Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - unik42

#1
e-5008 / Sv: e-5008
tirsdag 20. mai 2025, klokken 10:40
Leste et eller annet sted at noen hadde bestilt E-3008 og får med ventilerte ARG seter (de uten skinn). I følge selger må man, på E-5008 i hvert fall, bestille skinnseter for å få ventilerte seter.

Noen som kjenner til det. Førstnevnte kilde var på Facebook tror jeg, så en kan ta det med ei klype salt.
#2
e-5008 / Sv: e-5008
lørdag 10. mai 2025, klokken 10:09
Joda, men det hjelper ikke på min ID4. Alt er en forbedring når du kommer fra min bil.
#3
e-5008 / Sv: e-5008
fredag 09. mai 2025, klokken 09:49
7 seter og at det ikke er en Elon-bil.

Vi har behov for 7 seter og har holdt ut lenge i påvente av 4x4 7 seter. Gamle foreldre som skal være med på bilturer og slik.

Har vurdert EV9 og, men det ble kanskje litt for stor igjen + prisen...

Personlig liker jeg veldig godt E5008 innvendig, men syns den kunne hatt litt større batteri på 4x4 og. Blir noe snau rekkevidde med 468km på sommerføre. Antar 300km på vestlandsvinterføre og det er heller lite. ID4 min klarer ca. 320-340.

Knotete infotainment ja, men jeg har en ID4 1st, så det blir jo ikke mer ræva enn det.

Selgeren nevnte og at V2L skal være på plass på 4x4 utgaven.
#4
e-5008 / Sv: e-5008
torsdag 08. mai 2025, klokken 14:08
Launch edition har alt utstyr, bortsett fra skinnseter og hengerfeste visstnok.
#5
e-5008 / Sv: e-5008
torsdag 08. mai 2025, klokken 13:47
560k for launch edition.
#6
e-5008 / Sv: e-5008
torsdag 08. mai 2025, klokken 13:04
Da har vi gleden av å kunne komme med priser på E-5008 med 4x4.

Tekniske data:

325 HK og rekkevidde 468 km fullt utstyrt.

Levering i september/oktober ca.

Tanker?
#7
Lading i Europa / Sv: Betaling av Shell Recharge faktura
torsdag 13. februar 2025, klokken 13:50
Oppdatering etter forespørsel fra Admin.

Jeg sendte mail til support og fikk svar fra dem. Betalte den og har siden ikke sett meg tilbake:


Shell Recharge| Kundeservice
 
Hei,
 
Takk for din henvendelse.

Her er vårt kontonummer for å betale fakturaen din:
83011018966.

Bank: Citibank Oslo

Oppgi fakturanummer i meldingsfeltet.

Hvis du har ytterligere spørsmål, gi oss beskjed.

Ha en fortsatt fin dag!
#8
e-5008 / Sv: e-5008
torsdag 30. januar 2025, klokken 12:16
Lukter ID-software av det ja.
#9
e-5008 / Sv: e-5008
mandag 23. september 2024, klokken 14:08
Fikk et ok-ish tilbud, men slo det fra meg. Litt for mange ankepunkter. Hvis 4-hjulstrekk ikke blir så altfor mye dyrere OG de kjører et tilsvarende tilbud som nå (2,99% rente eller vinterhjul) så kan det være vi slår til.
#10
e-5008 / Sv: e-5008
mandag 23. september 2024, klokken 11:02
Har nå prøvekjørt en E-5008 i helga. Fikk kjørt en 10-ish mil på Haugalandet.
Jeg kommer fra en ID4 1st. (ikke max) fra 2021 så mitt syn er farget av dette.

Først og fremst: Bilen ser veldig bra ut inni og utenfor. Rett og slett vakker, og den fargen som var på testbilen var nydelig. Selgeren sa det var Blå Ingaro (den som følger med bilen), men jeg mistenker at det egentlig var Blå Obsession (+8900). Testbilen hadde ikke hengerfeste så fikk ikke testet det, ei hadde den selvkjøring. Kun ACC med Stop&Go.

Bra:
- Kjapp og rask infotainment. Merket ingen lugging eller stopp da jeg brukte det.
- I-Cockpit ser bra ut og har mange oppsettsmuligheter slik at det kan se ut akkurat som du vil
- Gode seter i oppgradert setepakke (+24.000), med varme, kulde og massasje i begge forsetene.
- Grei plass i seterad 2, med justerbare seter.
- Uvant med lite ratt og speedometer over rattet, men jeg ble glad i det.
- Trådløs Android Auto som var KJAPP å starte opp. I ID4 kan det ta ett til to minutt før den virker fra kald bil. I tillegg kunne en bytte ut kartet på skjermen foran rattet med Google Maps-kartet!
- Tre 12V uttak (for de som trenger det)
- Rullegardin innfelt i bakdørene (GT-utgave)
- 3-seterader! Med ok plass. Bemerk at seterad 2 må litt frem hvis en voksen skal sitte bakerst.

Middels:
- Ok matriselykter. Har prøvekjørt ID4 med IQ light og de føler jeg er raskere og klarere
- Bagasjerommet er mindre enn en skulle tro. Det er oppgitt 750l, men jeg mistenker at 200 av dem er under gulvet i en grop helt bakers + en 15cm høy hule under 3. seterad en må ha en egen skuff for å bruke. Med seterad 3 nede så det nesten ut som om det er bedre plass i ID4 (ikke medregnet plass under gulv og seter).
- Litt trang cockpit, føles nesten som om en sitter i et jagerfly. Ikke ubehagelig, bare litt trangere enn det jeg er vant med.
- Litt irriterende ACC-kontroll. I ID4 kan jeg stille inn ACC til å følge fartsgrensene. Det funker ikke i E-5008, der må du manuelt trykke "OK" hver gang fartsgrensen endrer seg. I tillegg er det ingen indikasjon på om bilen ser kantlinjer (aner ikke om det er fordi bilen ikke har selvkjøring).
- Varsel om for høy fart. Hvis en legger ADAS som snarvei på I-toggle så er det tre trykk for å skru av varselet.

Dårlig:
- Irriterende mange menyer i infotainment, med ulogiske funksjoner. Eksempelvis finnes seter under klima (for varme og kulde), men da får du ikke stilt inn massasje. Først hvis du går på Seter i hovedmenyen kan du også stille massasje.
- I-toggles er i utgangspunktet en fordel siden en kan ha snarveier til de mest brukte funksjoner. Men jeg kunne ikke legge til Seter der, men jeg kunne legge til "kulde i seter" eller "varme i seter", ikke begge deler.
- Litt lite utsikt ut bakrute
- Ingen mobillomme eller holder til mobil i baksetene
- De kapasative knappene kan de kaste på sjøen. Og jeg har det (og er en av de få som liker det) i ID4, men de på E-5008 føles veldig billige ut. Masse "klikkelyder" og ingen sveiping. I tillegg er det samme ingeniøren i Peugeot som i ID4 som har laget "neste/forrige og volum opp/ned" oppsett. Hvem mener at opp skal være neste og høyre skal være volum opp!?
- Taleassistent er like god som i ID4. De eneste taleassistentene som korrekt navigerer hjem til meg er Tesla og Android Auto. Alle andre jeg har prøvd vil ha meg til Rygge flyplass. Bemerk at jeg tror at hvis du har et abonnement på telematikktjenester så skal taleassistenten ha ChatGPT innebygd.
- Hakkete Android Auto, selv om den er kjapp å koble opp så hakket AA ved panorering i kart og slik.

Usikre momenter:
- Selvkjøring, aner ikke hvor bra det funker, men ønsker det
- Grip control på 2WD på vinterstid. Satser på å evt. kjøpe 4-hjulstrekk
- V2L kunne heller ikke selgeren si så mye om
#11
e-5008 / Sv: E-5008 vs ID7 Tourer
onsdag 18. september 2024, klokken 11:13
Er i samme båten selv, men for vår del vil E-5008 vinne over ID7.

Hvis vi går for ID7 så får vi en bil med noe større bagasjerom (som vi ønsker), og noe mer ekstrautstyr.
Går vi for E-5008 så får vi det i tillegg til to ekstra seter, som er sårt savnet hos oss.
#12
e-5008 / Sv: e-5008
onsdag 18. september 2024, klokken 08:23
Vil det si at biler før mai 25 ikke vil få V2L, eller at adapteret vil bli tilgjengelig for bestilling da?
#13
e-5008 / Sv: e-5008
onsdag 11. september 2024, klokken 14:27
Takk for svar. Prøver å google meg til om det er mobilnøkkel, men det ser ikke ut som det er det.

Edit: Skrur bilen seg av om du går ut av den (meget irriterende på ID4)?
#14
e-5008 / Sv: e-5008
onsdag 11. september 2024, klokken 13:50
Noen som vet om det er camp mode i denne? Og vet dere om Android Auto er trådløs? Med V2L og 7-seter kan jeg huke av to gigamangler jeg har i dag på folkevogna mi.
#15
ID.4 / Sv: "Oppgradering" til brukt GTX
torsdag 08. august 2024, klokken 13:38
Sitat fra: magfred på torsdag 08. august 2024, klokken 13:26Ser ut som at konfiguratoren ikke har mulighet til å legge til "Førerassistentpakke+", som bl. a. inneholder Area View 360 graders kamera. Ligger i prislisten, og er mulig å få med på 4Motion Highline for 14900,- eks moms. For GTX koster samme pakke over dobbelt så mye av en grunn...

Rart det er borte fra konfiguratoren...
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA