Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - andrenb

#1
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
fredag 28. mai 2021, klokken 14:58
Sitat fra: el-H på fredag 28. mai 2021, klokken 12:36
Sitat fra: andrenb på fredag 28. mai 2021, klokken 12:20

Vi hentet vår nye e-Tron 55 Advanced Sport i går og jeg har et par spørsmål:

- Vi fikk ikke opplysninger fra Møller om ett år gratis abonnement på Ionity-løsningen deres som jeg har lest at andre har fått med her, er dette ikke lengre noe som tilbys eller er det noe man aktiverer selv? Vi fikk en ladebrikke fra dem til å koble opp mot de ulike leverandørene



Abbonement må du aktivere selv, det ligger link for dette i appen.

Takk for info, da har jeg aktivert det i appen.  :)  :+1:

Sitat fra: storeulv på fredag 28. mai 2021, klokken 14:32
Sitat fra: andrenb på fredag 28. mai 2021, klokken 12:20

<snip>

Begge vil bruke Apple Carplay med hver vår iPhone, hvordan veksler man mellom mobilene med en brukerprofil når begge er i bilen samtidig? Må man endre til MMI-modus, velge den andre sin mobil og så gå tilbake til Carplay for å bytte Carplay-bruker?

Det er min erfaring, ja. Litt tungvint, men det går etter litt knot i begynnelsen.

Skjønner, tror vi går for en bruker i bilen da og så får vi heller leve med at det er litt tungvindt de gangene vi er sammen i bilen og vil bytte over til den andre sin mobil i Carplay.  :)
#2
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
fredag 28. mai 2021, klokken 12:20

Vi hentet vår nye e-Tron 55 Advanced Sport i går og jeg har et par spørsmål:

- Vi fikk ikke opplysninger fra Møller om ett år gratis abonnement på Ionity-løsningen deres som jeg har lest at andre har fått med her, er dette ikke lengre noe som tilbys eller er det noe man aktiverer selv? Vi fikk en ladebrikke fra dem til å koble opp mot de ulike leverandørene

- Vi har satt opp to brukere i bilen, meg og min samboer. Jeg vurderer egentlig å slette den ene siden vi stort sett vil ha de samme innstillingene og kan benytte knappene i døren for å veksle mellom min og hennes sittestilling. Begge vil bruke Apple Carplay med hver vår iPhone, hvordan veksler man mellom mobilene med en brukerprofil når begge er i bilen samtidig? Må man endre til MMI-modus, velge den andre sin mobil og så gå tilbake til Carplay for å bytte Carplay-bruker? 
#3
Audi e-tron / Sv: Spm om LED-Matrix-pakken On-Demand
lørdag 06. februar 2021, klokken 15:17

Takk for svar, da lar jeg bestillingen ligge uten Matrix LED og kjøper det ved behov som planlagt.  :)
#4
Audi e-tron / Spm om LED-Matrix-pakken On-Demand
lørdag 06. februar 2021, klokken 12:33

Vi bestilte en Audi e-tron 50 i januar som vi endret til 55 denne uken da vi så at den ekstra rekkevidden vil gi oss mer trygghet når vi pendler mellom to boliger om vinteren (ca 18 mil) og hytten. Da har vi fortsatt mulighet til å endre på spesifikasjonene.

Jeg tenkte å leie LED-Matrix-lysene on demand 6 måneder om gangen i høst og vinter-månedene fremfor å kjøpe dem med bilen og lurer på to ting;

- En kamerat av meg som har e-tron 55 (2020) får ikke opp valget å leie Matrix-lysene i appen nå, de har vært bort i ca to uker. Er det flere her som har opplevd det samme? Så at noen nevnte det i en av e-tron-gruppene på Facebook her om dagen at valget om å leie Matrix-lys var borte så lurer på om det er et generelt problem nå eller om de faktisk kan forsvinne som tjeneste man kan leie.

- Hvis jeg leier dem med min bruker, vil de også være tilgjengelig når min samboer kjører bilen med egen bruker i bilen? Altså at om jeg leier lysene så er de tilgjengelig for begge to som bruker bilen.

Om det ikke fungerer som tiltenkt så betaler jeg heller det de koster men tenker jeg kan spare noen kroner om jeg heller kan leie dem ved behov de neste tre årene vi skal ha bilen.  :)
#5
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
tirsdag 19. januar 2021, klokken 20:58
Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 19. januar 2021, klokken 20:57
Kan stilles til å stoppe på 50, 60, 70, 80, 90, 100% etter ønske

Så bra. Det vil ikke alltid like fristende å gå til garasjen i byen som er noen minutters gange fra huset vårt bare for å dra ut ladekabelen. Topp om den stanser helt av seg selv og kan stå med kabelen i til neste gang vi skal kjøre.
#6
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
tirsdag 19. januar 2021, klokken 20:53
Sitat fra: Brisken på tirsdag 19. januar 2021, klokken 20:41
Det skal ikke være problem å lade til 100% så lenge du ikke lar den stå lenge etterpå.
Kort svar er at e-tron 50 med 80% lading er altfor spennende i vinterføre 16mil.

Vi har 18mil til hytten (Stavanger-Lyngdal) og lader alltid 100% natten før, noe småkjøring til og fra jobb +varming, så er en fort nede på 90% før en drar. Ved dårlige forhold har vi av og til kun 25km igjen når vi er fremme.

Min konklusjon: sålenge du har mulighet å lade fullt dagen før, og ikke skal bruke bilen mye på dagen før turene på 16mil, er det håndterbart uten stress.
- det er det hvertfall for oss på 18mil (og med tilhenger)

Takk for raskt svar. :) Det hørtes jo ut som det bør gå greit å lade til 100% dagen før og jeg ser for meg at 80% kan bli risikosport om vinteren. Før vi drar på gården blir det gjerne en tur/retur på jobb for min samboer som er totalt 4 mil med flat vei, så det bør være nok overskudd til de 13-16 milene uten behov for lading.

Er det mulig å sette bilen til å slutte helt å lade ved 80 eller 100% selv om ladekabelen står i? Eller vil den fortsette å klattlade til du tar ut ladekabelen?

#7
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
tirsdag 19. januar 2021, klokken 20:27

Vi har fått et bra tilbud på en ny hvit eTron 50 men er litt i tvil på rekkevidden mellom den og 55. Vi pendler en del mellom jobb i byen og gården vår, det er mellom 13-16 mils kjøretur etter hvilken vei-alternativ vi velger å kjøre som normalt avgjøres av fergetidene. Vi må igjennom et område hvor det er en ganske bratt stigning på 300 meter og deretter 600 meter for å komme til eller fra byen.

Tanken med å kjøpe e-tron 50 er selvfølgelig at den er rimeligere og at den i byen vil dekke behovet vårt. Det som gjør oss litt usikker på om vi skal gå for 55 er pendling til og fra gården om vinteren. Det er jo gjerne fornuftig å lade batteriet til maks 80% så ofte man kan og jeg er usikker på om e-tron 50 vil få oss til gården uten problemer med 80% på tanken en iskald vinterdag med snø og slaps i veien. Da vi kjørte til gården sist helg var det -18 på det kaldeste langs ruten, dette er jo ikke normalen men kan skje en gang i blant.

Noen som har noen tanker eller råd til dette? Vi har en nummer to fossilbil til de skikkelig lange bilturene hvor elbil ikke er like praktisk, så dette blir hovedsakelig en pendlebil mellom by og gård og kjøring i nærområdet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA