Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mellon

#1
MG ZS EV / Sv: MG ZS Facelift
onsdag 10. november 2021, klokken 09:14
Sitat fra: ravelund1 på tirsdag 09. november 2021, klokken 23:44
Prøvekjørte den nye Faceliften på Bilkompaniet.
Har sett videoer av den forrige versjonen og det ser ut som om MG/SAIK har forbedret det meste som folk irriterte seg over på den forrige versjonen.
Feks nå så er det nytt sw som virker mer responsivt og mange av funskjonene er flyttet til skjermen.
Du har fortsatt en del fysiske knapper, men disse virker det lille vi testet fornuftige.
Eneste negative jeg kan komme med er at rattet fortsatt ikke har teleskop justering og at man ikke kan justere vinklen på setene.
Men utover det mye bil for pengene.


Tenkte jeg skulle dra å prøvekjøre den selv. Når jeg har tittet litt over alternativene på markedet så er det rimelig få gode alternativer i samme prisklasse, de havner langt over i pris når man får lagt til nødvendig ekstrautstyr. Det eneste jeg virkelig savner er varmepumpe.

Jeg har fått med meg at de har jobbet litt med støyreduksjon, hvordan oppfattet du støynivået?
Setekomfort?
#2
MG ZS EV / Sv: Vil det komme ZS EV med større rekkevidde i 2022?
mandag 11. oktober 2021, klokken 08:48
Ser jeg trolig tok feil angående varmepumpe, i artikkelen jeg leste på engelsk nevnes Marvel og nye ZS EV om hverandre. Marvel`en har varmepumpe, virker ikke som om ZS har det.

Automatisk klimaanlegg er definitivt på plass, de passet på å nevne det i en av videoene jeg så hvor en fra selskapet presenterte bilen. Varme i ratt er ikke nevnt, heller ikke hvorvidt det er mulig å justere ratt i lengderetningen. Jeg tror nok ikke det blir mange som velger comfortutgaven her i norge, men enig i at det er en knall bil for pengene. Utenom soltaket så har den jo alt den foregående luxury utgaven hadde, bare med lenger rekkevidde?

Obs på en ting, jeg ser i konfiguratoren at en av tingene som skiller toppmodellen og basismodellen er Ismart vs Ismart Lite. Så det kan være det er begrenset funksjonalitet på fjernstyring/app på basis ift luxury eller hva den heter. Forhåpentligvis kommer det noen reviews snart som går litt i dybden.
#3
MG ZS EV / Sv: Vil det komme ZS EV med større rekkevidde i 2022?
fredag 08. oktober 2021, klokken 08:24
Sitat fra: vinterdekk på torsdag 07. oktober 2021, klokken 16:45

MG bruker priseksempel ved levering til Moss. Det er mer naturlig å sammenligne mot andre biler i kompakt-crossover segmentet. Kia e-Niro, Peugeot e-2008, f.eks. Jeg er mer fristet på MG ZS EV enn de to andre akkurat nå, men det er mest fordi 500 kg hengervekt er innenfor og 300 kg på Kia e-Niro vil bety stopp på veiestasjon.

Helt enig i at dersom man MÅ ha SUV så hadde jeg heller gått for denne med 70kWh batteri fremfor E-2008 med (ca?) 50 kWh eller Niroen med 64 kWh. Ser at de har klart å stappe inn varmepumpe også i den nye ZS`en, det er knall ift vinterbruk. De skriver ingenting om bagasjerommet og om de har måtte ofre noe der for å få inn 70 kWh i denne, men man får håpe det er uendret ift tidligere, i så fall fungerer den bra som familiebil for de aller fleste.

Kanskje det er rom for å prute litt på prisen på vinterdekk, de har som regel litt å gå på.
#4
MG ZS EV / Sv: Vil det komme ZS EV med større rekkevidde i 2022?
torsdag 07. oktober 2021, klokken 15:16
Dvs at med levering og vinterdekk så vil prisen ligge på ca 355 for LR Luxury?

Greit nok at man har en helt annen rekkevidde enn med 44,5 kWh batteriet, men man får en Model 3 SR+ til rundt 380 Inkl. vinterdekk, så konkurransen er hard i dette prissegmentet.
#5
Model 3 / Sv: 2021 SR+ med LFP batteri - erfaringer
fredag 11. juni 2021, klokken 08:48
Sitat fra: Cem på fredag 11. juni 2021, klokken 08:08
Sitat fra: Mellon på lørdag 22. februar 1975, klokken 21:28

Så at tesla nå nylig skal ditche radar og gå helt over til kamerabasert AP, iallefall på M3 og MY som skal til US markedet. Kan det hende at problemene med fantombremsingen er knyttet til at radaren generer litt grums som det reageres på?

Når skal dette skje?

Jeg tror det allerede har skjedd, mener nye biler som bestilles nå av disse to typene leveres uten radar. Det var masse saker om det på nett, skal være enkelt å finne. Obs på at dette bare gjaldt US markedet, iallefall til å begynne med, men spørs om ikke dette etterhvert også skal gjelde i andre markeder.
#6
Model 3 / Sv: 2021 SR+ med LFP batteri - erfaringer
torsdag 10. juni 2021, klokken 14:40
Åpenbart at det er individuelt hvordan støyen oppfattes, så er det også noe med utgangspunktet, dvs hva man er vant med tidligere.

Jeg hadde forventet et leven uten like utifra det jeg har lest her inne, men ble positivt overrasket. Prøvebilen jeg kjørte hadde enten 18 eller 19 tommer dekk, tror det var 18, og jeg syntes absolutt ikke det var noe mer støy i den enn i bensingolfen min (mk 7) i 120 kmt. Tror muligens Model 3 hadde noe mindre dekkstøy og noe mer vindstøy, men forskjellen var liten.

Prøvde aldri AP, men jeg ser for meg at det også litt avhengig av veiforholdene rundtom i landet. Kanskje man bør ta seg en langtur i lokalområdet og kjøre litt på veier der man ofte kommer til å kjøre med bilen for å teste.

Så at tesla nå nylig skal ditche radar og gå helt over til kamerabasert AP, iallefall på M3 og MY som skal til US markedet. Kan det hende at problemene med fantombremsingen er knyttet til at radaren generer litt grums som det reageres på?
#7
Model 3 / Sv: SR+
mandag 26. april 2021, klokken 13:24
Kan nok stemme at det er slik på US produserte biler. Dvs at dersom selger snakker om en lagerbil, eller biler på vei inn fra US så kan det nok være korrekt.

Utifra det jeg har lest på forum, og det selger fra Tesla i går bekreftet til meg, så skal Shanghai bilene ha dette. Hadde hun vært usikker så tror jeg nok neppe hun hadde sagt i klartekst at det ville være mulig.

En tredje mulighet er jo at bilene har hardware for det men Tesla ønsker likevel ikke å tilby dette på SR+ som en betalt oppgradering. Det ville i så fall vært meget merkelig om en bilprodusent skulle stille seg på bakbeina ift mersalg..
#8
Model 3 / Sv: SR+
mandag 26. april 2021, klokken 12:22
Sitat fra: Leaf_2014 på mandag 26. april 2021, klokken 11:39
Stemmer det at LR har varme i rattet, men ikke SR+? Ligger dette kun i software?

Jeg var å prøvekjørte Model 3 SR+ på lørdag, da sjekket de og bekreftet at de nye bilene fra Shanghai kommer med hardware for varme i ratt. Dvs at du kan kjøpe det av Tesla, pris hadde de ikke.
#9
MG5 EV / Sv: MG kommer med stasjonsvogn i UK - 4 kvartal 2020
mandag 03. august 2020, klokken 18:02
Se brosjyre for bilen, stammer fra UK:
https://www.speakev.com/attachments/mg-5-ebrochure-pdf.132931/

Toppmodellen får varmetråder i frontruta virker det som, det burde alle biler solgt i norge ha. Jeg hadde det på den gamle Ford Escort`en min, og det var helt genialt. Spesielt blir det nytting dersom den mangler mulighet til forvarming slik som MG ZS EV gjør.

#10
ë-C4 / Sv: Citroën C4
onsdag 01. juli 2020, klokken 09:54
380 liter bagasjerom, må inromme at jeg hadde håpt på litt mer. Det er identisk med bensingolfen jeg kjører rundt i nå.

Hadde faktisk heller foretrukket om de hadde kuttet litt på plass i baksetet for å prioritere det, det så ut til å være overdrevent god plass der på bildene, hvis det ikke er vidvinkel som spiller meg et puss.
#11
MG ZS EV / Sv: Den er et kupp / 10 Things I hate about my MG ZS EV
lørdag 27. juni 2020, klokken 13:33
Jeg kunne egentlig tenke meg en MG, men jeg syntes det er så merkelig at det ikke skal være mulig å stille inn forvarming på bilen. Trenger ikke være vha app, holder lenge at det er mulig å stille inn bilen til å varme opp til et satt tidspunkt hver dag så lenge den er plugget inn. Til og med min 6 år gamle bensingolf har webasto med fjernkontroll..

Synd MG ikke har kommet med noe mer detaljer rundt denne software oppdateringen som kommer i høst, det nevnes bare forvarming av batteri mtp hurtiglading såvidt jeg har lest.
#12
MG ZS EV / Sv: Kvalitet på bilene og ventetid på deler!
søndag 14. juni 2020, klokken 09:34
Tesla slet vel med det samme i starten, det har vel bedre seg en del nå selv om det tok litt tid?

Hvis MG blir en salgssuksess så er det penger nok i service etc til at jeg regner med at kapasiteten kommer når etterspørselen er der. Selv om det sikkert ikke er gjort over natta.

Dog kan jeg ikke se at det er andre biler som kan matche det MG tilbyr akkurat nå. Kanskje hvis Nissan har et par 40 kwt leaf`er igjen av gammelt parti før prisøkningen, men da mister man litt størrelse på bagasjerom og baksete.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA