Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Noraf

#1
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Skiluke
fredag 03. november 2023, klokken 11:31
Sitat fra: Dammerun på onsdag 25. oktober 2023, klokken 19:34Har det? Også som ettermontering?
Vil tro det er blant tilvalgene som blir montert her til lands, av forhandler.
#2
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Skiluke
søndag 22. oktober 2023, klokken 22:17
Dette har vel vært ett mulig tilvalg på bilen en stund nå? Ligger i konfiguratoern med en pris på 7500
#3
Hyundai / Sv: Charge myHyundai
torsdag 14. september 2023, klokken 19:49
Javist er det lurt og gjøre det klart til bruk. Sett det opp med flex, koster mer å bruke, men ingen ting å ha.
Det er jo en god nødløsning å ha i bakhånd.
Personlig lader jeg ikke nok hjemmefra til daglig til at det er nyttig for meg å ha noe annet en flex, men det kan jo være anderledes for deg.
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Det evige spørsmål, hvilken bil skal vi velge?
lørdag 09. september 2023, klokken 14:03
Smartish lader er nok ikke ett dumt kjøp nei. Med en duppedings for live polling (easee equalizer,  tibber pulse og lignende) er det enklere og holde seg innenfor effekt trinnet ja.
Jeg kunne nok sikkert klart å karre meg under 5kw med møysommelig planlegging, men her er det ikke store forskjellen opp til neste trinn på inntil 10kw.
Lader i utgangspunktet på natt tariff,  for billigere nettleie.
Det kan være verdt å tenke på å framtidssikkre strømforsyningen til laderen, så graver dere kabel, eller klamrer langt, legg en stor nok til at du kan senere belaste den med 32a på alle faser.
På 400v installasjon får man da mulighet til 22kw (og mange effekttrinn opp 😅), mens det på 230v kan gi 11kw.
Nå er det få biler som støtter tre fase lading på 230v, men det betyr jo ikke at dere aldri vil ha en bil som gjør det i installasjonens levetid, og den ekstra kostnaden på større kabel er liten i forhold til å angre seg senere.

Graver dere ut til garage, legg ved ett tomt rør også, skader aldri.

Har easee home og equalizer,  og er godt fornøyd med dem.
#5
Lade hjemme / Sv: Ladefart
søndag 22. november 2020, klokken 17:21
3x6mm stemmer nok bra det, L1/N/Jord
#6
Noe usikker på hvordan Mustangen kommer ut i forhold til plass i baksetet,  men den burde ha rekkevidde nok, samt henger, dog 750 kg hvis jeg husker rett.
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Kvalitet/styrke på nær- og fjernlys
onsdag 09. september 2020, klokken 11:30
Nå må man jo ikke glemme at vi bor i ett land som har vinter. Man bør derfor ha en form for varme i lyktene forran. Enten i form av halogen/xenon pærer, eller i form av en annen varmekilde, så man slipper stoppe for å skrape is og snø vekk....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA