Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Meka

#1
Model S 2023 - / Sv: Dørhåndtak issues....
tirsdag 12. september 2023, klokken 18:38
Sitat fra: Mobileum på onsdag 16. august 2023, klokken 16:46Litt OT: Det er egentlig ikke noe forskjell på "soft reset" om du holder inne bremsepedalen eller ikke. Jeg har utført "Soft Reset" under kjøring, men Tesla anbefaler ikke dette. Grunnen er da at (alle) skjermer går i svart i 2-3 minutter.

Reset kun med knappene på rattet = Soft-Reset
Reset med bremsepedalen inne + knappene = Hard-Reset
#2
Model S 2023 - / Sv: Dørhåndtak issues....
mandag 26. juni 2023, klokken 22:43
Høres ikke ut som det er selve dørhåndtaket som er problemet her, men eller komponenten dørhåndtakene kommuniserer med.
Kan alltids prøve en hard-reset ved å holde foten på bremsen og trykke inn begge scroll-wheels i ca 5 sekunder.
Skal i alle fall være en relativt raks og enkel fix for en tekniker.
#3
Model S 2023 - / Sv: Erfaringer LR / Plaid
tirsdag 21. februar 2023, klokken 13:13
Etter snart 2mnd med bilen må jeg si at jeg har blitt ganske vandt med Yoke rattet.

Auto-Highbeam er trash imo, så bruker langlys manuelt med knappen på rattet. Funker relativt greit sett bort fra at man må holde hånden på en annen måte en man gjør ved vanlig kjøring. Hadde voice command og high beam vært byttet om hadde det vært helt topp styring av langlys.

Så etter min erfaring er største drawback til yoke blinking i rundkjøring og plassering av knapp for langlys, ellers fungerer det meste bra.

Det å gire på skjermen føles faktisk helt naturlig. Var en av de tingene jeg trodde jeg ikke ville like, men egentlig aldri tenkt over det siden jeg fikk bilen.
#4
Model S 2023 - / Sv: Støy fra ventilasjonsanlegg
fredag 20. januar 2023, klokken 18:50
Ikke merket mye til det selv, men jeg bruker kun manuell styring på ventilasjon.
Merker derimot en ganske dyp during ved starten av kjøreturer, antar det er varmepumpen som gjør det, men bråker en del mer enn hva jeg opplevde i Model 3.
#5
Model S 2023 - / Sv: Nå kan man velge ratt!
fredag 20. januar 2023, klokken 18:47
Kan egentlig ikke tenke meg man får Yoken tilbake, men vet jo aldri
#6
Model S 2023 - / Sv: Nå kan man velge ratt!
fredag 20. januar 2023, klokken 12:16
Etter å ha hatt bilen i snart en mnd, tror jeg faktisk jeg kommer til å bestille retrofit.
Liker yoken (sett bort fra touch knappene), men det er langt bedre med ratt imho.
#7
Tesla / Sv: Tesla bryter forbrukerkjøpsloven
tirsdag 17. januar 2023, klokken 14:12
Sitat fra: Trond.m på mandag 16. januar 2023, klokken 20:54
2-300.000 fra eller til betyr ikke så mye.

men du henger deg opp i 2500kr?
Det står no relativt tydelig under totalsummen "*Pris uten mva".
#8
Bestilling og levering / Sv: Levering Plaid S/x
søndag 08. januar 2023, klokken 03:04
Sitat fra: B1 på lørdag 07. januar 2023, klokken 15:00
Tesla har gjort deg en tjeneste med å fjerne creep mode. :)

Creep mode krever at du hele tider bytter fot fra gass til bremsepedalen. Med "Hold" har du kun en pedal å forholde deg til 99% av tiden, samt at du slipper holde inne bremsen hele tiden i kryss eller kø. Jeg kan love deg at med en gang du blir vant med det vil du aldri tilbake til creep (selv om det ble tilgjengelig).

Elsker yoke og knappene for langlys fungerer utmerket for min del. Liker å ha lysene her kontra på stalks.

Er ikke akkurat en tjeneste av Tesla å fjerne en foretrukket mode.
Har hatt Tesla i flere år hvor "Hold" har vært tilgjengelig, men creep er bedre imo.

Ellers er jeg klar over hvordan de to modusene fungerer og forskjellen mellom de, men takk for forklaringen.
#10
Model S 2023 - / Sv: Parkeringsensorer forsvinner fra S og X
lørdag 07. januar 2023, klokken 14:05
Helt ærlig så fatter jeg ikke hvorfor de fjerner sensorene.
Kan ikke være mye å spare på det, selv ved feil er disse enkle å skifte ut
#11
 Bilder
#12
Har min model 3 performance ute for salg nå grunnet kjøp av model S.

Denne har lav km stand, mye pga hjemmekontor siden kjøp.
Ingen skader eller feil på bilen i mitt eie.
Er senket med KW V3 coilovers. Orginale uberturbine 20" som vinterfelg og Vossen HF-5 som sommerfelg.

Legger ved finn annonse og bilder av bil med sommerfelger
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=286657559

#13
Model S 2023 - / Sv: Nå kan man velge ratt!
fredag 06. januar 2023, klokken 21:48
Har Model S Plaid selv. Styre med Yoke rattet er 0 problem i mine øyne, kan enkelt svinge med en hånd på rattet i lav fart slik man gjør med ett vanlig ratt.
Det som irriterer meg er mangel på spaker, og dette nye runde rattet løser ikke det.
Blinkingen på Yoke er helt OK, men knot i rundkjøring. Det som irriterer mest er kontroll av langlys.
Knappen er plassert så langt innpå Yoke at man ikke når den uten å flytte hånden, samtidig har de valgt å sette voice command rett ved tommelen på høyre side. Etter min mening burde disse vært byttet om, da hadde det vært langt bedre å kontrollere langlys med knapp på ratte enn med spake.
#14
Bestilling og levering / Sv: Levering Plaid S/x
fredag 06. januar 2023, klokken 16:52
Endte opp med å få bil før nyåret jeg også. Tok levering fredagen den 30 i Drammen.

Hvordan liker dere andre yoke rattet? Selv har jeg 0 problemer med styring, men må si jeg virkelig hater at de har plassert langlys knappen utenfor tommelens rekkevidde. Etter min mening burde knappen for voice-command og langlys vært byttet om.
Savner også creep mode, sliter med å bli vandt med hold mode
#15
Bestilling og levering / Sv: Levering Plaid S/x
tirsdag 20. desember 2022, klokken 17:49
Yeah får satse på at det er en mulighet der, så går det som det går.
Blir det levering i Januar med momstillegg så er det ikke verdens undergang, men hadde jo selvfølgelig vært nice å slippe det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA