Daktari var snill og la den ut i går. Side 4 i tråden (13:23)
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: hELgenen på lørdag 23. mars 2024, klokken 18:07Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 16. mars 2024, klokken 10:16Kinesiske biler lever ikke full pakke for under 700k. Nio El6 havner rett under 800k og Xpeng G9 minst 750k.
Ta også høyde for at kinesiske elbiler trolig er kraftig subsidiert for å oversvømme bilmarkedet, så er nok rundt 900k det man må regne med å betale for en premium ikke-subsidiert elbil.
Jeg skulle gjerne kjøpt meg en kinesisk elbil for å få litt gratispenger fra kamerat Xi. Helt ærlig er det nok ikke moralske skrupler som hindrer meg, det er mer frykten for hva som skjer fremover med tanke på handelskrig og boikott.
Jo - Xpeng G9 selges for 689k med alt - også hengerfeste og egen valgt lakk. Er bare å sjekke selv - f.eks her :
https://store.xpeng.com/no/configurator/overview/018e6c3d0a2e8d7c2e3a2c9e8fa212f6?source=ow_os_homepage&channel=&owner=&campaign_id=
Om bilen er subsidiert av den kinesiske stat er jo bare en fordel for kundene som kjøper dem - mer bil for pengene heter det. Ellers enig at for enkelte kinesiske merker er det jo en viss utrygghet på hva som kan skje - sånn sett tryggere å handle tysk.
Ellers er prisen på Q6 dersom man skal ha med alt - alt for dyrt etter hva jeg kan se. Jeg snuser heller på en Polestar 4 til noe lavere pris og tror jeg får mer bil for pengene der. Ulempen er jo salgsverdien som brukt, Som eier av blant annet Polestar 2 så vet jeg jo litt av hva merket står for - og det er mye kjøreglede og svensk design som puttes inn merket. Har hatt haugevis av Audi tidligere - og vet at Møller kjeden er ekstrem på å ta marginer på dette merket. Alt er dyrere og alt koster ekstra. Spesielt dette med elektriske seter synes jeg er snodig ikke er med som standard. Jeg vil tippe at dersom man kan vente så vil Møller sikkert komme med noen kampanjemodeller når det støvet etter nyhetsverdien i Q6 har lagt seg. Tror jeg heller får vurdere Q6 igjen da.
Sitat fra: TB på lørdag 16. mars 2024, klokken 10:46Kona Electric 2024 modellen har også "valet" modus. Er bare fremdrift på en aksel. Har ikkje testa denne funksjonen.
Men, viktigste er nok at de håpefulle forstår risikoen med å kjøre for fort? Vil fungere på alle bilmerker.. og drivstoff typer.
Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 16. mars 2024, klokken 10:41Volvo har slik funksjon. De har egen oransje nøkkel hvor man kan sette opp maks hastighet etc.
https://www.tv2.no/broom/derfor-vil-denne-nokkelen-bli-bade-elsket-og-hatet/11683018/
Sitat fra: daktari på lørdag 16. mars 2024, klokken 10:37Peugeot e208. 0-100 på 9 sek? Citroen DS3. Zoe? Egolf?
Sitat fra: hELgenen på fredag 15. mars 2024, klokken 19:07Sitat fra: Skogs på fredag 15. mars 2024, klokken 15:29Med tanke på at ID.7 nipper i taket på 700 på stasjonsvogna er det nok urealistisk å tro at denne lander på < 800.000 ja.
Blir selvfølgelig spennende å se om man bli motbevist.
Vi får vel en lanseringsmodell med minimum av utstyr og lakkfarger.
Er vel typisk Audi og dra frem en ribbet fra pris modell ja. De selger gjerne biler med f.eks manuelle seter til blodpris. Jeg sa nei til en Audi Q8 til ca 900k og sa at så mye penger er ingen bil verdt i mine øyne. Da nevnte selger denne Q6 og at den ville være en del billigere. Polestar 3 klokker inn på temmelig nøyaktig 900k med minimum av utstyr som vinterdekk og hengerfeste pluss matter. Synes det taler for at en bra utstyrt Q6 havner tett på denne. Mulig startpris på 749.000 og så legger du til elektriske seter,hengerfeste,vinterdekk pluss matter++ og du ser fort tallet 870-900k For egen del er jeg ikke villig til å strekke meg så langt for en bil..De faller jo som stein i pris uansett.
Men om Audi overrasker er jo alltid spennende. Kinesere leverer jo full pakke for under 700k.
Sitat fra: Rosstopher på torsdag 07. mars 2024, klokken 13:15Sitat fra: Kjell Salvigsen på torsdag 07. mars 2024, klokken 12:52[...]Så jeg tror man kan få ok utstyrt stasjonsvogn med 4wd til rundt 650-700.000. Ikke billig det heller og jeg tror det tvinger seg frem gode pakkepriser fremover fordi konkurransen blir større og større. Mye bra biler på markedet nå!
Bestselgeren (og antageligvis den bilen man bør sammenligne med) Model Y koster i skrivende stund 564.399 inkludert firehjulstrekk, vinterhjul, hengerfeste og alt tilgjengelig utstyr (bortsett fra EAP/FSD). Jeg tenker at uansett hvor fin og bra ID.7 er, vil det bli begrenset med kunder som kan forsvare å bruke 100k mer på den enn på en Model Y.
Sitat fra: Elektro12 på lørdag 02. mars 2024, klokken 17:36Sitat fra: Skogs på lørdag 02. mars 2024, klokken 14:23Man kan si og mene hva man vil om Tesla, men finnes det biler som dekker flere/like behov til prisen?
Personlig synes jeg Enyaq kampanjene som går burde vurderes til den prisen, men lagringsplass og innvendig plass i Enyaq matcher fremdeles ikke TMY helt.
Liker Enyaq bedre med HUD og mer «bilfølelse», men hadde fort landet på TMY allikevel hadde jeg måtte velge ut fra familie på 4 perspektiv...
Spesielt mtp. langturer og lading.