En ny operatør bygger ladestasjoner for tyske bilfabrikanter langs hovedveier, og ryktene sier at denne operatøren satser kun på CCS, og den planlegger noen få stasjoner her i landet. Prismodell og plassering av stasjoner, og antallet plasseringer her i landet, minner meg om Arctic roads, så jeg vil vel ikke gi denne operatøren særlig oppmerksomhet.
Det er ingen (inkludert Tesla) som har bygget så raskt og massivt som Ionity, det er rett og slett det beste som har skjedd hurtiglading for oss som ikke kjører Tesla noen sinne. De bygger altså kun CCS. Din kommentar viser enten at du ikke følger med eller at du ikke vil åpne øynene.
Tesla har valgt CCS som hurtiglading for alle europeiske Model 3 og Model 3 støtter ikke Teslas proprietære hurtigladeløsning. Tesla skal utstyre alle sine ladestasjoner med CCS. Særlig flere argumenter for at Chademo dør ut trenger ikke jeg.
Forøvrig så er det nå registrert 200 000 elbiler i Norge, av de er det for eksempel 50 000 Leaf og 28 000 Golf. Så å si at ingen produsenter med CCS har klart å selge særlig biler blir også merkelig. Og at Model 3 (med CCS) kommer til å selge mye i Norge i 2019 er hevet over tvil så bildet dreies ytterligere i favør av CCS utbredelse.