Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lechauffeur

#1
Jeg sitter i styret i et sameie i Oslo som for noen år siden (før min tid) investerte i ladeinfrastruktur basert på Schneider EVlink. Vi har 200A fordelt på to strømskinner, 3-fas TN. Drøyt 80 p-plasser hvorav snart halvparten har fått schneiderboks.

Anlegget har frem til nå blitt driftet av Mer. Det fungerer greit, men mulighetene derfra er ganske begrenset med tanke på å få til rasjonell drift av anlegget. Vi kan sette en statisk pris og en statisk lastbegrensning. På administrator-siden kan vi kun se momentant forbruk og historisk forbruk per måned (ikke per time/dag). Lastbegrensning er satt i forhold til størrelsen på sikringene, og det har ikke blitt gitt noen veiledning om hva som kan være en fornufitg begrensning med tanke på effektkostnader.

Hvilke aktører tilbyr sine tjenester til vårt type anlegg? Noen erfaringer?
#2
Mii electric / Sv: Dekkskifte - SEAT Frii
onsdag 21. oktober 2020, klokken 15:29
Sitat fra: Elmo på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 19:35
Sitat fra: mthoring på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 08:28
Det lå ikke jekk i min Mii, ikke som jeg kunne finne i hvertfall.

Da har du vel ikke vært langt nok nede i bagasjerommet

Ingen jekk i min mii heller.
#3
Mii electric / Sv: Rekkevidde langtur
lørdag 01. august 2020, klokken 06:20
Noen erfaringer jeg har gjort i sommer:

Oslo-Tvedestrand. Utetemp ~24 grader. Distanse 255 km. Basert på hvor nåla sto da jeg kom frem så anslår jeg rekkevidden til drøyt 26 mil. Kjørte normalt bortsett fra at jeg bare lå i 100 km/t i 110-sonen.

Otta-Hamar. Utetemp ~20 grader. Fulgte trafikken i 70-90 km/t. Basert på SOC rapportert av hurtigladerne og kjørt distanse så hadde jeg på denne strekningen et forbruk tilsvarende en rekkevidde på 28 mil.

Hamar-Oslo. Utetemp ~20 grader og en del motvind. 110-120 km/t. Rekkevidde 20 mil-ish basert på at jeg mistet stabilt en kvart tank for hver femte mil.

Jeg er positivt overrasket over hvor bra denne har fungert på langtur. Skulle gjerne hatt litt mer rekkevidde på motorveien og raskere hurtiglading, men på landeveien går den i praksis 3-4 timer før den må lades og da er jeg gjerne klar for en pause uansett.
#4
Mii electric / Sv: Seat Frii, andre runde
torsdag 18. juni 2020, klokken 13:00
Sitat fra: arthur på lørdag 16. mai 2020, klokken 06:20
Mail mottatt i går:

Kjære kunde,

Den 19. mars ble Volkswagen-konsernets fabrikk i Bratislava, som blant annet produserer vår SEAT Mii electric, stengt på grunn av korona-situasjonen.

Siden uke 17 har fabrikken så smått startet opp driften igjen, men jobber fortsatt i en veldig redusert hastighet sammenliknet med normal drift. Bakgrunnen for dette er blant annet hensynet til nødvendige smitteverntiltak. Produksjonsstopp i første fase og redusert produksjonstakt i tiden fremover fører dessverre til noe senere leveringstid enn først antatt for din bil. Vi ser nå at bilen din er i rute til å ankomme Norge nærmere august/september, altså noe senere enn 2. kvartal som opprinnelig estimert.

Under omstendighetene håper vi på din forståelse, samtidig som vi beklager at ventetiden blir forlenget. Vi håper at du fremdeles gleder deg stort til å få din helt nye SEAT Mii electric levert hjem på døren, om ikke altfor lang tid.

Så snart din bil er ankommet Norge, kontakter vi deg pr. telefon, for å avtale nærmere om utlevering.

Med ønsker om en riktig fin 17. Mai feiring.

Vennlig hilsen SEAT Norge


Jeg fikk også denne mailen, men har nå fått vite at bilen min er på vei til Norge. Riktig nok var jeg i pulje 1 (tilsynelatende langt nede på lista), ikke pulje 2, men det virker i hvert fall som at fabrikken har kommet greit i gang igjen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA