Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Veggsen

#1
Sitat fra: jlan på lørdag 16. september 2023, klokken 10:53
Sitat fra: Veggsen på fredag 08. september 2023, klokken 13:37Snuste på Highland som min neste bil, men blinklys på rattet har blitt en dealbreaker for meg. Synd, for resten av bilen ser veldig bra ut! (Kanskje med unntak av sømmen på rattet).
Det er vel bare et tidsspørsmål før det kommer tredjepartsløsninger med spaker. Det finnes jo allerede knapper som kan programmeres for blinklys.
 
https://youtu.be/2LGsj4ZKRVo?t=609

Hei. Ja, jeg så Enhance S3XY buttons har en prototype på gang, så det virker lovende!  :D

#2
Sitat fra: Otkristo på fredag 08. september 2023, klokken 14:18
Sitat fra: Veggsen på fredag 08. september 2023, klokken 13:37Snuste på Highland som min neste bil, men blinklys på rattet har blitt en dealbreaker for meg. Synd, for resten av bilen ser veldig bra ut! (Kanskje med unntak av sømmen på rattet).
Hvilken bil kjører du i dag?
2020 SR+.
#3
Snuste på Highland som min neste bil, men blinklys på rattet har blitt en dealbreaker for meg. Synd, for resten av bilen ser veldig bra ut! (Kanskje med unntak av sømmen på rattet).
#4
BMW iX1 / Sv: Utstyrsnivå og priser
onsdag 01. juni 2022, klokken 12:16
Her er for øvrig utstyrsnivåene med beskrivelse:

«Charged»

Adaptive LED frontlykter m/ fjernlysassistent, Comfort Access, speilpakke, trådløs lading av smartphone, rattvarme, tilhengerfeste, takrails, forberedelse for digitalt kjøp av Driving Assistant Plus

Fra kr. 519.900

--

«Charged Plus»

Som "Charged" og følgende i tillegg: Elektrisk setejustering med minne og massasjefunksjon for fører, Harman Kardon høyttalerssystem, Parking Assistant Plus, Live Cockpit med head up display, metallic lakk

Fra kr. 546.900

--

«Fully Charged»

Som "Charged Plus" og følgende i tilegg: M Sport eksteriør og interiør, Driving Assistant Plus.

Fra kr. 584.900

#5
BMW iX1 / Sv: Utstyrsnivå og priser
onsdag 01. juni 2022, klokken 12:10
Enig at prisen var nokså stiv mtp. batteristørrelse på kun 64,7 kWh og hurtiglading på 130 kW :-\
#6
EQE / Sv: EQE
onsdag 08. september 2021, klokken 15:33
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 07. september 2021, klokken 19:56
Den kommer som SUV også.
Mulig det er bedre plass da...

Får håpe det blir en litt mindre versjon av EQS Maybach konseptet.
Så ikke så ille ut faktisk;
https://youtu.be/siXPPHYyVuk
#7
EQE / Sv: EQE
søndag 05. september 2021, klokken 20:17
Ser ut som en mini EQS. Proporsjonene passer designet bedre, men det her blir litt for rundt for meg :-\
#8
Mach-e / Sv: Mach-e GT
fredag 09. juli 2021, klokken 13:12
GT Launch Edition ligger inne i konfiguratoren nå, veiledende pris fra 668k.

Ser ut som alt av utstyr er inkludert.
#9
BMW i4 / Sv: BMW i4 specs offentliggjort
torsdag 03. juni 2021, klokken 23:32
Sitat fra: telcontar på torsdag 03. juni 2021, klokken 23:12
Valgets kvaler, kanskje få litt input fra menigheten?

Har satt opp M50 Supercharged og klar til å bestille, men vil helst ikke ha skinnseter, skinn på dash og soltak.

Tenkte da å heller sette opp Fully Charged og ta med resten av tingene fra Supercharged. Sparer ca 20k på det.

Standard setene på m50 er alcantara/sensatec. Antar sensatec er fake skinn. Er uansett alcantara jeg vil helst ha.

Hva tenker dere, er det en god setup å gå for?

Ville gått for det samme selv, skinnseter er oppskrytt. På grensen til frostskader på vinteren og brannskader på sommeren.
#10
BMW i4 / Sv: BMW i4 specs offentliggjort
onsdag 02. juni 2021, klokken 15:15
Sitat fra: moonbuggy på onsdag 02. juni 2021, klokken 15:02
Sitat fra: Pondus1 på onsdag 02. juni 2021, klokken 12:47
Som nevnt over, merkelig prisforskjell på 40 og 50 på Fully Charged og oppover. Kan jo umulig være noen som kjøper e40 FC til 592k når M50 FC koster 599? Ei heller mange som kjøper M50 charged, vil jeg tro.
Enig. En mulighet er forskjelling spec. på fully charged for 40 og 50. Noen som har detaljert spec hva som inngår i fully charged for disse utgavene?

Utover standardutstyr;

Elektrisk utfellbart tilhengerfeste, rattvarme, Parking Assistant Plus, Ambient Light, Innovationpakke(Driving Assistant, Automatic Cruise Control, BMW Live Cockpit Professional med Head-Up Display og BMW Laserlights), Model M Sport(til eDrive40), Comfort Access, Metalliclakk, Solbeskyttende ruter.

Ser ikke noen grunn til å ikke gå for M50.
#11
Sitat fra: carlings på søndag 02. mai 2021, klokken 10:26
Noen som har klart å spekke en fornuftig Q4 40 2wd under 500k (ikke medregnet vinterdekk?)

Selv trenger jeg egentlig kun carplay, ryggekamera, elbagasjeluke, varmepumpe, adaptive cruise og oppvarmet ratt.

Det bør jo være mulig å få til for rundt 50k i tillegg, men synes det er vanskelig når såpass lite er inkludert og en rekke tilvalg er umulig ved mindre man legger til enda flere (som jeg ikke vil ha).

Ser ut som det er mulig å få til for 485k, rom for å legge på litt ekstra stæsj da. Fant ikke noe om Carplay men regner med at det er standard(?).

#12
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
onsdag 14. april 2021, klokken 19:23
https://motor.no/elbil/audi-q4-gar-i-strupen-pa-sine-elektriske-sosken/196768

52 kWt, 170 hester, bakhulsdrift, 341 km - 399.900 kroner.
77 kWt, 299 hester, quattro, 488 km - 484.500 kroner.
#13
BMW iX / Sv: Bmw iX - pen?
onsdag 24. mars 2021, klokken 00:26
Var veldig skeptisk til iX i starten men den har virkelig grodd på meg, spesielt i konfigen ArTa postet. Synes den kler den store nyregrillen mye bedre enn i4.

Interiøret er en annen sak. Synes det ser veldig billig ut på bildene, nesten som om de har prøvd for hardt å være minimalistiske. Får se hvordan det er i virkeligheten før jeg konkluderer.
#14
Hei.

Hadde jeg vært i din båt hadde jeg nok leaset en bil til 3-4k i mnd fremfor å miste nattesøvnen på hvor stort verditap Teslaen kommer til å ha. Det finnes ekstremt mange gode tilbud der ute, og velger du en plug in hybrid eller elbil så sparer jo du fort de 2k i måneden på bensin.

Med unge på vei hadde jeg veid personlig økonomi fremfor å realisere Tesla drømmen.

Som nevnt tidligere også, så vet man jo aldri hva fremtiden vil bringe enten det er økonomiske smeller eller ny batteriteknologi.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA