Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tjafsaren

#1
Ocean / Sv: Første kundebil utlevert
onsdag 06. september 2023, klokken 11:33
Så en på morran i Kongsberg.
#2
Hyundai Ioniq / Sv: Etterfølger til klassisk Ioniq?
onsdag 19. april 2023, klokken 16:23
Vil ha en Ioniq lignende bil.. samme fasong, bare på elbilplatform.. og ikke koster 4/500' +.. mer sedan-elbiler
#3
Hyundai KONA / Sv: 2024 Hyundai Kona?
onsdag 08. februar 2023, klokken 15:37
Ble vel nevnt i videoene fra han ene bloggeren at nye Kona var designet først som EV, så hybrid/bensin?
#4
ID.3 / Sv: Kjøp av brukt ID3
onsdag 01. februar 2023, klokken 20:26
Var den pakka fra Bassbrothers som fikk meg til å vurdere Plus allikevel. Selv om jeg kommer til å savne setene i Ioniqen.

Du får dele det du syns om bilen ettehvert som du får kjørt. Spesielt forbruk nå på kaldere føre.

Forresten er veldig god pris. Hadde ikke sagt nei til lik.
#5
ID.3 / Sv: Kjøp av brukt ID3
fredag 27. januar 2023, klokken 16:08
Ikke noen andre  tilbakemeldinger enn at jeg hadde Plus en uke i sommer som leiebil.

Kjørte den rundt 2500km, og må si jeg var imponert over en del ting. Spesielt lys, kjørefølelse, romslighet og lading(ikke for treg, ikke for rask). Forbruk fra Tønsberg -> Mo i Rana t/r var 0.142kWh/km

Ikke spesielt imponert over lyd-anlegg(Plus mangler høytallere bak, og sub/forsterker om jeg husker riktig). Setene er heller ikke av den mest «støttende» formen, men hadde ikke spesielt vondt i rygg. Dog kanskje litt sittesår av myke seter.

Ser litt på en selv, men med Plus ned mot 290-300, og Max(som har en del av manglene mine) til 330-340. Så er det litt vanskelig valg.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vi som ventet på levering av Model S i mars
søndag 11. desember 2022, klokken 21:15
Grisemsnge 3/Y'er som ble transportert ut fra Lierstranda i dag
#7
MG4 EV / Sv: MG 4
torsdag 13. oktober 2022, klokken 16:12
Fikk se den i oransje i dag. Står en på Kongsberg
#8
P7 / Sv: Oppgradering av ladehastighet?
søndag 26. juni 2022, klokken 19:08
Skal ikke jeg være spesielt vanskelig her men rask gjennomgang av lista di:

Et5/7: ikke lansert og regner med dyrere enn p7
I4: pris, compliance
E408: ikke lansert eller prislagt.
Eqe: pris!?
Polestar 2: compliance og delvis pris
#9
P7 / Sv: Oppgradering av ladehastighet?
fredag 24. juni 2022, klokken 15:12
Fordelen til P7en er at det nesten ikke finnes alternativer til den..
Hater suv/cuv og nekter å kjøpe en..
Model S er for dyr, Ioniq(som jeg allerede har. Kunne hatt mer plass, mer batteri og like bra C-verdi..
P7 er for «dyr» og ikke helt ok med ladehastighet( selv om rekkevidden gjør behovet mindre).
Model 3 også for dyr(utseendet ikke helt min stil)
#10
Euniq 6 / Sv: Mangel på informasjon fra MAXUS norge?
onsdag 02. mars 2022, klokken 23:14
Ser støtt og stadig en stk av Euniq 6 hver gsng jeg besøker en kompis.  Litt rar form på den, men stilig uansett er den
#11
Kjøpe elbil? / Sv: Billig ny elbil 2022
fredag 25. februar 2022, klokken 11:03
Har et håp om at Xpeng P5 kommer og får riktig pris
#12
P7 / Sv: Xpeng P7 - Nå i Norge?
lørdag 18. desember 2021, klokken 20:48
2 runder med biler. 17 og 30.
Første med 260(litt usikker her), kun 4WD og slr uten dynaudio den 17
Så sikkert blanding andre båten

Prøvekjørte i dag performance: gulle god bil 8) lyst til å bytte ioniqen med en P7
#13
Model 3 / Sv: Lån LR med feil rente
fredag 26. november 2021, klokken 10:50
Sitat fra: Elmo på fredag 26. november 2021, klokken 10:27
Sitat fra: ViktorS på torsdag 25. november 2021, klokken 14:55
Meget merkverdig hvis DNB ikke følger dette. Når man kjøper og låner penger til bil, i god tro om at dette er betingelsene...
Ikke noe rart i det heletatt. DnB er DnB>:(
- ikke til å stole på
- alltid først til å sette opp lånerenta
- alltid sist til å sette ned renta
- kundeservice motto: "kunden har aldri rett"
- ledelsen har enorme lønninger og bonuser

Kan ikke si meg enig i det her. Fått problemer på hjemmefronten, og skrev en forklarende mail til dem angående situasjon, og spurte om det var mulig å få litt «hjelp».

De innvilget avdragsfrihet en liten stund for å «hjelpe» meg i gang; og en løsning på endring av løpetid(så de er ikke såå rigide som alle skal ha det til).
Dette gjaldt to billån også :o
#14
Hyundai Ioniq / Sv: Bakboks, ikke takboks.
søndag 01. august 2021, klokken 21:20
Den er 2 meter bred med litt ekstra bredde for lange ski på ene siden av boksen?
#15
Hyundai Ioniq / Sv: Bakboks, ikke takboks.
torsdag 29. juli 2021, klokken 15:20
Det er vel en skiboks det er ment som? ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA