Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hen9ng

#1
Det var vel satt litt på spisen, men mitt inntrykk og egne erfaring er at så lenge problemene er relativt trivielle og hverdagslige så er det ikke noe problem, men så fort det er vanskelig feilsøking, ukjent feil så blir det vanskeligere og ting tar fort lang tid.
Er jo ikke strålende fornøyd med andre verksteder heller, men disse opptrer mer forutsigbart om dog noe middelmådig. I tillegg gjør Tesla endel rare valg som fremstår latterlig for profesjonelle aktører slik som dette; https://www.motor.no/aktuelt/tesla-krever-400000-kr-etter-skade-pa-lanebil-uten-kasko/249175

Nok off-topic. Men det er verdt å tenke gjennom/undersøke litt med tanke på oppfølging og lignende i etter tid. Man finner jo både veldig fornøyde og misfornøyd kunder hos alle merker.
#2
Ser ikke at forhandler og service oppfølging er nevnt. BMW går Tesla en høy gang. Tidvis ubrukelig og håpløst og forholde seg til Tesla.
#3
KIA / Sv: Kia EV9
onsdag 05. april 2023, klokken 10:26
Sitat fra: Chimp på torsdag 30. mars 2023, klokken 11:32Blir nok 500 eller rett under. Hvis den prises til 800 i det tilfellet, tror jeg den priser seg ut?

Med tanke på hva dagens Sorrento koster tror jeg det er helt usannsynlig at denne kommer til å koste noe i nærheten av 500.000. Tror riktig nok ikke det blir dyrere enn Sorrento (noe den ikke kan bli). Tipper 700.000-800.000. EV6 starter på 490.000 til sammenligning.
#4
KIA / Sv: Kia EV9
onsdag 15. mars 2023, klokken 16:47
Sitat fra: Chimp på mandag 13. mars 2023, klokken 14:39
EV6 i GT-versjon koster 600, så da forventer jeg 7-800 her

Kia Sorrento Exclusive koster 800.000. Har ikke tro på at EV9 blir noe særlig billigere enn dette. Den blir dyr, spørsmålet er bare om den blir for dyr.
#5
Hyundai KONA / Sv: 2024 Hyundai Kona?
onsdag 21. desember 2022, klokken 20:32
Tjukke jakker bør av uansett av trafikksikkerhetshensyn, minimum åpnes. Så det bør ikke være noe problem at den skrur på setevarmen.
Midtkonsollen er litt snodig med rommet under, men LANGT bedre en Polestar som er enorm og spiser opp all plassen. Ladehastighet og 4x4 står øverst på min ønskeliste!
#6
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
søndag 18. desember 2022, klokken 10:17
Fastpris fremstår som en utopi slik det politiske flertallet er, men med de enorme svingningene vi ser om dagen ville det vært bedre om man innførte 90% støtte av spotprisen time for time. Det vil jo i større grad ta unna toppene. Med det er vel for dyrt for regjeringen?
#7
Elbiler i media / Sv: Feil på ladestabel :-)
mandag 28. november 2022, klokken 16:24
Dette er jo som påpekt andre langturen han har med NIO og akkurat samme feil og problemer som sist. NIO virket som et friskt da de kom, men blitt mer og mer uaktuell, som følge at den fremstår svært ustabil på vinteren.
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Dum tid å kjøpe elbil?
fredag 28. oktober 2022, klokken 08:41
Prisene er på vei nedover, så blir det vel en vurdering av egen økonomi mht. på  om det er riktig tid osv.
For et par måneder siden var det under 400 BMW i3 til salgs og den billigste lå til 150.000. Nå er det over 650 til salgs og billigste er under 100.000. Det skal ned, men spørsmålet er hvor mye. Hør Finansavisen Motor denne uken, hvor de har en gjennomgang av bruktbilmarkedet!
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Ny "konebil"
torsdag 27. oktober 2022, klokken 19:30
Hyundai Kona og Kia E-Niro er jo hete kandidater som tilfredsstiller kravet om rekkevidde og pris. Noe usikker på plassen i Kona ved 190 cm + barneseter, men to isofix fester bak hvertfall, ingen av de er jo veldig sportslige da.
NIO ET5 er straks på vei som kanskje er en smule mer sportslig, prises til rundt 410.000, med det lille batteriet. Kanskje Cupra Born kan være aktuell med et litt mer sportslig design? DS 3 E-tense er hvertfall ikke like vanlig som de to første.
#10
BMW iX / Sv: Akustisk bilvarselsystem (AVAS)
onsdag 26. oktober 2022, klokken 21:46
Det var da fryktelig hensynsfullt ovenfor naboer, som likefullt må forholde seg til fossilbiler som støyer langt mer enn flett nye iX selv MED støygenerator.

Det er derimot fortsatt ikke særlig hensynsfullt ovenfor blinde/svaksynte eller andre med spesielle behov. Greit nok at bilfører hat ansvar for å ikke treffe noen, men de er likevel avhengig av lyder for å orientere seg, bedømme avstand. Selv om DU anser det som irrelevant at bilen din lager litt mer lyd før et fotgjengerfelt eller lignende kan andre være helt avhengig av det.
#11
BMW iX / Sv: Akustisk bilvarselsystem (AVAS)
søndag 23. oktober 2022, klokken 23:12
Du får huske å koble den til før EU-kontroll da, iom. at dette er påbudt. En ting er at den er irriterende for deg, men for svaksynte og blinde er dette svært nyttig. Skjerpings.
#12
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
mandag 03. oktober 2022, klokken 18:26
Mange eksperter og tibber selv skrev i resultatrapporten for 2021 at de hadde for lav egenkapital. Enten må de øke marginene sine og tjene mer penger, eller så har ikke selskapet livetsrett. Når det er så mange strømselskap i Norge ser jeg ingen grunn til at staten skal gå inn på nåværende tidspunkt. Noen risikerer å tape noen kroner grunnet forskuddsfakturering, men det er en selvvalgt risiko noen tar, men utover det vil konsekvensene av en konkurs være begrenset.
#13
Har ikke så lyst til å gi Tibber usikret lån uavhengig av beløpsstørrelse, med den finansiellesituasjonen de står i er ikke en konkurs urealistisk, og vil ikke tape penger med mindre man må. Rart ikke flere har spurt staten om å stille med garantier ala. Sverige og Danmark? 
#14
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
lørdag 01. oktober 2022, klokken 22:44
Kraftselskapene vil sutre så lenge de må betale et øre mer i skatt enn i dag. Uavhengig av hvilke endringer som hadde blitt foreslått. Ikle overrasket over at flere «flagger» utsettelser av prosjekter, men jeg har ingen tro på at det er varig. De er og blir kyniske og vil fortsatt tjene shitload med penger. Om eier-kommunene får pengene via selskapet eller om de går via staten spiller ingen rolle. Mye av det samme gjelder forøvrig laksebransjen. I fjor tok de tre største firmaene ute 6 milliarder i overskudd. TOTAL beskatning av HELE oppdrettsnæringa er 3 milliarder. 
#15
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er den mest rettferdige strømrasjonering?
onsdag 28. september 2022, klokken 16:27
Forbrukerne er i utganspunktet ganske langt ned på lista. Først er det tung industri som bruker mye strøm, også gatelys osv. Er det ikke bare å starte med å ta gatelys og mindre essensielt forbruk allerede nå?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA