Jeg kommer fra Skoda CitigoE iV til 2021 TM3 LR.
Før levering noterte jeg meg at VW e-Up og 2021 TM3 LR hadde kommet ganske likt ut i Teslabjørns støytest på vinterdekk. Dette bekymret meg noe, spesielt da jeg hadde kjørt TM3 tidligere uten å bli nevneverdig plaget av støy:
Tesla Model 3 LR
80 km/t - 66,2
100 km/t - 69,1
120 km/t - 71,3
VW e-Up
80 km/t - 66,3
100 km/t - 69,3
120 km/t - 71,3
Det er mulig det er dårlige støyisolering i Citigo enn i e-Up. Jeg har ikke kjørt e-Up. Uansett synes jeg det støyet for mye i Citigo. Det var noe utfordrende å snakke i telefon over 90 km/t.
Poenget mitt er. Til tross for like ganske like verdier, opplever jeg støynivået som betraktelig bedre i TM3. Jeg kan endelig høre samtaler. Når det er sagt, TM3 kunne gjerne vært stillere, men jeg lever godt med den.
Før levering noterte jeg meg at VW e-Up og 2021 TM3 LR hadde kommet ganske likt ut i Teslabjørns støytest på vinterdekk. Dette bekymret meg noe, spesielt da jeg hadde kjørt TM3 tidligere uten å bli nevneverdig plaget av støy:
Tesla Model 3 LR
80 km/t - 66,2
100 km/t - 69,1
120 km/t - 71,3
VW e-Up
80 km/t - 66,3
100 km/t - 69,3
120 km/t - 71,3
Det er mulig det er dårlige støyisolering i Citigo enn i e-Up. Jeg har ikke kjørt e-Up. Uansett synes jeg det støyet for mye i Citigo. Det var noe utfordrende å snakke i telefon over 90 km/t.
Poenget mitt er. Til tross for like ganske like verdier, opplever jeg støynivået som betraktelig bedre i TM3. Jeg kan endelig høre samtaler. Når det er sagt, TM3 kunne gjerne vært stillere, men jeg lever godt med den.