Hvis bilen har batterinivå i % på den lille skjermen har den 3.0 eller nyere. Hvis den også har kjørekomputer (forbruk osv) i den lille skjermen har den 3.1
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: igniztion på tirsdag 20. desember 2022, klokken 17:00
Dessverre fungerte ikke We Charge på Porsche-laderne på Rudskogen Motorsenter, i alle fall sist jeg var der. Det hadde vært kjekt når man kommer langveisfra.
Sitat fra: hakotorg på onsdag 07. desember 2022, klokken 08:24
Noen som vet hvor 22kW laderene på jernbanelokket, Stavanger, er plassert?
Ser det står hurtig/lynladere på toppen, men ser ingen 22kW ladere. Er de plassert i etasjen under?
Sitat fra: RJK på søndag 04. desember 2022, klokken 18:18
Funker med CMH-kotet, så det var jo litt merkelig siden det er samme selskap i bakgrunn som administrerer løsningene.
Sitat fra: El-inor på fredag 11. november 2022, klokken 17:41
- Bilen/produktet: På det jevne - absolutt ingen GT, mer en cruiser
Sitat fra: Lars_F på fredag 23. september 2022, klokken 10:02Sitat fra: hakotorg på torsdag 22. september 2022, klokken 15:46
Kan du si noe om laderne oppover Setesdalen Lars_F?
Står Eviny sine ladere der Recharge har hatt ladere før? Er det byttet en til en fra 50kW til 200kW ladere?
Ja det stemmer. Vi har overtatt alle Recharge sine lokasjoner i Setesdalen (Hovden, Valle, Rysstad, Bygland, Evje og Hægeland). De fleste steder har vi oppgradert med nye 200 kW lynladere, og vi planlegger også med ny 360 kW lader på Hovden. Vi holder på med omprofilering nå og alle stasjoner vil ha Eviny profil i løpet av kort tid. Alle ladere er på plass i Bilkraft appen.
Sitat fra: El-inor på onsdag 26. oktober 2022, klokken 10:09
Når vi først har spesialister på tråden - et spørsmål. Det tar lenger tid å lade bilen fra 80 til 100% enn fra eksempelvis 20 til 40%. Tar det også lenger tid/lenger nedoverbakke å regenerere fra 80 til 100% enn fra 20 til 40%?
Sitat fra: daktari på lørdag 22. oktober 2022, klokken 19:55Det går fint i B også, må bare holde foten akkurat på nullpunktet
De som virkelig sparekjører ruller heller enn å holde farten jevn. For at de skal få til et positivt regnskap må de rulle godt over fartsgrensa nedover og ta med den farten bort og opp. Det funker kun i D.
Sitat fra: El-inor på mandag 13. juni 2022, klokken 21:35Sitat fra: daktari på mandag 13. juni 2022, klokken 21:20Sitat fra: El-inor på mandag 13. juni 2022, klokken 20:18Du skrur jo på med bremsepedalen som en Tesla. Og den skrur seg av når du går ut av setet, hvis den er i P. Skjønner ikke hva du mener? Du har ikke brukt den reserve start/stopp-knappen?Sitat fra: MinID på mandag 13. juni 2022, klokken 19:05
El-inor.
Ble overasket når du tidligere fortalte at du hadde fått bil ulevert med 3.0. Dette fordi bilen fin var påstartet før nyttår. Informasjon noen av oss har snappet opp var at 3.0 bare kom med biler fra uke 8 i år.
Men viktigst å få den før vinteren pga batterioppvarmingen som er overdimensjonert på korte turer. Det er justert på 3.0
Håndbok er vel elektronisk for å kunne oppdatere den med sw endringer.... nå har ikke det vært så stor utfordring ennå.
Fikk du en tykk bok med teslaen din?
Nei, det fulgte ingen tykk bok med Teslaen heller, men infotainmentsystemet til Tesla er langt mer intuitivt og oversiktlig enn det jeg opplever på ID.4. Det er nok kombinasjonen, gammel mann - tuklete infotainmentsytem og kunnskapsløs bilselger som frembringer frustrasjonen.
Et spørsmål til slutt som jeg aldri trodde jeg skulle komme til å stille: Hva er vitsen med å slå av og på tenningen på bilen?
Det er en knapp/bryter på høyre side av rattstammen som jeg oppfatter som en "tenningslås". Jeg forstår bare ikke vitsen med den når bilen starter og går når bremsepedalen trykkes inn og girvelgeren aktiveres.
Meg bekjent så hadde ikke min TM3 en slik "tenningslås"?
Sitat fra: DagfinnN på mandag 13. juni 2022, klokken 10:03
Jeg har ikke ID.4 og er heller ikke ute etter å snakke ned ID.4. Jeg liker faktisk designet på bilen. Men dette med 12 volts batteriet forstår jeg ikke. Hvorfor må man ha et større for å kunne ha OTA oppdatering? Bilen har jo et stort hovedbatteri. Kan ikke dette lade 12 volts batteriet ved behov?