Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - apehest

#2
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
lørdag 06. februar 2021, klokken 18:13
Sitat fra: turfsurf på lørdag 06. februar 2021, klokken 18:00
I motsetning til I-Pacen hvor det ikke er mulig å ta en resept utenom å koble fra 12V batteriet....

Traktorer har løsningen

#3
Tesla SW og AP / Sv: EAP tilbake
fredag 05. februar 2021, klokken 20:57
Hadde vurdert det opp til 14999,-
#4
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
onsdag 03. februar 2021, klokken 18:14
Lykke til! Håper alt går bra.
#5
Tesla / Sv: Reklamasjonssaker mot Tesla utenfor garanti
onsdag 03. februar 2021, klokken 17:44
Sitat fra: arthur på onsdag 03. februar 2021, klokken 15:47
Så du er egentlig kun ute etter å kverulere (og spøke litt)?

Mange her ville nok ha stort utbytte av din kunnskap, kjennskap og innsikt ikke bare i praksis i betydning hvordan bransjen du tilhører behandler sine kunder, men hvordan du/de vil forsvare denne behandling utifra gjeldende lover og rettspraksis, men skjønner at du ikke har noe å tilføre der, dessverre. Tolker det videre dithen at det finnes ikke noe i hverken loven, eller rattspraksis, som tilsier at denne behandlingen er korrekt hvilket igjen sier noe om bransjens moral, eller kanskje heller mangel på sådan, din egen inkludert!

Jeg har da ikke sagt noe om hva jeg selv mener, og det er ikke slik at ansatte i en filial avgjør policy.
Vær så snill å ikke sette ord i munnen min.

Det jeg har sagt er at vi bilbransjen opererer med kilometerbegrensning når vi tar stilling til reklamasjoner, og at det ikke er noe nytt eller kontroversielt (i alle fall ikke for meg).
Ikke noe mer.

Konteksten var problemstillingen til trådstarter. Jeg syns det er greit å holde seg til det fordi kjørelengde vil ha forskjellig påvirkning på forskjellige deler av bilen, så man kan ikke si at luftfjæring skal være feilfritt akkurat like lenge som knappen for å skru AC av og på.

Å diskutere lovverk på internett er noe jeg ikke vil, men jeg ser gjerne at dere bruker "I bilbransjen har vi i et par tiår operert med km-begrensning på reklamasjonsrett, og det har gått fint for vår del (bilbransjen), så dette er ikke nytt eller kontroversielt." i en diskusjon hvor man ser etter en løsning på trådstarter sin utfordring.


Jeg liker retningen daktari tar samtalen.
#6
Tesla / Sv: Reklamasjonssaker mot Tesla utenfor garanti
onsdag 03. februar 2021, klokken 15:40
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 03. februar 2021, klokken 14:03
Sitat fra: apehest på onsdag 03. februar 2021, klokken 13:45
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 03. februar 2021, klokken 13:27


Nå har han selv bekreftet at det var Toyota...........

Det var en ivrig googler, eventuelt en kar med særdeles god hukommelse som dro frem et innlegg fra et internasjonalt forum som avslørte den biten.
Hvordan det er relevant vet ikke jeg.

Du har på et vis blitt representanten for bilbransjen og reklamasjon i denne tråden. Da er jo bakgrunn litt interresant.


En anonym kar på et anonymt forum ønsker åpenbart ikke representere noe som helst.

Jeg er helt med på å kverulere og spøke litt.
#7
Tesla / Sv: Reklamasjonssaker mot Tesla utenfor garanti
onsdag 03. februar 2021, klokken 13:45
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 03. februar 2021, klokken 13:27


Nå har han selv bekreftet at det var Toyota...........

Det var en ivrig googler, eventuelt en kar med særdeles god hukommelse som dro frem et innlegg fra et internasjonalt forum som avslørte den biten.
Hvordan det er relevant vet ikke jeg.
#8
Sitat fra: PF på onsdag 03. februar 2021, klokken 12:24
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 03. februar 2021, klokken 10:04
TeslaBjørn (!) har vel meninger om at M3 sine vinteregenskaper ikke er de beste:

https://www.youtube.com/watch?v=67Q5teFofdY&t=5s

Med det brukernavnet blir jeg litt forundret at du linker til en som fremmer billigkina dekk og hjul som i alle seriøse tester er slaktet.

Dat burn :laugh:
Støtter det å ligge unna billigdekk og felg, men skjønner at det frister når vi snakker de gedigne lefsene man må ha på performance.

Grav litt mer i det. Ikke umulig at du konkluderer med at det handler om dekka, eller felger som avviker fra det idelle på bredde og/eller innpress.
#9
Sitat fra: jlan på onsdag 03. februar 2021, klokken 11:37
Sitat fra: apehest på onsdag 03. februar 2021, klokken 10:27
Kan hende jeg tar feil når jeg tror model S med dual motor er framhjulstrekk frem til den får behov for den bakre motoren.
For endel S/X er det kontinuerlig firehjulstrekk når det er kaldt. Varierer muligens noe med softwareversjon, modell og range mode på/av.

Tar jeg feil når jeg tror at S fikk IPM-motoren foran en gang etter model 3 kom på markedet?
Hvis det stemmer så er logikken min at den hovedsaklig bruker den mest energieffektive motoren, som i såfall sitter på fremre aksel.
Derav ingen "slanging" på vinterdekk.

/speculation

Likevel virker det som om det trådstarter opplever er mer dramatisk enn det jeg snakker om, så han bør nok grave litt i det.
#10
Tesla / Sv: Reklamasjonssaker mot Tesla utenfor garanti
onsdag 03. februar 2021, klokken 11:25
Sitat fra: Amoss på onsdag 03. februar 2021, klokken 11:01
Hva *praksisen* ofte er tror jeg de fleste her er klar over. Det som er mest direkte på temaet i tråden er hvorvidt dette er i h.h.t. lovverket og/eller rettspraksis. At en som er innenfor bransjen uttaler seg her er absolutt av interesse  - og innenfor trådens tema. Men at du forteller oss hva vi får beskjed om fra div. leverandører når vi prøver å påberope oss reklamasjonsretten er ikke så veldig interessant, men dersom du kan begrunne denne praksisen i lovverket eller rettspraksis har innleggene dine en verdi.  Og ja, "et utall av nyanser, unntak, spesialtilfeller osv ..." er av stor interesse da en (inklusive TP) vil kunne vurdere sin egen sak ut i fra dette.

Dersom du ikke er villig til dette så sløser du bort både egen og vår tid.

Greit, jeg legger til litt i min opprinnelig post, og kanskje en moderator ønsker å rydde så tråden slik at tolkning av lovverk kommer tilbake i fokus.
#11
Tesla / Sv: Reklamasjonssaker mot Tesla utenfor garanti
onsdag 03. februar 2021, klokken 10:55
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 03. februar 2021, klokken 09:50

Nå er du litt urettferdig, Toyota har en fet elbil på vei

Haha tror kona mi hadde kvelt meg mens jeg sov hvis hun fikk beskjed om å kjøre det der  :laugh:
#12
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
onsdag 03. februar 2021, klokken 10:35
Sitat fra: SnøhvitM3P på onsdag 03. februar 2021, klokken 10:29
Og nå fikk jeg beskjed om at bilen er ubrukelig, vegvesen kunne ikke gjøre noe med saken og vi blir nødt å få tilsendt ny bil.

Nå begynner det å bli høyaktuelt å be om kompensasjon. Denne typen rot er uhørt.
#13
Kan hende jeg tar feil når jeg tror model S med dual motor er framhjulstrekk frem til den får behov for den bakre motoren.

Model 3 er i alle fall bakhjulstrekk frem til motoren foran trengs.
Bakhjulstrekkere på myke vinterdekk vil ofte gi en følelse av at bakdelen av bilen "slanger seg" etter deg i motorveihastigheter.
Har opplevd det på flere ganger fordi jeg har en tendens til å kjøpe bakhjulstrekker annenhver gang. Forstår godt at du lurer, fordi reaksjonen er litt "oisann" etter å ha kjørt framhjulstrekker lenge.
#14
Tesla / Sv: Reklamasjonssaker mot Tesla utenfor garanti
onsdag 03. februar 2021, klokken 10:17
Sitat fra: arthur på onsdag 03. februar 2021, klokken 09:52
Sitat fra: apehest på tirsdag 02. februar 2021, klokken 20:14
Joda, det går fint. Hverdagen endrer seg ikke fordi noen forumfolk har et synspunkt som avviker fra praksis hos en hel bransje.

Siden dette har vært, og er, praksis hos en hel bransje så regner jeg fortsatt med at du kan vise til ordlyd i lovverket samt en rettsavgjørelse som underbygger din påstand? DU har nå fått spørsmålet flere ganger, men fortsatt valgt(?) å la være å kommentere dette?

Nei, jeg omtaler den gjeldende praksis norske bilkunder vil møte de fleste steder i konteksten av tråden, ikke lovverket generelt, eller spesifikke saker i rettsvesenet fordi det er et utall av nyanser, unntak, spesialtilfeller osv som i så fall også må omtales og beskrives.
Tråden startet med luftfjæring, ikke alt annet tenkelig debattanter kan velge å sette inn i diskusjonen for å bygge poenger som støtter sine argumenter.
#15
Tesla / Sv: Reklamasjonssaker mot Tesla utenfor garanti
onsdag 03. februar 2021, klokken 09:44
Jupp, bytta beite. Gjør samme jobb for et merke som faktisk har elbil.
Samme praksis her som på forrige arbeidsplass.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA