Min har bikket 83000 uten annet enn 2 viskerblader og batterier i fjernkontrollene, er dere sikker på at Leaf har slitedeler??
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: TS på søndag 14. desember 2014, klokken 01:55
Bevis på holdningen og oppfordringer til ulovligheter fra 14.oktober 2014:
Sitat fra: RuneW på mandag 03. november 2014, klokken 15:13Sitat fra: Marius Engel på mandag 03. november 2014, klokken 14:37
2014 acenta. vanlig h4
Ah... Det forklarer saken. Selv har jeg en 2011 Leaf med H9-pærer i fjernlysene og ingen Nightbreaker i H9, dessverre.
Sitat fra: K S på lørdag 15. november 2014, klokken 17:55Sitat fra: pwb på lørdag 15. november 2014, klokken 17:51Sitat fra: K S på lørdag 15. november 2014, klokken 17:15
Hver sin lyst!
Min er å ha det deilig å varmt i en liten elbil ;-)
Der er vi helt enige. Men jeg ønsker ikke å forpeste miljøet rundt meg. Der er vi helt ulike! :-)
Sitat fra: smaug01 på søndag 02. november 2014, klokken 13:21
Nei jeg kan ikke det og ikke bruker jeg de heller. Faktisk lyser de så kort foran bilen at jeg nesten ikke klarer å se at de er på engang. Jeg må strekke hals for å se at de er på - på min bil, men det er ikke poenget. Poenget er at det plager ikke meg dersom du velger å bruke de på DIN bil. Det blender ikke meg. At politiet skulle bruke ressurser på noe sånt synes jeg er rene skjære galskapen da det har nada å si for noen andre enn sjåføren selv og knapt nok det. Ja, sjåføren får sikkert noe dårligere forutsetning for å se feks myke trafikanter men da vil jeg si at det er et mye større problem at feks Leaf har så dårlig fjernlys, at folk ikke klarer å bruke blinkelysene, at lysene er dårlig justert(selv liker jeg å ha lysene nærmere justert enn standarden og får vanligvis alltid kick på det ved PKK), at folk ikke sjekker at alle lys fungerer osv.
Vi er jo blitt så fryktelig flinke her til lands å passe på at alle andre ikke bryter loven og irriterer oss over alt mulig rart...fordi det er ulovlig. JEG er ikke sånn. Jeg prøver å passe på at jeg selv feier for egen dør og kjører forsiktig og aktpågivende. At folk parkerer med kjørelys på, er en farlig greie som også er ulovlig men da stopper jeg faktisk opp å sier i fra om at det er veldig skummelt å gjøre siden det sier meg to ting:
Bilen er i bevegelse, jeg trenger ikke å vike til høyre eller bremse ned.
Jeg må dimmme ned for å ikke blende ned sjåføren i "møtende" bil.
TO ganger har jeg nesten meiet ned et annet menneske fordi bilen har på kjørelys og det går mennesker rundt bilen som jeg ikke har muligheter til å se fordi jeg "må" dimme ned og ikke viker til høyre mer enn normalt. Den første ganger var det vinterføre og glatt og jeg kom da i normal fart og måtte nødbremse og slenge bilen til høyre i siste liten. Det gikk bra både med meg og bilen men blodet kokte og hadde det da kommet en smart ass og påpekt at jeg hadde ulovlige lys på bilen vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Den andre ganger var jeg litt mer mistenksom og prøvde så tidlig som mulig å analysere om bilen beveget seg eller ikke. Det var regnvåte veier men ikke glatt. Straks jeg fant ut av det klemte jeg på alt av lys jeg hadde(3x NBB Alpha 225 50W HID i pencil beam som overhodet ikke er lovlig noen steder i verden men er uvurderlig i grisgrente strøk) og så da at folk vimset rundt bilen som sto i ro. Du kan være helt sikker på at jeg ga beskjed om "ugjerningen". Det har altså ingenting med om det er ulovlig eller ikke.
Dette med ulovlig tåke/grøftelys er nok en greie som stammer fra tidligere tider når folk selv ettermonterte slikt for å være kul. Da var man(jeg også)ikke så nøye på om det var faktisk "tåke" eller "grøftelys" man satt på. En lampe kom som oftest i 3 eller 4 versjoner. Tåkelys(lyser lengre og har en veldig markant cutoff), kurvelys(lyser veldig kort men langt ut til sidene, gjør samme nytte som nymotens lys som lyser til høye eller venstre alt ettersom hvilken vei man blinker), kjørelys(i bunn og grunn nærlys, disse kan blende mye dersom de ikke er juster nøyaktig, de har også relativt høy E verdi) og i noen tilfeller faktisk fjernlys(disse blender som hvilken som helst fjernlys, altså helt for jævlig).
Sitat fra: kringon på søndag 02. november 2014, klokken 00:56
Takker -> Slik jeg ser det, kun 1 rapportert tilfelle i Bergen der en Kia Soul har ladet før en ABB-lader har tatt kvelden.
Tror man skal vokte seg litt før man kan uttale seg om at alle kia soul slår ut samtlige ABB-ladere etter lading.
Når det er sagt, så kan man jo alltids lade på en annen lader. Føre var og alt det der