Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Almis

#1
i-Pace / Sv: Noen med 22" her? Trenger felg-inspirasjon!
torsdag 15. februar 2024, klokken 11:59
Sitat fra: Maxwell_400 på torsdag 15. februar 2024, klokken 09:52megahjul.no kan du teste felger på bil

https://elbilforum.no/index.php?action=dlattach;attach=90557;image

Takker!

Bilen er en FE med luftfjæring, så kan hende 22" ikke blir så veldig ukomfortabelt.
#2
i-Pace / Noen med 22" her? Trenger felg-inspirasjon!
onsdag 14. februar 2024, klokken 11:51
Sitter å vurderer sommerfelger nå. Tenkte på 22" både orginal og ettermarked.

Noen som har 22"? Hvordan er kjørekomforten på de? Setter pris på bilder også.

Noen som har andre anbefalinger enn orginalfelgene? Bilen er foliert matt rød (se bilde).
#3
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
torsdag 01. februar 2024, klokken 12:42
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 01. februar 2024, klokken 12:26
Sitat fra: Almis på torsdag 01. februar 2024, klokken 12:11Fikk H441 hos forhandler tidligere i år, men TCU version er fortsatt 19.2 hos meg. Slik jeg leser det er 20.2 nyeste? Bilen har data-sim og automatiske oppdateringer er aktivert (Ingen tilgjengelige oppdateringer ifølge bilen).

Må jeg innom forhandler for å få nyeste SW eller? Bilen er en 2018 (osh.jaguar.com sier 2019) tysk-importert first edition.

EDIT: Når jeg skriver VIN inn søkefeltet i TOPIX så kommer det bare opp "Please refer to your retailer".
EDIT2: Valgte Tyskland som land, og da ville den gi meg info. Står bare "No outstanding campaigns found"
Min norske fikk 20.2 OTA kort tid før den skulle inn for H441 i sommer. Kan være trigget av forhandler,

Har sendt mail til både Jaguar sentralt og den lokale forhandleren. Satser på at de kan trigge SOTA og ferdig med det. Kjenner jeg Jaguar rett skal de sikkert ha penger bare for å svare på mail :P
#4
i-Pace / Sv: SOTA S20A_20.16.5-536345
torsdag 01. februar 2024, klokken 12:11
Fikk H441 hos forhandler tidligere i år, men TCU version er fortsatt 19.2 hos meg. Slik jeg leser det er 20.2 nyeste? Bilen har data-sim og automatiske oppdateringer er aktivert (Ingen tilgjengelige oppdateringer ifølge bilen).

Må jeg innom forhandler for å få nyeste SW eller? Bilen er en 2018 (osh.jaguar.com sier 2019) tysk-importert first edition.

EDIT: Når jeg skriver VIN inn søkefeltet i TOPIX så kommer det bare opp "Please refer to your retailer".
EDIT2: Valgte Tyskland som land, og da ville den gi meg info. Står bare "No outstanding campaigns found"
#5
i-Pace / Sv: Jaguar Incontrol fornying?
tirsdag 30. januar 2024, klokken 14:39
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 22. januar 2024, klokken 17:35
Sitat fra: Almis på mandag 22. januar 2024, klokken 13:33
Sitat fra: esan på fredag 14. januar 2022, klokken 11:03Har nå fått løst saken.
Jaguar Norge hadde foreløpig ingen løsning på saken.

Jeg opprettet derfor en dialog med Jaguar Tyskland via jaghilfe@jaguarlandrover.com

Etter å ha sendt bilde av vognkort og sertifikat som dokumentasjon, fikk jeg nylig en melding om gratis fornyelse i nye 12 mnd!

Hva skrev du i mailen? Min 2018FE er også importert fra Tyskland og i forrige uke fikk jeg en mail (på tysk) som sa at Incontrol utløper om 60 dager.

EDIT: Ser at "Pro services" ikke går ut før i 2029, men incontrol utløper om litt. Men dette "Secure tracker" som jeg ser noen her har, det får jeg ikke opp under subscriptions? Kan noen utdype om hva det er (og om jeg burde ha det)?

Gratis fornyelse har vel vært praksis med norske biler. Min er fornyet 2 ganger.

Hjelper ikke meg som har tysk-importert bil. Vet ikke helt hvor generøse Jaguar i Bergen har lyst å være :P
#6
i-Pace / Sv: Jaguar Incontrol fornying?
mandag 22. januar 2024, klokken 13:33
Sitat fra: esan på fredag 14. januar 2022, klokken 11:03Har nå fått løst saken.
Jaguar Norge hadde foreløpig ingen løsning på saken.

Jeg opprettet derfor en dialog med Jaguar Tyskland via jaghilfe@jaguarlandrover.com

Etter å ha sendt bilde av vognkort og sertifikat som dokumentasjon, fikk jeg nylig en melding om gratis fornyelse i nye 12 mnd!

Hva skrev du i mailen? Min 2018FE er også importert fra Tyskland og i forrige uke fikk jeg en mail (på tysk) som sa at Incontrol utløper om 60 dager.

EDIT: Ser at "Pro services" ikke går ut før i 2029, men incontrol utløper om litt. Men dette "Secure tracker" som jeg ser noen her har, det får jeg ikke opp under subscriptions? Kan noen utdype om hva det er (og om jeg burde ha det)?
#7
i-Pace / Sv: Serivce priser
fredag 12. januar 2024, klokken 16:47
Oppdatert tilbud fra NAF: 8200,-

Helt utrolig at jaguar vil ha 21k for dette.

#8
i-Pace / Sv: Serivce priser
torsdag 11. januar 2024, klokken 11:12
I spoke too soon! Naf hadde ikke tatt med pris for slanger og arbeid for det. Oppdaterer når jeg har riktig pris.
#9
i-Pace / Sv: Serivce priser
torsdag 11. januar 2024, klokken 08:16
Naf skulle ha 5600,- for service pluss pkk INKL bytte av slanger.

Altså.... Hva faen jaguar?

Edit: Jeg som er blind eller er det ikke mulig å legge inn bilder?
#10
i-Pace / Sv: Serivce priser
tirsdag 09. januar 2024, klokken 08:48
Sitat fra: Barfot på fredag 08. desember 2023, klokken 11:11Det er kampanje på 100.000 service nå, og ifølge nettsiden, inklusive bytte av bremseslanger :

https://www.jaguar.no/eierskap/kampanjer/tredjegangsservice-ipace

Kan melde om at Sandven i Bergen ikke anser bremseslangene til å være inkludert i kampanjen. Ifølge de koster tredjegangsservice FRA 11990,- og det er da hvis ikke slangene må byttes.

Noen som har fått dette til 11990,- inkl bytte av slanger?
#11
i-Pace / Sv: Serivce priser
mandag 08. januar 2024, klokken 12:05
Bilen har gått 64k (2018fe) og jeg fikk varsel om at service nærmer seg. Skal også ha EU-kontroll på bilen. Sandven i Bergen skulle ha ca 10k for service og pkk hvis ikke bremseslangene skulle byttes og 21k om de måtte byttes.

Det var da veldig dyrt? Er 3 gangs service (102k / 72 mnd) det er snakk om.
#12
BMW i3 / Rev av nødutløser, bilen vil ikke lade
mandag 23. januar 2023, klokken 17:30
Ladekabelen satt bom fast i mårrest, så etter mange runder med lås/åpne og stopp/start så googlet jeg meg fram til nødutløseren nede ved venstre bakdør.

Meeeen jeg dro selvfølgelig for hardt sånn at jeg rev av utløseren. Nå vil ikke bilen lade. Den vil ikke låse kabelen.

Sååååå... Hva gjør jeg? Rett på bmw eller finnes det triks?

Hvis det første, noen som vet hva det vil koste å fikse? Mtp hvor pinglete den kabelen var så kan jeg umulig være den første :p
#13
i-Pace / Vurderer kjøp av MY19 I-Pace
tirsdag 10. januar 2023, klokken 21:06
Hei

Jeg ser etter en ny bil, da i3en rett og slett er for kjedelig. Har sett litt på I-Pace da kravene er el, ikke tesla og 500k max.

Ser at du kan få MY19 HSE FE til rett under 500k og det seiler opp som førstevalget om jeg skulle bytte bil. Det jeg er ute etter er erfaringer fra dere som faktisk eier bilene og ikke noen som bare tester de.

Jeg har følgende spørsmål:

Infotainment: Slik jeg forstår det så kan den være litt treg? Fungerer Android Auto trådløst eller må man bruke kabel, og hva er opplevd "kvalitet" på den opplevelsen? Har den innebygd spotify eller må man bruke telefon?

Rekkevidde: Ser de er oppgitt til 480km noe jeg har lest meg fram til er meget optimistisk mtp faktisk rekkevidde. Hvor langt unna vil dere si det er reelt? Snakker da om en HSE med 22" på sommer.

Byggekvalitet og kvalitetfølelse: Kommer fra en i3 og to Teslaer, så her vil jeg påstå det meste er en oppgradering :P Uansett, er bilene skrudd sikkelig sammen? Hvordan er veistøy, lyddemping osv?

Software-oppgraderinger: Kommer disse OTA eller må man inn på verksted? Har lest meg fram til at bilen ikke kommer fra fabrikk med 4/5G-tilkobling men at det er mulig å sette inn et data-sim selv? Hvordan fungerer dette?

Utstyrsnivå: Ser at de kommer i S, SE og HSE. Så har man også First Edition, som slik jeg skjønner det er en HSE med nåkå attåt? 

Til slutt: Er det noe som burde stoppe meg fra å bruke rett under 500k på en 3-4 år gammel I-pace med 50k på telleren? Ser at de kom med en oppgradert versjon i 2021 og at jeg kan få en EV320 S til rett over 500k, men i mitt hode frister det mer med en full speccet 2019 EV400.

Bilen jeg vurderer: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284623099
#14
Model 3 / Sv: Faktisk pris ved kjøp/salg finn.no
onsdag 17. august 2022, klokken 17:48
Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 16. august 2022, klokken 19:56
Sitat fra: Almis på tirsdag 16. august 2022, klokken 16:34
Bil i signatur, 10 000km, solgt for 505 til forhandler.
i3..?

Endra signaturen etter den var solgt :p

2021 m3 performance, 10 000 km, msm, hvitt interiør, originale s/v dekk.
#15
Model 3 / Sv: Faktisk pris ved kjøp/salg finn.no
tirsdag 16. august 2022, klokken 16:34
Bil i signatur, 10 000km, solgt for 505 til forhandler.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA