dårlig nyttelast, fant denne på finn https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=348219940 https://regnr.info/EH50069
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: suverin på onsdag 20. mars 2024, klokken 19:08Midtsete er jeg enig i var skuff.. Men batteri på 98kWh må vel være mer enn nok?ser ut for meg som firehjulstrekkeren dessverre bare kommer med det minste batteriet;
Sitat fra: Syklist på tirsdag 05. mars 2024, klokken 10:28Men det at spørsmålet stilles er et tegn på at politikerne har feilet. Det burde koste mer å drifte en gammel fossibil enn elbil, slik at vi får foruresende fossilbiler av veien. Reduksjonen av diesel- og bensinavgift var et feilgrep.helt enig. detaljert regnestykke slik det ser ut for meg er som følger
Sitat fra: Elektro12 på søndag 03. mars 2024, klokken 18:28Jeg tenker å ha fossil-bilen i 5+ år hvis jeg først kjøper den, men er det galskap i 2024?nei overhodet ikke. har gjort denne øvelsen mange ganger de siste årene, og alle gangene fant jeg ut at økonomisk, om du tar med tapt avkastning på investering i ny bil, så kommer fossilbilen best ut med noen få tusenlapper per år, selv om jeg bor i en by med solide bompenger og parkeringsgebyr. men valgte likevel elektrisk, da den har mer for pengene, lavere støy, 4wd, kraft, osv. pluss at det er lavere risiko for å rett og slett bli utestengt fra bykjernen på forurensede dager. fordelen med en ny bil er også normalt mindre plunder og stress med å måtte innom verksted slik man kan risikere med en fossil over 5 år. hovedulempen med elektrisk er som du sier at det kreves litt mer planlegging på langtur i forhold til lading, noen biler har gode innebygde løsninger mens andre kan man bruke apper, så det er en litt annen måte å kjøre på, som på en måte føles greit fordi man ikke forurenser. akkurat det med følelsen av elbil tror jeg ikke man skal kimse av, kjenner at humøret blir bra hver gang jeg passerer en bensinstasjon med høye priser, og i lange nedstigninger er det deilig å slippe å bremse vekk skivene og i stedet få påfyll av energi, om vinteren kan du tomgangskjøre av hjertens lyst uten at eksosen plager andre, osv. det er rett og slett en moderne og effektiv måte å forflytte seg på som ikke koster spesielt mye mer enn fossilbiler, i noen tilfeller mindre.
Sitat fra: daktari på torsdag 22. februar 2024, klokken 13:02EQB er bra tips og praktisk bil med masse plass.har bare kjørt når det er rundt 0 med slik last på vestlandsvei i moderat 70km/t fart, og da var forbruket ca 2.4kwh/mil, så det er greit nok det, vi kjører sjelden mer enn 20 mil mellom hver rast på langtur, så har faktisk ikke savnet større batteri ennå, tror egentlig mer ladefart hadde vært mer nyttig, for i vinter i -14 var vi sjelden over 60-70kw ladeeffekt, så det tok tid...
Jeg synes batteriet burde vært 15 kWh større. Hvor langt kommer du på motorvei på vinteren med den lasten?
Sitat fra: rolian på tirsdag 07. november 2023, klokken 13:20Ref rekkevidde, noen som har efaring med rekkevidden på 208, 2008 og corsa på vinter? Snakker vi ned i 250 km?ja bare erfaring med 2008, men der er du definitivt nede på 20 mil rekkevidde når det er ca 10 minus, og gjerne kortere, den er veldig komfortabel og god og varm, men ikke like effektivt varmesystem som feks kona som naboen kjører. 2008'n lå gjerne på 3-4kwt/mil i snitt på småkjøring vinterstid, mens naboen var på ca 2, vi målte kwh levert fra easeeboks og delte på km kjørt over noen uker. ellers er 2008 en god bil, stillegående, god bakkeklaring, ok bagasjerom, ...
Ampera er vel da kanskje et av de få alternativene til Kona som kan være innenfor samme prisomårde, og som har tilstrekkelig rekkevidde