Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 2yoda

#1
bZ4 / Sv: Foliert interiørpanel
torsdag 22. september 2022, klokken 10:27
Sitat fra: Håkon77 på tirsdag 13. september 2022, klokken 18:40
Har du fått noe pris på dette? Kunne tenkt meg grått treverk-møster.

Jeg er ikke helt sikker, men lurer på om det var 4000,- jeg fikk oppgitt at det kostet.
#2
bZ4 / Sv: Foliert interiørpanel
fredag 29. juli 2022, klokken 13:00
Nei, dessverre ikke tilgang til bilen. Forhandler som har fikset, jeg fikk komme inn å se/ta bilde av resultat...
#3
bZ4 / Sv: Foliert interiørpanel
torsdag 28. juli 2022, klokken 16:58
Og av midtkonsoll
#4
bZ4 / Foliert interiørpanel
torsdag 28. juli 2022, klokken 16:57
Da var høyglanspartiene foliert i min bil:-) ble meget fornøyd. Valgte å ikke foliert selve luka som en kan se gjennom. Svært usikker på pris😉
#5
bZ4 / Sv: Endelig i butikken🤩
tirsdag 21. juni 2022, klokken 10:23
Sitat fra: syklisten på tirsdag 21. juni 2022, klokken 08:54
Sitat fra: Mikkey på mandag 20. juni 2022, klokken 11:02
Var nok av plass i baksetene og satt ganske høyt da jeg kjørte.

Hva synes du om det problemet de omtaler her?
https://www.motor.no/tester/motor-har-testet-toyota-bz4x-forbauset-over-middelmadigheten/226217

Jeg tenker på det de skriver om at man ikke får plassert bena innunder forsetene.

Selv med meg i forsetet (195 høy) er det god plass for hele fotbladet på gulvet.. muligens baksetehøyden er litt høyere i forhold til gulvet, slik at en ikke trenger å vinkle beinet? Det opplevdes ivertfall ikke som et reelt problem for de i baksetet... Jeg prøvde ikke selv, men passasjeren som satt bak meg er ca. 1,7m
#6
bZ4 / Endelig i butikken🤩
lørdag 18. juni 2022, klokken 14:30
Nå er det bilen på plass i utstillingen, ivertfall i Stavanger👍 Ryktes om at vi får prøvekjørt den allerede til uken! Idag var mitt første møte med bilen, og ekstremt glad jeg tok sjansen på å bestille usett🤩 var ganske redd for hvordan særlig bredden av midtkonsollen ville oppleves... jeg satt særdeles godt. Som stor mann var det heller ikke noe problem å se på skjermen over rattet.
#7
bZ4 / Sv: Når er levering da?
søndag 12. juni 2022, klokken 20:00
Nå som det nærmer seg Norgeslansering (21.06?), er det noen som har fått leveransedato i nær fremtid? Siste jeg har hørt fra forhandler er 6. juli...

#8
bZ4 / Sv: Når er levering da?
onsdag 18. mai 2022, klokken 15:14
Ingenting i appen, men fikk beskjed av forhandler at min bil står på første båt, med en foreløpig estimert utlevering fra forhandler i Stavanger 13 juli. Slik skipstrafikken er nå om dagen blir det spennende å se om det blir før eller etter det. Noen som vet hvilken båt bilene kommer med? Hadde vært gøy og følgt med på fremdriften... 4wd Active Tech, precious metal. Reservert like etter reservasjon åpnet i desember, og bestilt 1 april.
#9
bZ4 / Sv: bZ4 vs Tesla X eller Y
onsdag 06. april 2022, klokken 08:42
Selv om jeg åpenbart er ganske glad i Toyota, har jeg siste året kjørt Tesla. Jeg har vært så fornøyd med Tesla-bilholdet, at det opplevdes som et stort steg å igjen skulle kjøpe Toyota. For meg stod egentlig valget mellom BZ4 og Y. X er en super bil, men oppleves for bred/stor når 80% av bilbruken er inn og ut av trange parkeringsplasser.

Det jeg vurderte var:
Tilhenger: Y = BZ4X (Jeg har ikke BE-sertifikat og kan dermed ikke trekke så mye mer enn 750kg på Y heller)

Bakkeklaring: BZ4x>Y (Året med modell 3 har jeg savnet god bakkeklaring, som muliggjør parkering langs vei når en skal bade/fiske/ gå på tur i området uten opparbeidet parkeringsplass).

Rekkevidde/ladehastighet: Y>BZ4X (Men BZ4X er nokså lik SR+ som jeg har idag, og jeg har aldri hatt rekkeviddeangst eller slitt med lang ladetid på langtur).

Service/oppfølging: Y=BZ4X (Jeg er strålende fornøyd med Tesla sin service, og har tidligere opplevd dårlig service hos Toyota. Hos Toyota får en derimot faste kontaktpunkt, og om det skulle bli en disputt opplever jeg at Toyota har et apparat for slike prosesser. Der er jeg ikke like trygg på Tesla, men det bygger mer på manglende egenopplevelser og mye "forumklaging")

Morro/Eierglede: Y>BZ4x (Tesla eierskapet har vært mer givende enn noen annen bil, med SW-oppdatering, stadig ny funksjonalitet lagt til, sprek, rikt underholdningstilbud fra skjerm mv. som vil bli savnet).

Forventet verditap: Y<BZ4X. Med Y er det vanskelig å vurdere om nybilprisene skal øke eller reduseres. Videre så har de allerede etablert en stor produksjon, og en kan forvente store leveranser i årene som kommer. For BZ4X er anslått produksjonsvolum for 2022 og 2023 nokså lavt, og en kan forvente en knapphet i markedet. I et 2-årsperpesktiv, forventer jeg derfor at Bz4x vil ha et lavere verditap enn Y neste 24 måneder, når en kjøper til introdusjonsprisen.

Basert på de vurderingene, vant den forhenværende fornuftige Toyota bilkjøperen over den nyfrelste Teslaeieren, og igjen falt altså valget på en Toyota...


#10
bZ4 / Sv: Hvilken Utstyrvariant velger du?
mandag 04. april 2022, klokken 20:01
Jeg fikk bekreftelse på reservert bil, 4. min etter e-post om at reservasjonen hadde åpnet 9. des. Bestilte som den første i Rogaland og ca nr 75 i landet, med estimert levering i september... så blir spennende å se om jeg får den før sommeren, i september eller enda senere.

Bestilte active tech i precious metal. Ikke bi-tone.

Født og oppvokst med Toyota, så gleder jeg meg som en unge til første nye Toyota. Gikk fra prius+ til modell 3 SR+ ifjor sommer. Elektrisk og Toyota... dette blir bra :+1: :+1:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA