Jeg endte til slutt opp med en iX 50 etter MYE tenking, lesing, prøvekjøring og nøling.
Jeg tror fortsatt at jeg liker Q8 best, rent subjektivt, men jeg liker den ikke 200k kroner bedre. Og for oss som ikke er vant til elbil, føles det sannsynligvis mer "riktig" i Q8 som i større grad minner om en fossilbil.
Det som klart trekker iX50 ned er bagasjeplass, og hadde bilene vært omtrent likt priset hadde jeg sannsynligvis valgt Q8 pga det. Jeg er veldig spent på hvordan det vil fungere. Vi er godt vant til å pakke MYE på turer og ferier. iX50 har romsligere baksete, på bekostning av bagasjerom. Q8 har noe større bagasjerom, på bekostning av baksetet.
Direkte sammenlignet vinner iX50 på det meste annet, i alle fall på papiret. Rekkevidde, hengervekt, hurtiglading, effekt. Om jeg faktisk merker noe til dette i hverdagen er jeg mer skeptisk til. Det er sjeldent jeg skal trekke tyngre enn 1800 kg, det er sjeldent det er veldig viktig for meg å lade til 80% på 31 minutter kontra 35 minutter, osv. Da er det større risiko for at jeg merker at bagasjeluken ikke klarer å lukke seg. Vi får se!
Til syvende og sist ble det egentlig helt umulig å velge mellom de to, og det falt ned på pris, rett og slett. Begge er definitivt gode biler, og jeg anser begge to som ganske "trygge" valg.
Takk for innspill i tråden her. Overtar bilen i løpet av et par uker 👍
Jeg tror fortsatt at jeg liker Q8 best, rent subjektivt, men jeg liker den ikke 200k kroner bedre. Og for oss som ikke er vant til elbil, føles det sannsynligvis mer "riktig" i Q8 som i større grad minner om en fossilbil.
Det som klart trekker iX50 ned er bagasjeplass, og hadde bilene vært omtrent likt priset hadde jeg sannsynligvis valgt Q8 pga det. Jeg er veldig spent på hvordan det vil fungere. Vi er godt vant til å pakke MYE på turer og ferier. iX50 har romsligere baksete, på bekostning av bagasjerom. Q8 har noe større bagasjerom, på bekostning av baksetet.
Direkte sammenlignet vinner iX50 på det meste annet, i alle fall på papiret. Rekkevidde, hengervekt, hurtiglading, effekt. Om jeg faktisk merker noe til dette i hverdagen er jeg mer skeptisk til. Det er sjeldent jeg skal trekke tyngre enn 1800 kg, det er sjeldent det er veldig viktig for meg å lade til 80% på 31 minutter kontra 35 minutter, osv. Da er det større risiko for at jeg merker at bagasjeluken ikke klarer å lukke seg. Vi får se!
Til syvende og sist ble det egentlig helt umulig å velge mellom de to, og det falt ned på pris, rett og slett. Begge er definitivt gode biler, og jeg anser begge to som ganske "trygge" valg.
Takk for innspill i tråden her. Overtar bilen i løpet av et par uker 👍
