Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - vinn_dieselbil

#1
Tesla SW og AP / Sv: Sexy Buttons - problemer
tirsdag 18. april 2023, klokken 09:09
Ble ganske overrasket selv over regenereringen. Jeg satt den til 0%, og det som skjer da er ikke at den går til 0, men bikker over og faktisk aksellererer. Kjenne det (naturligvis), men ser også på wattmåleren at den glir over mot høyre side (hvit side). Jeg har M3P.

En annen ting. Skal ha bilen på service for noe dårlig lakk. Ser de på sexy buttons og griner litt på det? Bør jeg fjerne før service?
#2
Sitat fra: hELgenen på fredag 23. oktober 2020, klokken 10:35
Sitat fra: lars667 på fredag 23. oktober 2020, klokken 08:25
Bor langt ut på bygda, og får ikke noe under 10 lapper ser det ut til. Har ca 6k på e-Golf fra før, med 4000 i egenandel, så det er vesentlig dyrere å forsikre Tesla M3 LR i dag i alle fall. Hvis du har fått 7000 har du virkelig vært heldig... :-)

Samme her - fikk "tilbud" på ca 20k uten rabatt. Med rabatt så ligger det rundt 15-16k.
Full bonus - ingen under 23 år og låst i egen garasje på egen eiendom i landlig område.

Fikk beskjed om at bilen var dyr å reparere - prisene stadig på vei oppover i takt med nye dippedupper
Tesla dunket inn - så selv om bilen blir sikrere - så blir det dyrere å eie fordi når ting går galt..så blir det dyrt.
Men har en jernbanepersonalets forsikring eller noe slikt så slipper en vel sikkert billigere unna...
Sett opp mot en "normal" elbil fra de anerkjente selskapene blir det fort 8-10k dyrere i året her i forhold til en "normal" elbil. Så det man vinner på billigere drift og gode rentebetingelser - det spises jo fort opp av forsikring tydeligvis

Fikk tilbud fra Frende på 8304 for Performance. 75% Bonus > 3år. Ikke garasje, ingen under 23 år.  Ikke fryktelig mye mer enn min nåværende. Bor ikke i storby om de plusser på mange tusen for det.
#3
e-2008 / Sv: Peugeot e-2008, hva velger du?
søndag 21. juni 2020, klokken 23:48
Kjørte denne nå i helga. Meget imponert over hvor komfortabel den er å kjøre. Sammenlikner med DS 3 Cross back E-tense og e208 da disse er de jeg har prøvd siste tida.

I forhold til DS så var denne mye bedre å kjøre etter min mening. Syns DS ble litt for vuggete der 2008 var stram å kjøre. I forhold til 208 så syns jeg faktisk 2008 var nesten likeså god. Ble litt overrasket. Men man får ikke samme fartsfølelsen da man her sitter litt høyere. Det er vel ikke det som er målet heller om en kjøper 2008. God plass, gode instrumenter, og ikke minst, fantastiske seter og komfortabel kjørestilling. Meget overrasket over hvor komfortable både e208 og e2008 er. Der e208 var mer vinglete i full akselerasjon fra 0 til 50 var e2008 stabil og fin.

Jeg er i tenkeboksa selv mtp e208 eller e2008, men i og med fadern har kjøpt e2008, og får den denne uka, så venter jeg og prøver litt til før endelig avgjørelse.
#4
Sitat fra: Wabby på torsdag 18. juni 2020, klokken 10:01
Vil du ha FWD og morsom bil uten Torquesteer, så er det kun en bil å kjøpe.
Honda Civic Type-R FK8 fra 2017 og oppover.
Verdens raskeste masseproduserte grevling med 320HK og 400NM :)

Solgte nettopp min og jeg har aldri smilt så mye i mitt liv.
Blir nok lenge til jeg smiler like mye i en annen bil.

Når det kommer til e-208 syns jeg lyden er OK etter en del justeringer, og jeg er også selv glad i godt lydbilde (kjører Fazon F5 hjemme).
Det er derimot andre ting jeg ikke liker:
* App er ubrukelig, rett og slett.
* Liker du å ha musikk på USB (noen liker det fortsatt), og du vil kople til Android Auto eller AppleCarplay, så må du kjøpe din egen USB-hub, siden kun EN port er data, resten er ladeporter.
* Bilen i Park og åpne døra, så bør du ikke ha med deg Olga på 70 i bilen. Hun vil trolig få hjerteinfarkt. Bilen har en satans alarm om at håndbrekket ikke er på da.
* Auto lås/lås opp, kan noen ganger slutte å fungere og du kan risikere å forlate bilen ulåst. Dette kan spesielt skje om du har parkert bilen et sted hvor du går ofte forbi den. F.eks ved søppeldunkene eller noe langs huset. Merket dette når jeg har besøkt søs, men ellers har jeg aldri hatt problem.
* Liker du å pimpe bil litt med fine sko. Så merk at bilen har 4x108, utvalget på f.eks 18" hjul er svært begrenset!
* Ser at APP varsler service meget tidlig... 1 år eller 12500km. Dette syns jeg var svært kort intervall.

Men nå har jeg lagt 3500km bak meg og syns bilen er relativt morsom.

Det blir neppe en Civic, men skjønner godt at den savnes!

Lo litt når du nevnte det med den alarmen som går uten P når du åpner døra, for det skjedde med meg da den var ferdig testet. Trodde seriøst jeg hadde to sekunder igjen å leve der et øyeblikk... Smalt den fort igjen kan du si..

Liker godt fine sko, men regner med at hvis jeg går for denne, så har jeg bestemt meg for å være fornøyd med det den kommer med. Vet at i praksis så går det ett år så er jeg lei, men tanken var iallefall god.

Skal prøve den igjen på lørdag, så får jeg ta en avgjørelse. Satser på den ikke blir ugunstig å selge igjen om angeret blir for stort etter noe større..

Mtp farge så har jeg sett en del på veiene nå. Selv hvor mye jeg hater det, så er gul den kuleste fargen jeg har sett på den. Nå skal det sies at den har jeg bare sett med Oakley prizm briller så det er mulig realiteten er en annen..

Uansett, takk for godt innspill. Akkurat slik info man trenger når valget må tas..
#5
Sitat fra: alda på tirsdag 16. juni 2020, klokken 22:00
Sitat fra: vinn_dieselbil på tirsdag 16. juni 2020, klokken 21:24
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 16. juni 2020, klokken 19:42
Sitat fra: vinn_dieselbil på tirsdag 16. juni 2020, klokken 18:26
Takk for svar! Likte veldig godt hvordan responsen var utenom fra stillstand ja! Tenker jeg prøver den litt videre før jeg bestemmer meg. Får man oppgradert stereoanlegg på disse? Likte ikke helt hvor tam lyden var. I konfigurasjon så er der ingen valg for oppgradering av den, men selgeren nevnte focal som jeg ikke finner noen plass.

nei focal er kun tilgjengelig for fosil versjonene da det ikke er plass til bass i bagasjen

OK, det var synd. Hadde ikke behøvd bass i bagasjen, men litt fyldigere lydbilde hadde gjort seg.
Med lite trixande med equalizern och loudness på så blir ljudet en hel del bättre. Men en Focal Bomba subwoofer i bagagerummet hade gjort sig! (har det i min andra bil, knallsub!)

Prøvde en MB A-Klasse da jeg ville ha en referanse for "liten" bil med kjørekomfort osv før jeg kjørte e-208. Nå er A-Klasse en større bil, men likte meget godt anlegget der. Syns focal anlegget i A-Klasse var akkurat hva jeg trengte da jeg kommer fra en Mazda 6 med Bose. Meget imponert over focal's vri på bilstereo. Trenger ikke være ultimat Hi-Fi som i toppmodeller, men litt ekstra bass og litt mindre plastikklyd i diskant ville gjort seg i e-208. Synes det var litt hard diskant i forhold til mellomtone selv om jeg prøvde å justere til med EQ. Kan være jeg må prøve litt til før jeg bedømmer ferdig :)

Uansett lyd så var jeg imponert over den lille e-208 kjøremessig. Veldig gøy å kjøre!
#6
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 16. juni 2020, klokken 19:42
Sitat fra: vinn_dieselbil på tirsdag 16. juni 2020, klokken 18:26
Takk for svar! Likte veldig godt hvordan responsen var utenom fra stillstand ja! Tenker jeg prøver den litt videre før jeg bestemmer meg. Får man oppgradert stereoanlegg på disse? Likte ikke helt hvor tam lyden var. I konfigurasjon så er der ingen valg for oppgradering av den, men selgeren nevnte focal som jeg ikke finner noen plass.

nei focal er kun tilgjengelig for fosil versjonene da det ikke er plass til bass i bagasjen

OK, det var synd. Hadde ikke behøvd bass i bagasjen, men litt fyldigere lydbilde hadde gjort seg.
#7
Takk for svar! Likte veldig godt hvordan responsen var utenom fra stillstand ja! Tenker jeg prøver den litt videre før jeg bestemmer meg. Får man oppgradert stereoanlegg på disse? Likte ikke helt hvor tam lyden var. I konfigurasjon så er der ingen valg for oppgradering av den, men selgeren nevnte focal som jeg ikke finner noen plass.
#8
e-208 / Prøvekjørt - mer enn normalt vingling under akselerasjon
tirsdag 16. juni 2020, klokken 09:16
Heisann.

Første gang jeg prøver en Peugeot. Prøvde en e-208 i helga. Syns den var meget god å kjøre. Artig liten spreking med gode seter og god sittestilling for meg på 1.90. Lange ben ingen hindring selv når jeg satt meg bak meg selv. Om jeg skal utsette noe på det instrumentelle så synes jeg midtskjermen var litt høyt oppe og tok en del sikt, men det er nok vanesak.

Men så til poenget. Den gikk naturligvis rett i Sport modus så alt nm var tilgjengelig. Og bånn pinne på noget slitte veier så synes jeg den vingla fryktelig mye fra 0-60. Prøvde mange ganger og resultatet det samme. Dette var en GT model med 17" dekk, men sammenlignet med Model 3, i-Pace, Zoe og e-Golf (som er de eneste jeg har prøvd) så synes jeg dette var merkbar forskjell.

Noen som har opplevd samme? Tenkte å prøve den igjen i og med jeg likte alt annet meget godt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA