Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tom-eil

#1
Model 3 / Sv: TM3P 2021 - Varmetråder i bakruten
lørdag 23. januar 2021, klokken 23:23
Hadde min 2021 på sc Drammen og nevnte at trådene i bakruten fungerte 2/10 ganger. Fikk beskjed om at dette var en kjent feil som skulle rettes med en ny FW.
#2
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Seat Mi electric
tirsdag 05. januar 2021, klokken 15:14
Bump, ny pris.
#3
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Seat Mi electric
onsdag 25. november 2020, klokken 19:58
2020 modell launch edition. Gått 11.300km. Hvit med sort tak og speiler. Seat har montert originalt midtarmlene, terskelbeskyttere og lasteromsbeskyttelse. Gummimatte til bagasjerom medfølger. Pris: 179 900,-. Holder til i Holmestrand, Vestfold. Send PM ved interesse.

Mvh Tom
#4
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 16. november 2020, klokken 14:53
Sitat fra: tom-eil på mandag 16. november 2020, klokken 14:35
Jeg snakket med Tesla i forrige uke, og representanten sa at det kun var Performance som hadde fått oppdaterte hovedlykter, ikke SR+ eller LR.

Sa han noe om det var en midlertidig forskjell, eller om det er sånn det blir fremover? Hvis det er en forskjell fremover bør de jo legge det til på bestillingssiden som viser hva du får ekstra med Performance.

Beklager, det tok jeg ikke med i innlegget mitt. Han sa at det i første omgang gjaldt kun performance, så regner med at det kommer på LR og muligens SR+ også, men tipper det skjer utpå vårparten 2021.
#5
Jeg snakket med Tesla i forrige uke, og representanten sa at det kun var Performance som hadde fått oppdaterte hovedlykter, ikke SR+ eller LR.
#6
Mii electric / Sv: AC lading Mii
fredag 28. august 2020, klokken 23:20
Sitat fra: Elmo på onsdag 19. august 2020, klokken 18:13
Sitat fra: tom-eil på lørdag 15. august 2020, klokken 10:49
Denne uken har jeg vært hos Møller og fått installert ny software som skal fikse ladeproblematikken med 7.2kw på 1 fas 32A. Problemet er at vi har flyttet, og med dette demontert laderen vår.

Når bilen har vært hos Møller så pleier man å få med et papir som sier hva som er gjort, og da også koder på hvilke oppgraderinger eller garantireparasjoner som er gjort.
Hvis du ikke fikk med noe skriftlig, så bør du også kunne finner det på Mittbilhold.no (se eksempel fra de bytte ladeporten på min eUp)
Kan du dele den informasjonen ?

Det sto kun "kont ladehastighet".
#7
Mii electric / Sv: AC lading Mii
onsdag 19. august 2020, klokken 14:26
Sitat fra: Daruu på tirsdag 18. august 2020, klokken 19:54
Sitat fra: tom-eil på søndag 16. august 2020, klokken 20:09
Da fant jeg en 7.4 kw 1-fas 32A ladestasjon i Horten. Ankom med ca. 75 % strøm, og den viste 1:50 minutter igjen å lade. Dro til Holmestrand og ladet på en 3.6 kw lader med ca. 70 % strøm, og den viste over 4 timer, så det virker som om dette var løsningen på problemet. Har meldt ifra til Seat, så får vi se hva de sier.

Hvilken møller avdeling var det du har vært hos?
Har du evt navn på en du snakket med?
Hvis du ikke vil skrive det her så send gjerne PM, min lokale møller påstår at det kun er 3.6kw som støttes på min eup....

Dette var Møller Tønsberg, avdeling Skoda. Fikk mail fra Seat i dag som bekrefter dette. Han sa at dette er ganske ferske nyheter og at ikke alle verksteder er klar over dette enda.
#8
Mii electric / Sv: AC lading Mii
søndag 16. august 2020, klokken 20:09
Da fant jeg en 7.4 kw 1-fas 32A ladestasjon i Horten. Ankom med ca. 75 % strøm, og den viste 1:50 minutter igjen å lade. Dro til Holmestrand og ladet på en 3.6 kw lader med ca. 70 % strøm, og den viste over 4 timer, så det virker som om dette var løsningen på problemet. Har meldt ifra til Seat, så får vi se hva de sier.
#9
Mii electric / Sv: AC lading Mii
lørdag 15. august 2020, klokken 10:49
Denne uken har jeg vært hos Møller og fått installert ny software som skal fikse ladeproblematikken med 7.2kw på 1 fas 32A. Problemet er at vi har flyttet, og med dette demontert laderen vår.

Er det noen som vet om en 7.4kw 1 fas lader i Vestfold? Vet det er en del i Oslo, men skal ikke dit med det første. Møller ønsker at jeg tester og sjekker om dette løste problemet. Regner med at når dette er gjort, så kan folk sende inn bilene sine for fiks og at de endrer dette på fabrikken på fremtidige trillinger.
#10
Skoda Citigo iV / Sv: Lading av Citigo
mandag 27. april 2020, klokken 20:02
Sitat fra: bereri på mandag 27. april 2020, klokken 18:30
Hmm. Ga de noen signaler på om dette er noe som skal fikses, eller er det bare sånn det er ? Jeg ser det står oppført på utstyrslisten til e-UP! Range at 32A mode 3 kabel følger med, og hva skulle den være til om ikke bilen er tenkt å kunne lade med 32A erfase

Seat Norge mener at det skal gå an å lade 7.2kw på 1 fas 32A 230v, så de skal innhente data fra forhandlere for å finne årsak og forhåpentligvis en fiks på det. Virket som om det gjaldt samtlige av trillingene.
#11
Skoda Citigo iV / Sv: Lading av Citigo
mandag 27. april 2020, klokken 17:09
Skoda hadde med en Citygo til oss før å lade på vår Easee vegglader med 230v 1 fas 32A 7.4kw. Den ladet like sakte som vår Seat Mii, altså 3.6kw.
#12
Mii electric / Sv: Lade begrensning 3,75 kW
lørdag 25. april 2020, klokken 10:35
Jeg har meldt dette inn til Seat for en stund siden. Møller har vært hjemme hos meg og testet på min Easee laddeboks som er satt opp til 230v 1 fas 32a/7.4kw. De koblet på diagbose pc og testet både min og en Citygo. Alt av data har blitt overlevert fabrikken, og VAG har satt igang et prosjekt der de samler inn lignende tester fra forhandlere. De ringte i går og opplyste om at de har satt i gang, men at det kan ta litt tid. Seat sier at alle spesifikasjoner peker på at dette skal være mulig, men jeg tror kanskje det mangler denne kontaktoren slik at den kun kan lade på 3-fas. Personlig mener jeg at de bør fikse dette, da de markedsfører at bilen skal lade fra 0-100% på 4 timer, men hvis dette kun gjelder 3-fas, bør det stå tydelig, da jeg innbiller meg at flertallet i verden har 1 fas, uten at jeg vet dette sikkert.
#13
Mii electric / Sv: AC lading Mii
onsdag 18. mars 2020, klokken 21:00
Sitat fra: Holmis på onsdag 18. mars 2020, klokken 19:50
Sitat fra: tom-eil på onsdag 18. mars 2020, klokken 15:22
Oppdatering: Seat har bedt Møller Tønsberg om å ringe meg for å ta bilen inn for feilsøking vedr. ladeproblematikken. De skal sende info til fabrikk, så får vi se hva som må gjøres, om det er en sw-bug eller noe annet.

Mener Seat at den skal trekke 7,2kW / 32A når den detekterer er den er tilkoblet 1 fas og 7,2kW / 28A , 16A , 16A når den detekterer 3 fas? Det hadde isåfall vært veldig allright!

De mener i hvert fall at den skal kunne lade 7.2kw på 1 fas 32A, da det er det som er oppgitt i alle spesifikkasjoner etc sier de. Så dette blir spennende. Har time neste uke.
#14
Mii electric / Sv: AC lading Mii
onsdag 18. mars 2020, klokken 15:22
Oppdatering: Seat har bedt Møller Tønsberg om å ringe meg for å ta bilen inn for feilsøking vedr. ladeproblematikken. De skal sende info til fabrikk, så får vi se hva som må gjøres, om det er en sw-bug eller noe annet.
#15
Sitat fra: Fre_ZZe på fredag 13. mars 2020, klokken 12:29
Ah - e-Golf hadde eg glemt ut. Har hørt at det er endel problemer med dei, ihvertfall på den første generasjonen som kom. Hva er ditt inntrykk?
Er også opptatt av billige serviceutgifter, hvordan har det vært for deg med e-Golf?

Vi har hatt noen garantisaker, en plugg til varmepumpen måtte byttes og to ganger bytte av foringer foran pga. knirking. Ellers har det vært den beste bilen jeg har eid. Fornøyd med Kiaen også, og den lader litt fortere, men siden du ser på 27kwh batteriet, så anser jeg ikke den bedre ladehastigheten som ekstremt viktig, hvis man ikke må hurtiglader ofte. Vi har små barn, så en ladepause på 15-20 minutter var aldri noe problem.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA