Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kjettern

#1
Model 3 / Sv: Felger til 21mod tm3p
mandag 08. mars 2021, klokken 10:48
Kjører 19" Ph Turbin II på min tm3p. Veldig fornøyd. Anbefaler ikke 18" da det blir veldig lite plass mellom caliper og felg. Kun ca 0,5mm på PH Turbin.
#2
Model 3 / Sv: Ekstralys på TM3. Hot or not?
tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:31
Kult på bygda, no no i byen!
#3
Model 3 / Sv: Blåtann TPMS
torsdag 04. februar 2021, klokken 08:38
Finnes i sølv og sort. Pass på at dere får rett pris. Betalte 3040kr for 4 stk. Tesla skøyen prøvde å flå meg og krevde 4400kr så vær obs.
#4
Model 3 / Sv: Knapper på ratt
onsdag 03. februar 2021, klokken 01:10
Sitat fra: lars667 på tirsdag 02. februar 2021, klokken 21:34
Kan det være at døra på passasjersiden er tregere fordi den ikke er like ofte i bruk, og dermed ikke er like "innkjørt" som førerdøra? Stusset på det samme på e-golfen min, men det viste seg at det kom seg etter en stund da alle dører var mer brukt. Ellers hørtes lakkstift rimelig useriøst ut ja. Nå innrømmet også Elon i Sandy Munro-intervju (av i dag) at en del av bilene laget i høst kunne ha noen lakk-issues....

Nja døra er nok tregere fordi den er feiljustert eller ikke smurt opp skikkelig. Og de får fikse lakkskaden. Tok bilde dagen jeg hentet ut bilen på parkeringen så har nok bevis føler jeg.
#5
Model 3 / Sv: M3P 2021, hardere på rattet?
søndag 31. januar 2021, klokken 13:55
Sitat fra: Woodbear på søndag 31. januar 2021, klokken 11:40
Da jeg leverte inn 21 modellen til sc, og kjørte ut lr19 som sto i standard var det mye tyngre en 21 i comfort med en gang jeg kom opp i 10-15km Bytta til comfort og relativt likt, kanskje 10% tyngre
Selv lr ble litt lettere på rattet da jeg gikk fra 19 sommer til 18 vinter.
Vanskelig å si, men da jeg testa p 19 modell i høst for å vurdere bytte fra lr til p, mest for å teste trøkket, så syns jeg det var mye mere forskjell enn nå
Mulig servoene er random stilt inn , tross alt tesla 🙈
Du sier noe der, tross alt tesla. Skal gjøre litt mer research. Mulig jeg kan sammenligne en m3p 2021 med min
#6
Model 3 / Sv: M3P 2021, hardere på rattet?
søndag 31. januar 2021, klokken 10:35
Sitat fra: Woodbear på lørdag 30. januar 2021, klokken 20:07
Jeg bruker typ to fingre på 2021 tm3p...  hadde 19 lrawd igjen som lånebil en dag, var relativt lik.

Før det kom jeg fra audi a4 09 uten servotronic og vanlig hydraulisk servo..
alt kjentes ut som fjær i forhold.

Brukte du comfort instilling på begge da? For på min m3p 2021 er comfort nesten likt som normal. Merker stor forskjell på LR og m3p. Kan det være feil på servoen hos meg? Skulle ikke forundre meg..
#7
Ser ut som Tesla bytter sensorer på alle bilene nå? Min var inne for fix og de byttet også 3 sensorer selv om jeg ikke har merket noe galt med varmepumpen.
#8
Model 3 / Sv: Knapper på ratt
fredag 29. januar 2021, klokken 15:15
Ok takker for svar! Jeg får bare fortsette å mase på Tesla. Fikk bilen tilbake fra service i dag nesten alt de har gjort er under forventet. Knappen er det garantert noe feil med for den ruller mye lettere og klikker ikke likt som den andre. Hadde og en ripe foran som de bare fikset med lakkstift. Ikke godt nok spør du meg. Dør på passasjerside er treg og man må bruke dobbelt så mye makt for å få den lukket, men den mente de var helt fin. Merker at tålmodigheten min snart tar slutt!
#9
Model 3 / Knapper på ratt
torsdag 28. januar 2021, klokken 21:51
Hei.
Stemmer det at venstre knapp på rattet skal være enklere å rulle enn høyre på m3 2021? På min er nemlig venstre knapp mye enklere å rulle og det er fort gjort å rulle når man bare prøver å trykke. Jeg spør, fordi Tesla service mener at det er normalt og "alle de andre bilene de hadde inne" var slik. Min 2019 var ikke slik..
#10
Model 3 / Sv: M3P 2021, hardere på rattet?
fredag 22. januar 2021, klokken 00:36
Sitat fra: helge89 på fredag 22. januar 2021, klokken 00:32
Performance har +35 mm offset, mens LR har +40 mm på felgene.
Spørs om du kjenner -5 mm offset dog...

Du har også stivere fjærer som kan ha effekt på caster etc. når du svinger.


Begge deler vil i prinsippet gi mer motstand i rattet når du svinger.
Skjønner! Mulig fjærene spiller inn. Tror faktisk felgene er samme ET som på LR for det er aftermarket.. Og jeg skjønner at en sportsbil skal være tyngre på rattet ved banekjøring, men ved cruising til hytta er det digg med litt lett ratting.
#11
Model 3 / M3P 2021, hardere på rattet?
fredag 22. januar 2021, klokken 00:00
Hei!
Fikk endelig kjørt en litt lengre tur med min nye m3p 2021. Alt er veldig bra så langt (for uten alle småfeil og den forbaskede regenen). Har hatt en 2019 LR og der var rattet veldig deilig og lett. Har nå samme instilling på m3p og rattet er tyngre, nesten som normal instilling på LR'n. Dekkene og dimensjon er like. Noen andre som opplever det samme?
#12
Model 3 / Sv: Varmluft i fotbrønn på sjåførsetet
tirsdag 19. januar 2021, klokken 20:01
Likte egentlig at det var varmt. Synes 2021 modellen virker noe kjøligere enn 2019, men kan være jeg tar feil
#13
Model 3 / Sv: Dårlig vintervei, kommer jeg til hytta med en m3?
tirsdag 19. januar 2021, klokken 08:29
Min gamle m3lr hadde aldri problemer opp glatte bakker på fjellet. Er flere biler som ofte må gi tapt i den siste bakken, men selv med kina-dekk klatret bilen enkelt opp hver gang.
#14
Model 3 / Sv: Performance på vinteføre
mandag 18. januar 2021, klokken 12:54
Skulle ønske man kunne skru av regenerering jeg.. Liker bedre at bilen triller når det er glatt
#15
Model 3 / Sv: Forvarming og lydnivå
søndag 17. januar 2021, klokken 23:39
Vet du hva, jeg har tenkt akkurat det samme som deg!
Blir nesten flau av å stå i felles garasje når den setter i gang.. Høres ut som en flyhangar i garasjen min.
Den vifta rister også så mye at man merker det i rattet og hele bilen. Savner mer og mer min gamle 2019 LR.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA