Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ToroTek

#1
Audi e-tron / Sv: Individuelle innstillinger myAudi oppdatert
mandag 10. april 2023, klokken 21:38
Har hatt samme erfaringer på min nye e-etron, og lurer på det samme. Først trodde jeg usynk med server, men som deg kom det helt ukjent set-up da jeg en gang bekreftet oppdatering til bilen. Gjort dette en gang. Et par andre ganger har jeg i en ukes tid trykt FORKAST oppdateringer, men kjedelig at den spør igjen neste gang , muligens neste dag jeg starter opp. Men så etter en ukes tid slutter den å spørre. Lurer på om den nå i dag kanskje ga opp igjen.
#2
Audi e-tron / Sv: Klikkelyd fra passasjersiden
fredag 14. januar 2022, klokken 21:29
Løst!  Da bilen var inne på service litt etter hendelsene ble høyre dørlås skiftet. Forstod at den hadde en kjent service-sak om det, samt at den hadde feilmelding. De skiftet høyre også. Ingen problemer senere, selv om bilen står ute og nediset.
#3
Audi e-tron / Sv: Hva skjer i etron 50 når man nærmer seg 0%
fredag 30. april 2021, klokken 00:12
Destinasjonslading er tingen. Når du fra Tromsø og sier lange turer så ER de nok veldig lange også, men minnes du hadde erfaring med e-tron til Stockholm eller noe slikt, så du har jo prøvd deg. Vi tok Østlandet-Bodø i august via Røros. Etter Røros, Selbu og grensa til Nordnorge med avstikker opp til Limingen-Røyrvik. Villmarksveien via Hattfjelldal og ned til Mo i Rana og over Saltfjellet, Fauske og Bodø. Hadde simulert det meste på ABRP på forhånd og hadde flere alternativer, og stoppet kun for klattlading en gang på formiddag for å nå full lading til lunsj,  og en på ettermiddag for å nå frem. En times lunsj med 50kW er greit. Ja ferie, men gikk unna på kjøredagene og lengste dagsetappe var Bodø-Namsos. 55mil+ tror jeg. Klattlading opp Saltfjellet, lunsj på 45-60 min i Mosjøen der vi koste oss på brygga rett ved ladestasjonen. Ny klattlading på Majavatn og til Namsos for overnatting. Lad når du kan, men ikke lenger enn du må og stol på GOM så lenge den er høyere enn rest-km på GPS. Selv om det kun er 50kW langs veien nord for Trøndelag (150 i Bodø) så er det nok kanskje enda mere utfordringer der du skal, tromsø. Både i avst og i ant ladere, men tror det går greit hvis man på forhånd f.eks har simulert med ABRP og kan jo lade litt før det er tomt, skulle det passe. Lykke til👍💪
#4
Audi e-tron / Sv: Hva skjer i etron 50 når man nærmer seg 0%
torsdag 29. april 2021, klokken 20:57
Ikke kjørt under 0 som ThomasEL, men helt ned på 1-3% noen ganger. (Takk for gode tester folkens) Så lenge GOM er høyere enn resterende GPS-km så har jeg ingen rekkeviddeangst, og synes den går rimelig lineært helt ned. Derfor trives jeg godt i 50'en. Også med 1800 kg båthenger i fjor sommer og 4,xx strømforbruk kjørte jeg greit ned til ca 1-2% inn til nyåpnede Bamble. Litt svett på om den var i orden.... Reduserer max-effekt som ThomasEL beskriver. I vinter med -16C på Lillehammer og snødriv ned mot Lillestrøm der det var ca -8C endte jeg opp med 2%. Da kom redusert effekt litt tidligere enn på sommeren. Men OK. Batteriet har nok på disse turene vært balansert. ThomasEL, jeg ligger ofte på 58,5 og noen få ganger over 60 i kapasitet, målt fra 100% og da ender på rundt 15-20% på disse målingene. Så nylig at jeg de siste få km i by, etter «hard» E6 kjøring på en distanse på 180km, så holdt resterende SOC seg, og da ble faktisk kapasiteten over 60, men målt rett før ved avkjøring fra E6, bare 58kWt. Jeg føler at mitt batteri er ganske likt som din erfaring over tid, ThomasEL. Og det er ikke mange km som gjør disse forskjellene på maks kapasitet. Ser heller ikke forskjell nå, etter et år.
#5
Audi e-tron / Sv: Type 2 lader som medfølger bilen kun 20a?
tirsdag 23. februar 2021, klokken 19:56
Nok kabelen ja. Her er Easee app'en min sine tall for 3fas 32A/230v oppkoblet, og e-tron lading med 3fas 32A kabel. Strupet så ladingen til 20A via app'en og tallene på bildene sier sitt. (Med 8,2kW på laderen tar bilen ca 7,5kW til lading)
#6
Audi e-tron / Sv: Varsel om åpent panser
søndag 07. februar 2021, klokken 10:19
På min var det ikke varme og kulde, men rett og slett at venstre panserlås ikke gikk ordetlig i lås. Fikk i ny og ned varsel etter å ha kommet opp i fart, men da hadde jeg hatt panseret oppe først. Trodde en stund at det var en av sensorene (tror det er en på hver side) var justert for knapp og dermed ikke trykket helt inn. Det viste seg likevel at venstre lås faktisk ikke var ordentlig aktivert og at panseret gikk ørlite opp under fart og aktiverte sensorene, som riktig er. Som sagt, tok litt tid før jeg forstod hva da panseret så helt lukket ut. Trykker nå bitte litt ekstra ned på venstre side når jeg lukker.
#7
Audi e-tron / Sv: Klikkelyd fra passasjersiden
torsdag 07. januar 2021, klokken 20:34
Supert, @orbit. Da ble jeg klokere på fix er etablert 👍
#8
Audi e-tron / Sv: Klikkelyd fra passasjersiden
torsdag 07. januar 2021, klokken 19:00
Hei, Jeg fikk flere klikkelyder på passasjersiden nå i romjula, da det ble kaldt. Kjørte et par relativt korte turer den dagen, og lurte... Parkerte, startet opp litt senere på dagen og samme sak ! Bilen hadde stått ute og sjekket etter tur 2 selve dørhåndtaket på Høyre side. Det var i frosten ikke gått helt tilbake og det er på min selve dørlåsen som klikker grunnet dørhåndtaket. Trykket det inn i både bak og forkant, alt OK. Det var ingen feilmelding og ingen indikasjon på åpen dør. Et par dager etter kommenterte passasjeren,  les kone, at det klikket. Samme sak. En tredje gang for noen dager siden begynte det igjen, men da kom det raskt en generell feilmelding om feil på sentrallåssysteemet. Alle 3 gangene var det etter at døren hadde vært åpnet utenfra. Virker som «slapp fjær», men flere minusgrader og bilene har stått ute. Kanskje lås-olje er nok.  Trykk inn utvendig dørhåndtak både i forkant og bakkant, hvis samme sak.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA