Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Barfot

#1
Fisker / Sv: Fisker muligens konkurs (igjen)
tirsdag 09. april 2024, klokken 10:35
Ett spørsmål for nye kunder, om man kjøper - vi du kunne få kaskoforsikring på den ? Er det noen forsikringsselskaper som faktisk vil selge deg det ? og til hvilken pris ?

Uansett, Ocean er den peneste og tøffeste bilen på markedet nå.
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Beste tilbud/kampanjer?
tirsdag 09. april 2024, klokken 10:25
Seres 5 og til under 500.000,- dog veldig lite bagasjerom

https://www.tv2.no/broom/slakter-prisen-med-over-150000-kroner/16593800/
#3
Hyundai Ioniq 5 / Sv: For høy egenvekt - lite nyttelast
mandag 25. mars 2024, klokken 10:07
Det kan du gjerne si - men at det er så marginalt at du ikke kan ha bagasje med når du er 2 voksne og 2 barn i bilen vil jeg påstå er tilnærmet lureri.

#4
Kjøpe elbil? / Sv: Brukt Tesla Model 3 vs Nissan Leaf?
mandag 25. mars 2024, klokken 08:43
1-2 år gammel Peugeot E-2008 GT med maks 50.000 km på telleren ?

Litt over budsjett, men du får flere nye biler til rett rundt 300.000, nye med 7 års garanti på f.eks MG-4.

Er grensa 250.000, synes JEG det er rart dere ikke vurderer helt nytt til 50' ekstra.
#5
Hyundai Ioniq 5 / Sv: For høy egenvekt - lite nyttelast
mandag 25. mars 2024, klokken 08:25
Den blir nok ikke lenge i vårt eie - kjenner jeg blir mer og mer irritert på bilen. Angrer på kjøpet !
Var ikke mye hjelp/forståelse fra Mobile heller på vektproblematikken.

Nytter jo ikke å laste alt i henger heller, men 40-50 kilo kulevekt blir jo selv det overlast.

Fruen og irritert på den.
Glemmer hun å ta ut ladepluggen og starter bilen, så får hun ikke ut pluggen mens bilen "er igang".
Savnet etter Jaguar I-pace er stort !

Synes egentlig dette er særdeles dårlig gjort av de 2 forhandlerene her i Bergen vi var i kontakt med før kjøp, at de ikke i det hele tatt kommenterte dette i kjøpsprosessen. Kommer aldri til å kjøpe noe fra forhandlere som "skjuler" slik info. Hadde de vært dønn ærlige, så hadde de hintet frampå om dette kunne være et potensielt problem.
#6
Kjøpe elbil? / Sv: El- biler er alt for raske for barna mine
mandag 25. mars 2024, klokken 08:16
Dra ungene med på Autoslalom og la dem prøve og leke seg, trygt og sikkert og ikke dyrt.

Joda, har vært noen som har både drept seg sjøl og andre med en rask elbil, bla I-Pace og vi hadde en Tesla 3 som tok salto her i området, men alle biler, selv en gammel bensinbil med 60 hk kan være farlig...
#7
Glem Ionic 5 - den har overhodet ikke nyttelasten du trenger.

Vår nye, 3 mnd gammel nå, og angrer på kjøpet, hadde 60 kg overlast med 2 voksne, 2 barn på 10 og 14 og bagasjerommet fullt i lette klær på retur fra vinterferie.

Ved veiing kun tom bil, veide vår 68 kg mer enn oppgitt. Standard bil, kun hengerfeste som extra.
Forhandler vil overhodet ikke gjøre noe.

Vi kom fra Jaguar I-pace, som ble skadet og kondemnert, fy søren, den er savnet. Det er en HELT annen bil, som begge 2 savner sårt.

Sikker på du ikke trenger en Landcruiser ? :-)
Du må ikke kjøre elbil - fint med 400 hester, men Landcruiser løser det meste :-)
#8
Hyundai Ioniq 5 / Sv: For høy egenvekt - lite nyttelast
tirsdag 19. mars 2024, klokken 15:16
Vanlig avtagbart "manuelt" hengerfeste.
Premium med vidvinkel kameraspeil, en helt "vanlig" ionic 5 inkl. vanlig norsk understellsbehandling gjort i Drammen.
19" hjul.

#9
Hyundai Ioniq 5 / For høy egenvekt - lite nyttelast
tirsdag 19. mars 2024, klokken 11:32
Var og veide vår nesten nye Ionic 5 i går på vegvesenets vekt - Egenvekt tom bil 2160 kgs uten fører.
Oppgitt i vognkort er 2168 inkl. fører, 2093 kg uten fører.
Avvik på 67 kilo.

På tur hjem fra vinterferie, 2 voksne og 2 barn 10 og 14 år, samt fullt bagasjerom med lett bagasje, klær etc så hadde vi 60 kg overlast. De samme 60 kilo bilen veier "for mye"

Med andre ord - vi har ikke lov å ha med bagasje når vi er alle 4 i bilen, eller ha 4-5 voksne i bilen :-(

Det eneste som var på i går ved veiingen, var 2 Yakima lastebøyler (de veier ikke mye). Bilen har hengerfeste, er en 2023 AWD Premium som vi hentet ut ny for 2 mnd siden.

Noen som har erfaring med hvordan man kan gå videre med dette ? Eventuelt heving av kjøpet ?
Eller om hvor mye margin man har på overlast ved stopp i kontroll ?



#10
Kjøpe elbil? / Sv: Soul vs. Ampera-e
tirsdag 05. mars 2024, klokken 09:49
Du bør kunne finne deg en fin Peugeot E-2008 2021 modell til rundt 220-230.000 i GT versjon.

Men - nå får du jo og nye biler til rundt 300.000,- med nybilgaranti, som f.eks. MG4 og Honda.
Nye Volvo EX30 er noe dyrere, men begynner vel på 330.000,-
#11
Har kikket igjennom bruksanvisningen nå, men ingen direkte enkel forklaring på hvordan man slår denne av permanent.

Vi har en helt ny I5 og synes funskjoenen er irriterende.
Hos oss er disse på/hukket av :
Autoavfuktning
Smart Ventilasjon
Auto avdugging


#12
Kjøpe elbil? / Sv: Bil til 500k
lørdag 24. februar 2024, klokken 22:26
Litt mer penger og en helt ny Ionic5 ?
Du får vel og ny Id.4 og Enyaq til omtrent samme pris, rett over 500'

Kjører du mye, så er 5 år fri kjørelengde på Ionic 5 bra og for noen tusenlapper får du og 5 år/150.000 km på VW.

I-Pace er fantastisk, vi hadde den inntil den ble kondemnert pga skade, men lader sakte på langtur, men for en bil !!
#13
Kjøpe elbil? / Sv: Tips om kjøp av brukt elbil
torsdag 15. februar 2024, klokken 07:55
Budsjett er viktig å få med.

Ellers mangler du Peugeot E-208/E-2008, der den siste nokså mye større enn nr. 1.
#14
Kjøpe elbil? / Sv: Elektrisk varebil, maks 150 000 kr.
onsdag 14. februar 2024, klokken 11:16
Renault Kangoo 2020 modell vil du nok nærme deg 150.000 på. Gjerne som personbil, der du kan ta ut setene om det trengs.
#15
Jaguar I-Pace !
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA