det var å google det...
Det var da skikkelig hyggelig av deg, Rosstopher.

8
Lading / Sv: Leaf vil ikke lade
« på: Torsdag 16. Mai 2019, klokken 14:38 »
En vanlig feil er at ikke låsehaken går helt på plass. Da er det en microbryter i pluggen som ikke lukker, og lading vil ikke starte. Prøv å tvinge kontakten på plass, eller fil litt av låsehaken, slik at du er helt sikker på at den lukker helt.
Når man trykker inn utløseren for å koble fra bilen, åpnes microbryteren igjen, og lading stopper før du rekker å dra ut kontakten.

9
Model S / Sv: DIY - tråden
« på: Lørdag 11. Mai 2019, klokken 17:14 »
Du får nye hos Tesla eller fra EBay.
Når du har nye kan du kappe de gamle

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk


10
Model S / Sv: DIY - tråden
« på: Tirsdag 07. Mai 2019, klokken 00:24 »
Jeg har også gjennomført full bremseservice på min 2014 P85. Hovedbremsene gikk greit å demontere, men parkeringsbremsene var litt verre. Etter mye hamring og banking fikk jeg ut pinnene på den ene calipperen, men ikke på den andre. Klossene var totalt ødelagte og fastrustet. Ett under at de i det hele tatt fungerte.
Tok med calipperen til Tesla for å få råd fra verkstedet, samt nye klosser. Det de gjør, er å kappe pinnene og deretter bøye og vri på de til de kommer ut. Nye pinner koster ikke mye. Bruker Permatex Ceramic Extreme Brake Parts Lubricant til å smøre inn pinner og glideflater.

11
Leaf 2010-2017 / Sv: Feilmelding: i-key system fault
« på: Mandag 15. April 2019, klokken 16:20 »
Det kan det godt være. Intelligent key system er ett ganske vidtomspennende system som har med både låser, rattlås, flere antenner og start/stopp systemet til bilen å gjøre.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk


12
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Tirsdag 09. April 2019, klokken 11:34 »
Det er vel de evindige dommedagsprofetiene og syrlige sarkastiske stikkene du konsekvent kommer med som jeg tenker på. I det øyeblikket det kommer ett rykte om noe som kunne vært negativt om Tesla og helst Elon Musk, så slår du på stortrommen og koser deg.
Kanskje du kunne bidra litt i Nissan forumet med detaljer om sparkede og fengslete toppledere, eller kanskje i folkevogn forumet der du kunne komme med litt innside informasjon om utslippsjuks og fengslede toppledere der også. Det er jo i de firmaene de virkelige bandittene jobber. De som motarbeider elektrifiseringen, driver lobbyvirksomhet for å redusere på utslippskrav, driver med kartellvirksomhet for å holde priser oppe. Så gidder du å fokusere på Tesla. Forstå det den som kan.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk


13
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Mandag 08. April 2019, klokken 20:29 »
Et litt mer seriøst spørsmål: var en avtale av denne sorten med Fiat/Chrysler forventet? Er den bortimot "priset inn" i dagens kurs? Eller kommer den som julekvelden på kjerringa?


Tviler på at markedet har innkalkulert dette. Vil uansett ha uvesentlig effekt på kursen, dersom antydede beløp i pressen stemmer.

..og da var fasiten der; opp 0,63% i skrivende stund. Et stort gjesp fra markedet der altså.
Att du virkelig gidder??

14
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Noen som vet om ladeplassene på OSL p10 er operativ?
« på: Torsdag 07. Mars 2019, klokken 07:33 »
Som noen andre påpeker, så er det skiltet med at landingen kan oppleves ustabil og at det er gratis enn så lenge. Får håpe at det også er en evalueringsfase, og ser at det er behov for justeringer.
Når det gjelder I-Pace, så er det synd at en Europeisk bilprodusent som har laget en premium bil med en èn fase lader, og da ender opp med å bare å kunne bruke 1/3 av potensiell lade effekt.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk


15
Hva er effekten på disse punktene?

Dessuten, parkeringsforskriften åpner ikke opp for at det er tilstrekkelig å bare tilby lading i en begrenset tidsperiode.
Effekten er 11kwW altså 400V 3fas 16A for de bilene som takler det. For de andre blir det ca 3,5 kW.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk


Sider: [1] 2 3 ... 50