Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Arigoz

#1
ES8 / Sv: Eier erfaringer
fredag 17. desember 2021, klokken 20:21
Sitat fra: BubbaJoFet på torsdag 16. desember 2021, klokken 20:27
Har du allerede en Tidal konto så må du aktivere abonnement i forkant av koblingen mot bilen. Måtte gjøre det i etterkant og bilen har enda ikke oppdatert abonnement statusen og vil ikke spille av Tidal.

......

Etter hva jeg kan forstå er det bare MER ladestasjoner i kartet.

Venter på å få min utlevert en gang i januar, så dette er en fin tråd å følge.

Har to spørsmål til det du har skrevet.
1. Hva mener du rundt aktivering av Tidal-konto? Jeg har bevisst ventet med å opprette dette da jeg har hørt noe om en X-mnd gratisperiode i sammenheng med bilen(?). Tenkte at det uansett ikke gjorde noe å vente med dette til etter jeg har mottatt bil, men slik jeg forstår deg er det nyttig å ha en aktiv konto klar til bilen skal tas imot?

2. Hva er årsaken til at det kun er MER-ladere i kart? Greit nok at det er disse man får gratis lading på nå i starten, men det er vel relativt uvanlig å kun vise ladere fra én leverandør i kartet, eller? Gjør jo bruk av tredjeparts reiseplanleggere enda mer viktig om du skal på en lengre tur.
#2
ES8 / Sv: Spørsmål og svar
onsdag 10. november 2021, klokken 13:06
Veldig interessert i bilen selv, og må velge mellom denne og en Enyaq Founders Edition ila det neste døgnet.

Dere som har fått/prøvekjørt bilen - er den verdt det?
Det er vesentlig mer plass enn alternativet mitt, og kvalitetsfølelsen har jeg forstått er et godt hakk opp. Men jeg tenker litt på hvordan et eventuell videresalg vil gå, og hvordan BaaS (som er det jeg i så fall går for) spiller inn. Tanker her?

Ellers forstår jeg at det ikke eksisterer noen monterbar "vegg" for å skjerme bagasje fra å skli inn i andre/første rad (ved 6-seter), men mener å ha sett et innlegg en plass om at dette var noe som muligens/trolig kunne kjøpes fra en tredjepart? Hva tenker dere andre om dette?

Tenker og på mangel på Android Auto, som jeg bruker flittig i dag, men om navigasjonen er bra, og det kommer en integrert spotify-app så løses dette greit. Noen som vet noe om det ligger i planene?

Sikkert mange andre ting jeg lurer på og, men generelle tilbakemeldinger om bilen fra dere som har fått/venter på den settes pris på!
#3
Fikk denne på mail nå i dag, etter å ha etterspurt status for en ukes tid siden. Dette betyr vel fort at leveringstiden "senest uke 52, 2021" ryker, regner jeg med? 80X, bestilt i oktober 2020 for øvrig.

Hei igjen ***.

Da har vi hatt litt møter med importør og fabrikk de siste dagene.

Fabrikken opplever dessverre utfordringer med underleverandører og produksjonen generelt. Mangelen på halvledere er noe som nå rammer flere industrier globalt og ikke kun bilindustrien i Europa. Som følge av for liten tilgang på komponenter og lavere produksjon grunnet korona. Så ser det dessverre ut som det kan komme litt forsinkelser på Enyaq. Hvor mye det er snakk om, vet vi ikke enda...

Beklager på det sterkeste at denne forsinkelsen er kommet... Vi og importøren gjør det vi kan for å få bilene så fort vi kan. Oppdaterer så fort jeg hører noe nytt om deres bil.
#4
Sitat fra: Tafsern på onsdag 26. mai 2021, klokken 13:30
Det er akkurat sånn det er. Du mister 60% av skiluka. Men påstanden din om at bagasjeromstildekningen ikke kan brukes er direkte feil. Det kan den uansett.

I stand corrected. Når jeg ser nærmere på bildene bør det gå fint å klikke på boksen for trekket over/foran nettet.

Men fortsatt et langt mer praktisk og estetisk penere valg med gitteret. I og med at gitteret ikke er en del av konfiguratoren så vidt jeg kunne se, er dette noe som skal kunne monteres på alle modeller, og ikke trenge å være spesifisert i forkant av produksjon tro?
#5
Er det noen som har fått bilen og som har delingsnettet som kan bekrefte at det faktisk er slik som vist på bildet over her? Det er en helt håpløs løsning i så fall, og gjør at jeg glatt bytter i bestillingen min til å ha gitteret i stedet... Ikke kan du bruke skiluka med det montert, men du kan heller ikke bruke "trekket" over bagasjen heller.
#6
Skoda ENYAQ / Sv: Leveringstid Enyaq80x
torsdag 11. mars 2021, klokken 14:19
Jeg fikk en veldig lignende mail i går kveld, men på min står det at det kun gjelder ŠKODA Sound System, og ikke Lyspakke Pluss/uten Infotainment. Jeg tok kontakt for å spørre om hvorfor det var ulikt innhold, og fikk forklart at dette måtte komme av misforståelser rundt intern informasjon. I følge den informasjonen de ble gitt tidlig i går hadde "Lyspakke Pluss" SOP (start of production) i uke 36, og "ŠKODA Sound System" SOP i uke 48. Dermed skulle det kun være nødvendig å ta stilling til om jeg ønsket "ŠKODA Sound System" med tanke på levering i 2021.

Noe merkelig at det er såpass varierende informasjon som deles...
#7
Tang EV600 / Varmepumpe og 'Blade'-batterier
tirsdag 22. september 2020, klokken 21:57
Vurderer denne bilen som neste familiebil, og har et spørsmål til dere som er mer rutinerte i elbil-verden enn meg.

Jeg har fått beskjed om at bilen ikke vil ha varmepumpe, grunnet at den nye kobolt-frie "Blade"-batteritypen bilen kommer med ikke er så ømfintlige for temperatur. Jeg har tidligere forstått det sånn at elbil uten varmepumpe bare er tull, da kalde batteriene slukes pga oppvarming (?). Hvordan stiller dere kunnskapsrike folk dere til denne forklaringen? Stemmer det at behovet for varmepumpe-behovet ikke er der?

For perspektivets skyld strekker min elbil-erfaring seg så langt som at jeg for øyeblikket venter på en e-2008 som erstatter konebilen.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA