Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Marre

#1
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
onsdag 05. januar 2022, klokken 22:22
Etter V11 oppdateringen føler jeg at jeg mister rekkevidde mye fortere, igår feks hadde jeg 80%, og klarte kun kjøre 160km før den var på 10%, og det var ikke snakk om motorvei og store hastigheter! jeg forvarmer bilen GODT og strømmen er i, og har så og si ikke noe varme i bilen under kjøring, selv da så er aldri forbruket under 200 eller 210..selv Før V11 update også har jeg slitt med rekkevidde, på sommeren får jeg aldri mer enn maks 300km om det er motorvei eller landvei osv, men etter oppdatering merker jeg virkelig at rekkevidden har dabbet seg kraftig. Gjelder Tm3P 2021
#2
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
onsdag 05. januar 2022, klokken 12:10
Jeg har etter V11 oppdatering slitt med at baggasje døren åpnes halveis iblant, det skjer ikke hver gang, men enkelte ganger når jeg åpner via appen eller trykker så stopper den midt på selvom jeg har stilt inn at den skal helt opp, trykker og holder i 3sek så den stilles inn hver gang at den skal gå helt opp, men fortsatt vil den iblant ikke helt opp... Noen som har tips?
#3
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
torsdag 30. desember 2021, klokken 06:38
Hei, etter oppdatering merker jeg at temperatur innvendig på appen viser mye feil, feks så har bilen i natt stått ute, og når jeg da sjekker appen står det at det er 13 varmegrader inne i bilen, det må da være feil etter å ha stått ute i natt med masse minusgrader, når jeg går inn på appen flere ganger etter hverandre så går temperaturen ned, og viser som jeg tror da riktig temperatur, men problemet er når jeg forvarmer bilen feks, og temperaturen starter på 13-14 grader så blir det feil mtp at jeg da etter noen minutter får varsel at ønsket temperatur er nådd når jeg stiller inn til Max... noen ideer eller tips for å fiksa dette?
#4
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
søndag 26. desember 2021, klokken 18:52
Hei, etter oppdatering sliter jeg med at når jeg skal åpne rear trunk så stopper den i midten eller litt lenger ned, stiller den inn igjen slik at den går helt opp når jeg åpner, men skjer igjen etter et par ganger.. noen tips?
#5
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
søndag 28. februar 2021, klokken 21:43
Sitat fra: ladov på søndag 28. februar 2021, klokken 12:13
Lav temperatur på batteriet 'låser inn' kapasitet. Om du vil ha en nøyaktig avlesning av forventet kjørelengde bør du altså vente til batteriet er varmt.

Jeg lader typisk 30-90% og om batteriet er kaldt når jeg setter bilen til lading vil bilen rapportere at kapasitet på 90% så vidt er over 400km, men om jeg venter til den har stått et par timer rapporterer den gjerne at 90% gir meg 435-ish km. (om jeg regner 449 som nykapasitet ved 90% blir det et tap på drøye 3% på snart 2 år)

Hva med Tm3P 2021? Sist jeg sjekket i januar da det var kaldt og nylig fått bilen viste den 486Km ved 100%, jeg var forberedt på 560Km da det står på model3 2021 på nettet
#6
TM3 Hjul, dekk og felg. / Bytte av dekk (til sommer)
søndag 28. februar 2021, klokken 11:30
Hei, Kan være det er innlegg om dette tidligere, men ønsker anbefalinger på hvor dere pleier å bytte av dekk til Tm3p, jeg har 2021 modellen. Har det noe å si hvor jeg bytter? Jeg tenkte mer på at hører det er mye snakk om blåtann greier til nye 2021 modellen, hva er egentlig dette?  På forhånd takk
#7
Model 3 / Sv: Vifte skrangling
onsdag 24. februar 2021, klokken 15:47
Jeg hadde slikt, gikk rundt og ikke viste hvor det kom fra bortsett fra dashbordet, men viste seg det kom fra Skjermen som var montert på dashbordet, så de fikset det, men de fikset samtidig noe inni hanskerommet. Nå er lyden borte, har iallafal ikke hørt lyden mer! Men jeg hører samme lyd som på videoen, bak nå, vanskelig og finne hvor akkurat bak det kommer fra.. tipper noe fra setene er løst eller noe eller at det gnager på listene på døren bak!
#8
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
mandag 15. februar 2021, klokken 15:07
Er det bare meg eller er det dårlige vindusviskere på Tm3? Spesielt høy hastighet hos meg er de krise, man ser absolutt nesten ingenting, blir verre når man bruker viskerne.. og når man bruker spylerne i høy hastighet så spruter det på topp også renner det på siden, hadde service på dette og ble fikset på rapporten, men er det samme
#9
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
søndag 14. februar 2021, klokken 00:39
Håper virkelig det kommer en Update på dette...
#10
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
lørdag 13. februar 2021, klokken 14:19
Hei, kjapt spørsmål, er det flere her som har problemer med at power limit på Tm3P 2021?altså at prikkene kommer allerede rundt 30-40%? Forvarmer bilen godt, spesielt nå i dette været, men etter å ha kjørt en stund og den kommer rundt 30% så kommer prikkene. Tesla mente de var klare over dette, og er et kjent problem som de skal prøve å løse på en oppdatering! Jeg ser også på videoene til TB, at hans Wt/km som regel alltid ligger rundt 155-170, hvordan? Jeg ligger nesten aldri under 180-190, selv med forvarming av batteri osv.. ville bare høre med dere hva man gjør på vintertiden for å ikke bruke så mye energi og miste rekkevidde, er første vinter med Tesla. På forhånd takk!

#11
Model 3 / Sv: VinterTesla tips
fredag 12. februar 2021, klokken 09:52
Hei, 2 ting.
når det gjelder å pleie skinnseter er det ok å bruke Autoglym Leather Care Balm sin? Eller burde man bruke leather cleaner i tillegg? For selve skinnsetene i min Tm3P er verken skittent eller noe, men greit å bruke balm på det spesielt i kulden, men er det trygt?
Og nr 2, Er det noe forskjell på silikonstift og silikonspray på listene på vindu? Merker det lager litt suselyd/knirkelyd fra vinduene, men ser mange på nett skriver at det blir verre hvis man bruker silikon, så da så jeg Autoglym sin Vinyl & Rubber Care, noen som har prøvd?
#12
Model 3 / Sv: Ulyder hattehylle?
tirsdag 02. februar 2021, klokken 15:52
Sitat fra: AyuCon på tirsdag 02. februar 2021, klokken 12:39
Det er noe lyder under kjøring. Vanskelig å pinpointe nøyaktig mens jeg kjører, men tror det der kan være synderen

Har samme problem selv ass, i min Tm3P 2021, vanskelig og si hvor den kommer fra, men i følge tesla skal det være sånn når jeg poengterte det, men igjen vanskelig for dem å finne det når det typisk aldri kommer når jeg er innom hos dem, men ellers dukker den opp hehe!
#13
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
søndag 31. januar 2021, klokken 13:33
Sitat fra: Handyman på søndag 31. januar 2021, klokken 12:34
Sitat fra: Marre på søndag 31. januar 2021, klokken 00:59
jeg har vært positiv hver gang siden jeg får lånebil osv, men ikke denne gang siden det nå blir 3 gang med samme feil, og at jeg faktisk ikke får nytet bilen jeg har ønsket meg ganske lenge og betalt så mye for, blir litt man får ikke det man betaler for.. men må si de på K100 er veldig god på kundeservice, selv under en så hektisk tid for dem er dem alltid positive. Har iallafal time 2.feb igjen for VP, så får vi se hva som skjer etter det!
Husk å klart si ifra skriftlig at du vurderer å kreve heving av kjøpet dersom de ikke klarer å fikse problemet.
Varsling er viktig i slike sammenhenger, og viser dem hva du tenker.
Sitat fra: Marre på søndag 31. januar 2021, klokken 00:59
.... med en høy gravid kone, ....
Hvor høy er egentlig kona di? Oppleves kulden værre for de som er høye ;-) sorry kunne ikke dy meg.

Termin om 2 uker ca, hehe! Nei tenkte bare sånn generelt, kulde er ille for alle, gravid eller ikke, men tenkte sånn generelt!
#14
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
søndag 31. januar 2021, klokken 10:57
Sitat fra: trykkertor på søndag 31. januar 2021, klokken 10:34
Tror det telles reparasjonsforsøk først når kunden har reklamert på feilen.
Hvis forhandler/verksted vil være proaktiv å bytte/utbedre kjent feil uten at den har oppstått, så blir ikke det med i tellingen av antall utbedringer.

Jeg forklarte om varmen når jeg leverte inn, MEN de sa da virtuell teknikker mener den er i orden, så det er ingenting galt, derfor, så jeg hadde forklart dem om varmen pr Email! Men vi får se hva de sier på tirsdag, det er veldig mange som har nettopp samme problem som meg, så når tesla går ut og sier de har permanent fix så lurer de bare seg selv, det vil komme en ny media sak om det igjen, garantert hvis det fortsetter slikt! Men ellers er bilen helt fantastisk å kjøre, og det positive er at man iallfal får en lånebil, det skal de ha!
#15
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
søndag 31. januar 2021, klokken 00:59
Sitat fra: RJK på lørdag 30. januar 2021, klokken 22:17
Sitat fra: Marre på lørdag 30. januar 2021, klokken 11:52
Okei takk for svar, for selvom de prøver å fikse det så fikses det ikke, de bytter bare sensor også skjer det samme igjen, det å ha 4 servicer på en ny bil er desverre alt for dårlig, spesielt når bilen er utlevert 29.des! Det blir jo mer kostbar for dem i lengden også med all denne type servicen.. heldigvis gir de meg lånebil hver gang men nå har jeg ikke kjøpt bil for å ha den mer hos tesla service enn hos meg selv! Tenkte å prate med en advokat til uken,

Ikke uenig i at det er alt for dårlig, men når det kommer til en så dyr gjenstand som en bil, så vil nok heving bli vanskelig pga dette unntaket:

"Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig."

Det vil sannsynligvis være urimelig å kreve heving pga feil med sensorer, etter bare 2 forsøk. Det er rimelig å anta at de ville fått medhold i minst ett ekstra forsøk. Men klart, om kulden gjør bilen farlig eller ubrukelig om vinteren, så kan det hende det er godt nok.

Det beste er nok uansett å ta kontakt med advokat som er vant med slike saker, og gjerne NAF eller KNA om du er medlem hos en av disse.

Men i tilfellet her er det at de bytter selv, 2 gang byttet de uten at jeg viste dette før jeg så fakturaen på hva som ble gjort, og når jeg da hentet bilen sa de at nå er bilen fikset og dette var permanent fix, også gikk det 1 dag og kulden kom tiibake, men denne gang kom den på motorvei litt sent på kvelden, med en høy gravid kone, og nærmeste bensinstasjon var liksom 20km unna, og dagen etter ringte de da jeg sendte Mail og han ene på sa at det er vanlig at det kommer kald luft når man har på manuel og ikke auto, da varmepumpen ikke klarer å varme batteriet og varme kupeen, derfor må det alltid være pp auto,  jeg bare det kan da ikke stemme, jeg hadde en lånebil og der var det ikke tilfellet. Det er ikke direkte farlig men veldig ubehagelig i denne kulden, spesielt når de sier permanent fix, og mitt problem er at det holder ikke at en bil som ble utlevert under 1 mnd siden må inn på service 4 ganger, det er ikke godt nok, jeg har vært positiv hver gang siden jeg får lånebil osv, men ikke denne gang siden det nå blir 3 gang med samme feil, og at jeg faktisk ikke får nytet bilen jeg har ønsket meg ganske lenge og betalt så mye for, blir litt man får ikke det man betaler for.. men må si de på K100 er veldig god på kundeservice, selv under en så hektisk tid for dem er dem alltid positive. Har iallafal time 2.feb igjen for VP, så får vi se hva som skjer etter det!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA