Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - No-name

#1
Audi e-tron / Sv: Optimal SOC ved langtidslagring
torsdag 14. juli 2022, klokken 18:31
Sitat fra: Orbit på onsdag 13. juli 2022, klokken 12:17
Sitat fra: elektro på onsdag 13. juli 2022, klokken 11:30
Har dere andre også problemer med at ladingen er ferdig én time for tidlig på sommeren? Bør man stille avreise til én time etter at man planlegger å reise?
Dersom du har på klimatisering til avreise, er lading ferdig en time før (slik du opplever) for at all effekt skal være tilgjengelig for klimatisering den siste timen (som i 99% av tilfellene er unødvendig lenge). Så du kan enten sette "for sent" avreisetidspunkt, eller sette lading til å være uten kupéklimatisering og heller starte klima manuelt eller med egen timer.

Jeg har et helt annet problem, som har vært der hele tiden. Setter tidspunkt for når bilen skal være ferdig ladet og for konsekvent beskjed at bilen ikke blir ferdig til ønsket tidspunkt. Beskjeden kommer når bilen starter lading. Har sikkert noe å gjøre med laderen,og plager meg ikke i det hele tatt, men synes det er rart.
#2
Du kunne alltid kjøpe to billige biler for prisen av en Porsche,  ikke noe nytt det.  :P
#3
bZ4 / Sv: Inntrykk fra visning hos forhandler
mandag 07. februar 2022, klokken 14:21
Tror og det kan være litt smakssak.  Personlig hadde jeg ikke kjøpt bil uten midtkonsol.  Blir som å sitte i en arbeidsbil. Synes en fin, bred midtkonsol gjør at bilen ser mye bedre ut innvendig,  mye mere interiørmessig tiltalende. 
#4
bZ4 / Sv: *HANDS ON* 2023 Toyota bZ4x XLE
mandag 24. januar 2022, klokken 14:45
Synes ikke det er verre designmessig en andre elbiler som selges om dagen.  Ingen designperler noen av dem, egentlig.
#5
Model 3 / Sv: Oppdaterte rekkeviddetall
torsdag 25. november 2021, klokken 23:28
Sitat fra: filtvet på onsdag 24. november 2021, klokken 09:34
Hvem kjøper egentlig e-tron? De som ikke leser på nettet før de handler?

Jeg kjøpte en.. Leser stortsett alle testene, og prøvekjører aktuelle biler selv, selvfølgelig..
#6
Model Y / Sv: Oppstart i Tyskland i oktober....
fredag 13. august 2021, klokken 23:14
Det er forskjell på å prøve å bevare sine fordeler (right or wrong) og det å være vettskremt.  Tesla kjemper jo for sine ting,  tror ikke de er redd bare fordi de gjør det.
#7
Model Y / Sv: Oppstart i Tyskland i oktober....
fredag 13. august 2021, klokken 22:55
Forstår heller ikke hvorfor folk tror at tysk (eller hvilken som helst) bilindustri er "terrified" av Tesla.
#8
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
tirsdag 20. juli 2021, klokken 12:21
For å være helt ærlig, så husker jeg ikke. Kan godt hende at det er jeg som skrev 63 i feltet for kapasitet.
#9
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
søndag 18. juli 2021, klokken 23:08
Det var en her på forumet som tipset om denne J-pilot appen.  Lastes ned fra play store, og det ser ut til at den kobles mot Audi serveren.  Bruker den ikke så ofte,  men tenkte å ta en titt på den idag,  for morro skyld.  På 99% viser den 62,4 kWh. Aner ikke hvor presist det er. På 11 % viste den 7 kWh..

Edit: Takk Orbit 👍
#10
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
søndag 18. juli 2021, klokken 21:30
Gjøvik-Kristiansand, 418 km, forbruk 20,2. Startet med 99%, ladet fra 44 til 96 % på Grelland (32,8 kWh). Ankomst Kristiansand 11%.
Ifølge J-pilot brukt 88,1 kWh
#11
Model Y / Sv: Noen som har bestilt til normal pris?
søndag 18. juli 2021, klokken 00:07
Selvfølgelig kunne andre gjøre mye mer,  men ønsket bare å påpeke at myndighetene kunne gjort mye mer,  det er jo tross alt de som vil ha oss alle over til elektrisk.

Når det gjelder dette med Teslas frieri til andre produsenter er det mange som mener at den avtalen var ikke mulig å skrive under på for  noen som helst med andre med de vilkår som gjaldt.  ( https://www.roadandtrack.com/news/a35030461/why-other-car-companies-dont-use-tesla-superchargers/)

Men,  uansett er Tesla de eneste som satset og så langt ser det ut til at de kommer til å profitterer på det, noe de til de grader fortjener.
#12
Model Y / Sv: Noen som har bestilt til normal pris?
lørdag 17. juli 2021, klokken 23:33
Det er vanskelig å få kommersielle selskaper til å satse på noe som de ser de taper penger på i overskuelig fremtid,  og det vet myndighetene.  Synes du at det er greit at de vil tvinge Tesla til å åpne ladenettverket sitt, når de selv ( myndighetene) ikke gjorde noen ting i forhold til å bygge ut nettverket på egen hånd når Tesla gjorde det?
#13
Model Y / Sv: Noen som har bestilt til normal pris?
lørdag 17. juli 2021, klokken 23:05
Om du synes at det burde stilles samme krav til en komersiel aktør, som Audi,Mercedes eller whatever, som til myndighetene i et land i forhold til utbygging av infrastruktur i et land. 
#14
Model Y / Sv: Noen som har bestilt til normal pris?
lørdag 17. juli 2021, klokken 22:45
Ja, det var kanskje litt for mye å be om et svar ser jeg.  My bad..
#15
Model Y / Sv: Noen som har bestilt til normal pris?
lørdag 17. juli 2021, klokken 22:10

Så du er ikke skuffet over Volkswagen konsernet, som du har kjøpt bil av, ikke gjør mer for sine kunder og miljøet? Hvorfor gjør ikke de som Tesla tror du ?
[/quote]

Jeg synes det burde kunne stilles forskjellige krav til myndighetene i et land og private aktører som skal tjene penger på varene eller tjenestene de produserer? Synes ikke du det?  Og hva VW gjorde i posten du skrev er vel bare du som vet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA