Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - vesttrønder

#1
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Eviny ladestasjoner
fredag 26. januar 2024, klokken 20:48
Eg lada ein kWh i dag (halvårs-prosjekt for å ikkje miste Bilkraft-bonus). Då begynte ladaren å prøve å starte Autocharge (trur eg det stod), men det fekk den jo ikkje til. Eg finn heller ingen informasjon på Eviny sine sider om dette. Har dei sett opp ladarar som er for fancy for eigne tenester? :D.

Dette var på Solsiden i Trondheim. Bilen er EV6 '23.
#2
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbil vs fossilbil Norge anno 2023
lørdag 09. september 2023, klokken 23:43
Sitat fra: eisa01 på søndag 03. september 2023, klokken 10:59Jeg bandt studielånsrenta til 3% i 2012 i ti år "fordi den kunne jo ikke gå noe særlig lavere enn det" (flere av studiekameratene tenkte det samme)

Endte opp med at flytende alltid var lavere, først når fastrenta løp ut i fjor begynte flytende å være over 3% ;D

Men ja, vi nordmenn er veldig forskjellig fra resten av Europe og USA. Der er fastrente og 1-2 årsavtaler på strøm det vanlige

Gjorde det same i 2011... Men men, pga storleiken på lånet (ikkje så stort) er det ikkje så stort tapet vart. Klart, eg har tenkt på at eg "burde forstått" at det kanskje var lurt å binde litt av lånet på huset (men aldri alt!) i fjor. Jaja. Den smellen må vi nok berre ta.
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Ny elbil, MG?
fredag 11. august 2023, klokken 23:03
Testa Marvel for ei stund sidan og svigers har ny ZS. Dei er meget happy. Køyre til Sverige ein gang i veka frå Trondheim etter røyk :D. Rekkevidde ser ut til å vere som reklamert.

Marvel synst eg vart "for stor" uten at størreslen vart nyttig og for dermed lite bagasjerom. Litt kort rekkevidde samanlikna med alternativa?
#4
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbil vs fossilbil Norge anno 2023
fredag 11. august 2023, klokken 22:56
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 10. august 2023, klokken 09:08
Sitat fra: vesttrønder på onsdag 09. august 2023, klokken 22:11Eg er jo ein av dei som har sete på gjerdet lenge, fram til i fjor/i år. Vi treng ikkje to bilar og vi køyre nokre få lange turar til div gokk i året og vi har hytte 100+ km unna utan lademoglegheit (verken treig eller hurtig). Pluss at vi vart ferdig med barnevogn ca rundt pandemi-start. Så då var det på eit vis lite vits med ein Soul eller Leaf eller noko slikt, for vi hadde ikkje komme unna behov for større bil om sommaren. Kunne køyrt minste Leaf heile vinteren, men det går ikkje opp. Og dei første "store" bilane var for dyre.

Klart det no kjennest tildels jævla kjipt å "hive seg på bølga" rett i tide til at "alle" fordelar er borte, og kjøpe rett på topp der det har gått lenge utan verditap til å no truleg måtte ta eit stort eitt. Heldigvis har nybilpris på EV6 gått mykje opp :D. Men i fjor når dieselbilen på 13 år konka, og det faktisk fanst/var på veg ein del bilmodellar store nok og med nok rekkevidde, var ikkje lysta på ny 5+ år gamal bruktbil til 200-300k så stor. Fordi då er det berre å vente på neste 30k verkstadrekning. Reknestykket var jo lett i fjor då verditapet såg greitt ut, om det er like bra no er vanskeleg å seie.

Køyrekomfort for oss som kom frå halvgamal bil er jo hinsides. Vi kan køyre minst fem timar utan å lade på norsk veg, kanskje seks. Må definitivt ha pause minst ein gang innimellom der uansett. Og eg klarer no ein heil dag i bilen (600 km) utan å kjenne meg sliten slik som før.

Det økonomiske er vel berre å ignorere. Og eg får tenkje at eg no kunne unne meg dette, sidan vi no kan det (kunne ikkje det for nokre år sidan). Og smile kvar gang eg ladar heime til mellom 2-30 kroner pr gang. Fint å tenkje på sparte hundrelappar medan verditapet susar forbi ;)

Oppsummert: Kjipt å komme seint på festen, men det hadde ikkje funka før. Lading på langtur kjem til å vere ei ulempe, men er levbart. Komfort og køyreglede kostar i pengar men er vanskeleg å sette pris på. Håpar *kryssar fingrane* for høveleg problemfritt bilhald ei stund. Det er det viktigaste. Bil er dyrt, og for oss som berre har middels innsikt og har middels Excel-skills og risikovilje blir det slik.

Det som i hvert fall er sikkert er at verditapet fra kjøpstidspunktet til nå kun er et "papirtap" inntil du skal selge. Det er først når du selger at du vet hvor mye du taper. Så hvis du f.eks. har bilen i 5 år så er ikke verditapet per år så ille. Med årlig inflasjon på 5-6% så er det ikke sikkert at tapet blir så enormt. Bruktbilpriser går for øvrig i bølgedaler etter etterspørsel og tilbud, og akkurat nå når de hiver opp renten med flere prosent på et år så vil det jo bli en bølgebunn, men folk vil alltid etterspørre langtrekkende kvalitets-elbiler, så om 4-5 år så er nok EV6-bruktprisen blant de bedre.

Ja, det er det eg tenkjer eg også. Skal ha bilen og bruke den i ein fem års tid, så får vi sjå korleis det ligg an etterpå. Inflasjonen kan jo slå litt begge vegar, spørs kor dyrt det blir å kjøpe ny neste gang.
#5
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbil vs fossilbil Norge anno 2023
onsdag 09. august 2023, klokken 22:11
Eg er jo ein av dei som har sete på gjerdet lenge, fram til i fjor/i år. Vi treng ikkje to bilar og vi køyre nokre få lange turar til div gokk i året og vi har hytte 100+ km unna utan lademoglegheit (verken treig eller hurtig). Pluss at vi vart ferdig med barnevogn ca rundt pandemi-start. Så då var det på eit vis lite vits med ein Soul eller Leaf eller noko slikt, for vi hadde ikkje komme unna behov for større bil om sommaren. Kunne køyrt minste Leaf heile vinteren, men det går ikkje opp. Og dei første "store" bilane var for dyre.

Klart det no kjennest tildels jævla kjipt å "hive seg på bølga" rett i tide til at "alle" fordelar er borte, og kjøpe rett på topp der det har gått lenge utan verditap til å no truleg måtte ta eit stort eitt. Heldigvis har nybilpris på EV6 gått mykje opp :D. Men i fjor når dieselbilen på 13 år konka, og det faktisk fanst/var på veg ein del bilmodellar store nok og med nok rekkevidde, var ikkje lysta på ny 5+ år gamal bruktbil til 200-300k så stor. Fordi då er det berre å vente på neste 30k verkstadrekning. Reknestykket var jo lett i fjor då verditapet såg greitt ut, om det er like bra no er vanskeleg å seie.

Køyrekomfort for oss som kom frå halvgamal bil er jo hinsides. Vi kan køyre minst fem timar utan å lade på norsk veg, kanskje seks. Må definitivt ha pause minst ein gang innimellom der uansett. Og eg klarer no ein heil dag i bilen (600 km) utan å kjenne meg sliten slik som før.

Det økonomiske er vel berre å ignorere. Og eg får tenkje at eg no kunne unne meg dette, sidan vi no kan det (kunne ikkje det for nokre år sidan). Og smile kvar gang eg ladar heime til mellom 2-30 kroner pr gang. Fint å tenkje på sparte hundrelappar medan verditapet susar forbi ;)

Oppsummert: Kjipt å komme seint på festen, men det hadde ikkje funka før. Lading på langtur kjem til å vere ei ulempe, men er levbart. Komfort og køyreglede kostar i pengar men er vanskeleg å sette pris på. Håpar *kryssar fingrane* for høveleg problemfritt bilhald ei stund. Det er det viktigaste. Bil er dyrt, og for oss som berre har middels innsikt og har middels Excel-skills og risikovilje blir det slik.
#6
Korleis vil desse oppføre seg med 800 V-bilar? Vil vi klare å få ut bra effekt med til dømes EV6?
#7
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Erfaringer Sommerferie 2023
fredag 21. juli 2023, klokken 22:40
Sitat fra: elektro på torsdag 20. juli 2023, klokken 09:13
Sitat fra: Orbit på onsdag 19. juli 2023, klokken 09:05
Sitat fra: turfsurf på onsdag 19. juli 2023, klokken 07:53Dette synes jeg er det største problemet. Å komme til en ladestasjon med litt kø er greit, men når en eller flere stolper ikke virker blir det fort rot. Spesielt hvis det er få stolper til å begynne med.
Enig. Noen ganger er stolpene feilaktig "sykemeldt" av de som står i kø fordi de ikke har fått til lading. Dersom det ikke er feilmelding på stolpe eller i operatørens app, har jeg spurt de som er foran/bak i køen om det er OK om jeg gjør et forsøk (for også å ha avklart at jeg kommer tilbake til køen dersom det feiler). Og de aller fleste gangene har det da ikke vært noe problem å starte lading (bruker nesten utelukkende RFID-kort).

Enig. Det hender jo også at det tilsynelatende hjelper å bytte stolpe dersom man ikke får startet lading på et par forsøk. Dette har flere oppdaget, da blir det fort kaos. Lysene på stolpene til IONITY er geniale. Det virker imidlertid helt random hvilken farge de har.

Hadde som nevnt i en annen tråd en situasjon på Shell Tvedestrand (Recharge/Kempower) nylig, der jeg mistet min plass i køen bare for å oppdage at det stod bilde av en skiftenøkkel på stolpen da jeg hadde parkert. For så vidt tydelig nok, men jeg ante ikke at det var derfor bilen foran meg rygget ut fra plassen, eller om hen hadde fått ladet i det hele tatt. Autentisering med RFID fungerte, men lading startet ikke. I tillegg var det regnvær, tre forskjellige køer og masse bevegelse på stasjonen. Da ga jeg opp og gikk inn til resten av reisefølget.. Heldigvis måtte vi ikke lade.

Jeg prøver å lade på en sånn måte at passasjerene «ikke merker» det. Lading er et ikke-tema i bilen. De tror stoppene handler om helt andre ting. :) Men da må tilkobling gå smooth..

Når det gjelder artikkelen i Aftenposten virker det nesten som forfatteren har brukt AI til å skrive en negativ artikkel om elbilferie i Spania. Jeg tviler ikke på at det kan være vanskelig å lade på landsbygda der, uten noen forberedelser, men det er nesten en corner case. Og artikkelen inneholder påfallende lite informasjon om ruta, hva de skulle se/gjøre, om bilen, hvilke kart/apper, autentiserings- og betalingsmetode de brukte, mm.

Har bistått en bekjent som er førstereis med leid elbil i Italia litt i sommer. Det har gått fint, men har oppdaget at informasjonen i PlugShare, ChargeFinder, ABRP og Enel X appene ikke samsvarer. Jeg ser jo også at min egen e-tron slett ikke inneholder alle nye ladepunkter, mens noen står oppført som 50 kW mens de er oppgradert til 150 kW+, har byttet navn/plassering osv. Dette burde EU og norske politikere ta tak i.

Det finnes jo tydeligvis en vilje til å lykkes, men at bankkort skal løse alt et blindspor.. e-roaming og en felles database, med live status på stolpene, er etter min mening det som skal til. I Norge har vi jo NOBIL databasen som er utgangspunkt.

Ja, rett og oppdatert info (også om pris, rabattart eller ikkje) er viktare enn kredittkort i og for seg.
#8
Alt det andre / Sv: Reise fra Kr.sand-Hirtshals med hund?
tirsdag 18. juli 2023, klokken 23:59
Middels godt svar: Såg ein fyr sitte med ei bikkje på Superspeed i førre veke. Litt sånn inne i ein krok, under ei trapp. Delvis skjerma for veir og vind. Lenge å sitte der fire timar om veiret er dårleg, tenkte eg.
#9
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Erfaringer Sommerferie 2023
tirsdag 18. juli 2023, klokken 23:28
Trondheim, Horten, Ebeltoft, Billund, Århus og tilbake med EV6. Ca 2500 km. Har "billeg" - abonnementet med IONITY (men betalar mnd-avgift) så prioriterte desse. Difor ørlite kø litt rundt om kring. Moralen der er vel at sjølv om det ser svart ut, hald plassen i køa, det går ganske fort. Lengste køa var etter danskebåten på Nordager, men også det var over på ca 20 min. Litt kø på Dombås heim igjen. Mest plagsame var stolpar som ikkje fungerte på Øyer og Ringdalsskogen. Det blir det kø og krøll av, sidane plassane ser ledige ut.

Brukte elles Elton i Danmark, men sleit med eit par stasjonar. Eine staden måtte eg over på E.ON sin app fordi Elton viste stasjonen som opptatt. Halv pris på ladinga med E.ON, så greitt nok. Rekna over istad, og går inn på nøyaktig 50 øre pr km, snitt på ca 3,50 kr/kWh for straumen. Det er bra tenkjer eg (det er eit ørlite overestimat, for det ligg ca eitt batteri heimelading her også).

I Danmark var det litt meir middels både på pris og tilgjengelegheit på stasjonar, eit høveleg kaos.

Vil seie at vi hadde mindre issues i fjor (då med leigd bil). Truleg langt fleire på vegen i år, og ikkje så mange fleire stasjonar langs vegane vi køyrer. Har ikkje så mykje problem med å laste ned appar og sjekke prisar, men det er ikkje alle som likar det, forståeleg nok.

Det at søyler ikkje fungerer er ganske plage, spesielt ved kø. Då blir det stemning etter folka som kjem. Traff mange veldig trivelege, andre litt meir tydeleg irriterte. Så dette må bli betre.

Største utfordringane eg ser:
* Det er ikkje nødvendig, men ein fordel å i det minste vere middels entusiast på langtur
* Skal ein ha beste pris for lading, er det litt for mykje styr med å finne kva brikke eller app som skal brukast
* Kø-organisering...
* Flesteparten av ladestasjonane (til IONITY) eg har vore innom er trange og kjipe og dermed vanskeleg med kø.
* Litt stiv pris på straum utan gode avtaler. Men viss det kun er hurtiglading i ferien er det jo greitt nok. Likevel, dieselprisen er dynamisk og varierer heile tida, då burde straumprisen også kunne fylgje spot litt betre. Det er jo ikkje slik at Shell ikkje kjøper diesel på langtidskontrakt heller...

Klarer ikkje heilt å vifte vekk kommentaren til faderen om at "det er vel enklare å bruke tre minutt på å fylle diesel", og det må vi snart kunne gjere.

Er spent på korleis besøket på IONITY vil utvikle seg no når langt færre får superpris (om eitt års tid). Kansje det blir meir last på andre stasjonar, og kanskje det snart blir reell priskonkurranse.

Bilen er i det minste knallbra under alle forhald, både for store og små. Lading går fort nok, kan køyre i minst fire timar i strekk (orka skjeldan det), og så lade i 15-20 min.
#10
EV 6 / Sv: Elendig utdatert kart, ikke oppdatert på 11 år
onsdag 12. juli 2023, klokken 09:54
Sitat fra: vesttrønder på onsdag 12. juli 2023, klokken 09:45Kvar var dette? Kartet vårt er i allefall oppdatert med ny veg frå i fjor i nabolaget. Men nokon må jo melde inn nye skilt også reknar eg med, kan jo vere der det har svikta?

Når det er sagt, traff på ei bussgate med "smøregrav" i går i Aalborg, så det er jo alltid ei sjans for å bli leda på ville vegar.
#11
EV 6 / Sv: Elendig utdatert kart, ikke oppdatert på 11 år
onsdag 12. juli 2023, klokken 09:45
Kvar var dette? Kartet vårt er i allefall oppdatert med ny veg frå i fjor i nabolaget. Men nokon må jo melde inn nye skilt også reknar eg med, kan jo vere der det har svikta?
#12
Lading i Europa / Sv: Ladepriser i EU
onsdag 12. juli 2023, klokken 09:37
Kan ikkje svare for desse landa egentleg, men har i alle fall fått den billege prisene med IONITY så lenge eg starta med Kia Charge-kortet her i Danmark. Antek at det er ei liknande avtale som Hyndai har. Utan denne avtala hadde det vore dyrt, ja. På andre stasjonar har eg sjekka i Chargefinder, Elton og evt operatør sin app. Chargefinder ser ut til å gi greitt inntrykk. Men du finn gjerne 300 kW lynladar til 3,50 i same nabolag som 22 kW til 9... Så ganske håplaust.
#13
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Danmark - Samletråd.
tirsdag 04. juli 2023, klokken 00:19
Ja, ein må planlegge litt for turar her. Det vil vel bli betre etterkvart. Grei rekkevidde på bil er også meir viktig her enn heime!

50 kW ladaren er ok det, for ein time på butikken, gitt at det er vår bil som er kobla opp. Lenge å vente for nestemann :)
#14
Elbilen i Samfunnet / Sv: Bilpooler, bildeling, og bilabonnement
søndag 02. juli 2023, klokken 23:32
Sitat fra: eisa01 på søndag 02. juli 2023, klokken 09:14*snip*

I Bergen, Stavanger og Trondheim er det fortsatt mulig å få bil på månedsabo i sommer, virker som om disse provinsbyene ikke er like klar for nye billøsninger som Oslo :P

Det er vel fort vekk slik at flere i desse byane treng (skikkeleg) bil resten av året også.  8)
#15
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Danmark - Samletråd.
søndag 02. juli 2023, klokken 23:21
Er i Ebeltoft no. Begredeleg utval av ladarar. Her er det *ein* 50 kW plugg på ein stasjon. To pluggar til under montering, ser det ut til. Trangt og fæl parkering. Finst nokre få 22 kW rundt om kring. Flusst av nordmenn på elbiltur, og vi kan alle klage litt i lag :). Ser det er mykje det same rundt i resten av landet, og enorme skilnader i pris? Tenkte å prøve å klare meg med Elton samt Kia Charge for IONITY der vi er forbi desse. Har ikkje sett på Tesla si dekning enno pga ladefart vi vistnok får derifrå på EV6.

Sjølv småbygder på Vestlandet klarer å hoste opp nokre 150 kW-ladarar med mindre enn 5-6 mil mellomrom.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA