Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - havard

#1
Jeg opplever det samme. Dette har vart en stund, men vet ikke når det startet. Det fungerte bedre før (har en 2013 Model S).

Opplever ellers at bilens navigasjon har blitt veldig upålitelig mht rutevalg. Den velger usannsynlig lange ruter på langtur, har utviklet en forkjærlighet for ferjer (Bastøferga kan være et alternativ til Oslofjord tunnelen når du kjører E6 fra Svenskegrensa og skal til Drammen, men det finnes ingen grunn til å skulle ta omveien om Svelvik ferga).

Bruker oftere og oftere navigasjon på mobilen i stede for den i Teslaen.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: 600+ Wh avg og svidd lukt
torsdag 26. juni 2014, klokken 21:15
Jeg opplevde omtrent det samme i dag når jeg kjørte i gåhastighet gjennom Oslo i regnværet. Når jeg nærmet meg Majorstuen syntes jeg det luktet merkelig og oppdaget at snittforbruket etter siste lading var på rekordhøye 530+.... merket ikke noe rart med bilen og kjørte litt til da jeg oppdaget at det var en stor brann i nabolaget... etter å ha passert denne merket jeg ikke noe mer svidd lukt, og snittforbruket gikk ned når det var mulig å kjøre mer normalt.

Uansett kanskje verdt å ta en telefon til Tesla support da forbruket var svært merkelig. Jeg har ikke sett noe lignende til tross for å ha hatt bilen siden November.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Elektrisk støt av å ta på TMS???!
søndag 15. juni 2014, klokken 22:46
Sitat fra: Sulle på søndag 15. juni 2014, klokken 22:22
Bolten til dørlåsen i dørkarmen f.eks

Ved mistanke om at man kan få støt fra bilen er det kanskje lurere å finne frem riktig måleutstyr enn å lete frem bart metall man kan ta på?
#4
Lading av Tesla / Låne UMC til i morgen. Drammen
onsdag 16. april 2014, klokken 21:16
Det ser ut til at verkstedet har levert ut bilen min i dag uten å legge tilbake UMC'en. Dette er litt krise fordi vi skal til fjells utpå dagen i morgen og må få fulladet bilen før det (da holder den begge veier).

Er det noen greie Teslaeiere i Drammen som kan unnvære en UMC fra nå i kveld og til litt ut på dagen i morgen? Eller noen som vet om hurtigladere i nærheten som har egen Tesla kabel påmontert?
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lade problemer.
tirsdag 24. desember 2013, klokken 08:17
Sitat fra: buylove på tirsdag 24. desember 2013, klokken 01:38

Når jeg kom ned i bilen i dag så hadde ladingen stoppet igjen. Feilmelding om at det var feil på kabelen og måtte resette UMC'en. I tillegg til det sto alle vinduene oppe?!!?

Jeg opplevde det samme i går. Når jeg kikket ut på det kraftige regnværet som var i går kveld så oppdaget jeg til min skrekk at alle vinduene på bilen var nede. I bilen stod det at lading var stoppet og at det var problem med ladekabelen.

Tørker opp bilen nå så får vi se hvordan det har gått.

Heldigvis så jeg dette slik at den ikke ble stående med åpne vinduer hele natten, men dette er jo en kritisk feil. Bilen kan jo bli ødelagt, fyllt med snø og is eller gi uvedkommende uforholdsmessig lett tilgang til eiendelene dine.

Hvordan rå Tesla til å fikse dette litt raskt?
#6
Endelig kom snøen til østlandet og den første virkelige kjøreturen med Model S på vinterføre er unnagjort.

Piggfrie dekk og bakhjulstrekk er en ganske annen konfigurasjon enn A6 Allroad'en med pigg som den erstatter. Førsteinntrykket er likevel veldig  sympatisk

Firehjulstrekk er det definitivt ikke. Det var naturligvis ikke mulig å starte midt i en glatt ubrøytet bakke etter å ha ventet på at en treg fastkjørt BMW-sjåfør skulle komme seg ut av veien, men hadde han ikke stått der ville det vært uproblematisk.

Under kjøring merker man at det er glatt på en helt annen måte enn med firehjulstrekk. Likevel tar bilen seg inn igjen hele tiden på en svært tillitsvekkende måte. Jeg tror dette kan være en fordel i forhold til firehjulstrekk hvor man ikke merker noe til dårlig føre før det er for sent (har snurret med quattro på veldig glatt vei uten forvarsel, og det var ikke moro).

Første snøfall var en veldig hyggelig opplevelse med Tesla. Eneste ønske er at luftfjæringen kunne holdt seg i høy posisjon ved høyere hastigheter.
#7
Hei

Enviro Elbilsalg monterte to ekstra seter i min Peugeot Partner sist sommer. For hele jobben, inkludert setene, omregistrering og godkjenning tok de 10.000. Kanskje ikke så rimelig med tanke på at setene som ble satt inn var brukte, men jeg hadde ingen ambisjoner om å gjøre dette selv.

Er veldig godt fornøyd med bilen etter ombyggingen. Bakgrunnen for at dette ble gjort var familieforøkelse, og bilen er den ultimate familiebilen med god plass til ikke demontert barnevogn og alt annet man trenger å ha med seg.

Håvard
#8
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: 2007 Th!nk
torsdag 05. april 2007, klokken 11:43
Det er morsom med den store interessen det er for den nye Think´en. Sannsynligvis blir det stor rift om de nye bilene slik at disse blir vanskelig å oppdrive.

Dette er et lite tankekors i forhold til en del av de synspunktene som har fremkommet i denne debatten om at den nye Think´en er for dyr. For det første er det vel sånn i en markedsøkonomi at pris og etterspørsel henger sammen. Får Think solgt ut alle nye Thinker til den annonserte prisen, og tjener penger på dette, er dette utrolig positivt. Alle som er opptatt av at elbiler skal bli en suksess må også være opptatt av at de som lager, selger og vedlikeholder elbiler skal kunne leve av dette. Elbiler bli aldri noe alternativ til "vanlige" biler om ingen kan leve av dem.

For det andre er ikke den nye Thinken så veldig dyr. Jeg har forsøkt å regne litt på dette og sammenlignet kostnadene ved å kjøpe og eie en Think med f.eks. å kjøpe og eie en ny Polo med automatigir. Polo oppfattes vel ikke som en veldig dyr bil, og i min beregning er en ny Think ca. kr. 500 rimeligere per år. Se mer om dette på min blogg. http://web.mac.com/havarde/iWeb/blog/greencars/3E676DF9-A22E-430B-A9C5-1D675491D980.html

For det tredje vil prisene på elbiler komme ned med økte produksjonsvolum. Akkurat nå er det spesielt et problem at det produseres for få batterier. Løp og kjøp en ny Think nå og du er med på å få opp produksjonsvolumene og derigjennom reduserte priser neste gang du skal ha en ny elbil, samtidig som du sparer litt penger og mye tid dersom du kan utnytte fordelene ved kjøring i kollektivfelt.  I tillegg gjør du jo miljøet en tjeneste, men det er så god økonomi i å kjøre elbil at du ikke bør være miljøaktivist for å se fordelene etter min mening.

Mvh
Håvard
#9
Hei

2 x 28 km er ikke så veldig langt. Kjører selv 2 x 50 km hver dag i min Peugeot Partner, og denne kjøringen omfatter hovedsakelig kjøring i 90 km/t på motorvei, samt kjøring opp de lange Lierbakkene (hvor det heller går i 60-70 km/t).

Jeg må lade hjemme og på jobb for at dette skal fungere, men så langt har jeg gjort dette i snart 3 år og hatt veldig gode erfaringer med dette. Jeg sparer mye tid (1 time hver dag) og penger (20.000 i året) på denne elbilpendlingen.

Peugeot Partner er stor, god å kjøre og har masse plass til pasasjerer og bagasje! Anbefales.
Sjekk gjerne ut mer info på http://web.mac.com/havarde/iWeb/blog/greencars/greencars.html

Mvh
Håvard

#10
Humor og kanari / Sv: Fra Bilhistorien: Porsche
søndag 04. februar 2007, klokken 19:20
Morsomt... måtte finne ut mer om denne bilen og har lagt ut bildet på min blogg.

http://web.mac.com/havarde/iWeb/blog/greencars/greencars.html

Mvh
Håvard
#11
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: PPT om nye Th!nk
torsdag 01. februar 2007, klokken 17:57
Interessant.

Spesielt punktet om en Ethanoldrevet range extender... noen som vet mer om denne?
#12
Elbiler i media / Sv: Er Kewet Buddy en Elbil?
torsdag 01. februar 2007, klokken 17:44
Sigmund har vel strengt tatt rett. Bortsett fra Kewet, som er en moped bil, er det ingen nye elbiler å få kjøpt i Norge. Tesla selger kun i USA og er utsolgt i hele 2007.

Det som er veldig positivt er at media begynner å få øynene opp for elbilen. Elbiler slik de nå designes av Tesla og Phoenix kan være svaret på hvordan vi kan få til en langt mer miljømessig skånsom persontransport.

Positivt også at Think kommer igang med produksjon igjen, men svært merkelig at NRK i sitt oppslag http://web.mac.com/havarde/iWeb/blog/greencars/930EDF42-F075-4909-BDD8-A3B1F51DE7F6.html får kommentarer fra Håndlykken i Zero. Zero har på sine hjemmesider konkludert med at hydrogen er løsningen og ignorerer utviklingen på elbilfronten. Det er lite som tyder på at hydrogen noen gang blir en god løsning http://web.mac.com/havarde/iWeb/blog/greencars/513E7108-AB2D-4B76-8D6E-C4F8A18A8212.html.

Det hadde vært hyggelig om Norstart kom mer på banen også i media. Det viker som om mange har den holdningen av elbilteknologi er avskrevet (eller at elbiler er som Kewet, for spesielt interesserte). Dette er feil, og elbil er et bedre svar på klima og miljøutfordringene enn diesel og hydrogen.

Mvh
Håvard

http://web.mac.com/havarde/iWeb/blog/greencars/greencars.html
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA