Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - janbanan

Sider: [1] 2 3 ... 12
1
Audi e-tron / Sv: Oppdatering av kart
« på: ſøndag 26. Juni 2022, klokken 14:55 »
Kartet burde jo oppdateres så snart en reiserute inn i annet land settes i bilen.
Fikk forøvrig online oppdatering av kart i min bil i dag.

2
Audi e-tron / Sv: Audi ladekort
« på: Mandag 13. Juni 2022, klokken 08:50 »
Den tiden jeg hadde e-tron Charging Service, så hadde jeg ved en anledning kjørt fra kortet. Når jeg så skulle lade på Ionity, så fungerte selvsagt ikke myAudi appen for å låse opp laderen.
Etter å ha opplevd telefonsisten mellom Ionity - e-tron Charging - Audi, som ikke kunne hjelpe til med å låse opp for lading så valgte jeg å kjøre videre og ladet hos annen leverandør.

Uten fysisk ladekort er det mao lite hjelp å få dersom myAudi ikke fungerer…

3
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
« på: Lørdag 28. Mai 2022, klokken 09:33 »
Hvilken stolpe fikk du problemer med?

Opplevde at ladingen stoppet etter relativt kort tid på stolpen nærmest CK. Dette skjedde ved to anledninger.
Siste gangen kom det en bil til og overtok stolen, det samme skjedde for de.

4
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
« på: Fredag 27. Mai 2022, klokken 21:57 »
Hadde ett problem på Ionity Dal, startet lading, og stoppet etter ett par sekunder. 2-3 forsøk inkl holde kontakten,før jeg byttet lader og startet på første forsøk. Så andre ladet på den etterpå, så sikkert noe bugs ett sted...
Jeg har ladet en del ganger på Ionity Dal, men ikke etter nyttår da e-tron Charging avtalen er gått ut. Ofte problemer med laderne der, ringt og sagt fra, men tydelig at det ikke blir gjort noe for å rette opp.

5
Audi e-tron / Sv: Oppdatering av kart
« på: Torsdag 05. Mai 2022, klokken 10:13 »
Hvorfor tok ikke Vegvesenet initiativ til å endre kartgrunnlaget da veien sto ferdig for tre år siden..? Dette er jo en stamvei. Hvorfor står og faller slikt på at en privatperson tilfeldigvis går inn og fikser det..?

Har du sjekket kart hos Statens Vegevesen?
Mener du at Statens Vegvesen skal oppdatere Here sine kart?
Eller er det noe jeg ikke har forstått her...

6
Audi e-tron / Sv: Diverse ladeproblemer (DC lading)
« på: Fredag 22. April 2022, klokken 13:07 »
Jeg hadde e-tron charging avtalen i ett år. Summerte månedskostnader og kWh kostnader hos ionity, og fikk en pris pr kWh.
For min del så ble det litt dyrere per kWh, ved å bruke avtalen kontra å bruke andre tilbydere. Sa derfor opp e-tron charging avtalen, og synes jeg fikk en større frihet til å velge hvor jeg skulle lade. Ganske befriende å ikke måtte prioritere ionity framfor andre aktører.

Hadde jeg lynladet oftere og utbyggingen vært bedre, så hadde nok e-tron charging vært mer aktuell for meg.
Men for langt mellom ladere og liten kapasitet på lokasjoner er en avgjørende faktor for min del.

7
Audi e-tron / Sv: Felg- og dekktråden for e-tron
« på: ſøndag 27. Mars 2022, klokken 17:26 »

8
Audi e-tron / Sv: Oppdatering av kart
« på: Onsdag 23. Mars 2022, klokken 07:32 »
Helt enig med deg @ThomasEl, det virker som at Audi (og andre), er fornøyd når veien har kommet inn i navigasjon. Oppdateringer som fartsgrenser er de ikke så interessert i å kvalitetssikre.
Men dette må da også gjøre at estimat på forbruk og kjøretid ikke treffer når en planlegger rute i navigasjon?
Jeg ser ofte at faktisk ankomsttid er tidligere enn beregnet, og noe av dette avviket kan skyldes at oppdaterte fartsgrenser ikke er lagt inn.

9
Audi e-tron / Sv: Oppdatering av kart
« på: Tirsdag 22. Mars 2022, klokken 17:01 »
Bilfabrikantene får data fra ulike kilder og syr dette sammen selv.
Du kan lese litt mer om dette hos Statens Vegvesen, Feil og mangler i navigasjonssystemer
I følge selger hos Møller så får Audi sine fartsgrenser fra Statens Vegvesen. På sidene som det lenkes til, så er da vitterlig fartsgrenser på E-6 nordover fra Oslo korrekt, men det er de ikke i bilens navigasjon...

Jeg har ikke sjekket absolutt alle delstrekningene, men så ofte som dette feiler, så kan det umulig være disse (oppdaterte) dataene som er brukt.

10
Audi e-tron / Sv: OBD - Avlesning av batterihelse (degradering)
« på: Torsdag 03. Februar 2022, klokken 08:40 »
Jeg får verdier i samme størrelsesorden som deg @ThomasEl.
Verdiene er mistenkelig lave, og jeg blir derfor usikker på hva vi egentlig måler her.
Har du sett noe dokumentasjon på at Work faktisk er megden energi på batteriet?

Ser også på mine målinger at Temperature varierer fra -40 til +19,5 Celsius. Dette er ikke betryggende for hva som faktisk måles her i mine øyne.


11
Audi e-tron / Sv: OBD - Avlesning av batterihelse (degradering)
« på: Mandag 17. Januar 2022, klokken 14:10 »
Avlest i dag, bilen er ikke kjørt siden i går og har stått utendørs.
2020 e50, km 30k
 [ You are not allowed to view attachments ]  

12
Audi e-tron / Sv: Ferielading på Schuko
« på: Torsdag 13. Januar 2022, klokken 21:48 »
Jeg lader med en slik på jobb.
https://www.power.no/hjem-og-fritid/elbillader/portable-ladere-til-elbil/charge-amps-ray-type-2-75-m-16-a-schuko-ladekabel/p-1043649/?q=Charge%20Amps

Ladestrøm stilles inn I step på 1A, 6A-16A.
Når det er kaldt om vinteren kan jeg lade med 16A, men på sommer og når jeg deler ladestolpe med andre så senkes ladestrømmen pga varme ved Schuko kontakten.

13
Audi / Sv: Audi charging service
« på: Mandag 10. Januar 2022, klokken 13:26 »
Jeg sa opp min avtale (innenfor frist), utløper sent i januar.
Lader for lite på Ionity, regnet inn pris pr kWh, og månedsbeløp. Da hadde lading hos Inoity kostet meg ca 7,- pr kWh siste året.
Mitt inntrykk er også at det er oftest kø hos Ionity. Regner med at det kommer av mange med nybilavtale og utbygging av kapasitet som ikke følger nybilsalget.

Uten Ionity avtalen så er det heller ikke nødvendig å oppsøke Ionity, men enklere valg å bruke den laderen som er mest hensiktsmessig.
Må jeg allikevel lade på Ionity så bruker jeg Elton appen. Elton gir litt rabatt ift til full pris hos Ionity.

14
Audi e-tron / Sv: Hold baksiden av nøkkelen ....
« på: Lørdag 27. November 2021, klokken 12:05 »
Du kan låse og låse opp bilen med nøkkelen, mens du sitter inne i bilen. Alternativt legge nøkkelen på "hyllen" foran koppholder i midtkonsollet.
Jeg synes førstnevnte metode er enklest, dog er ikke dette permanent fisk for problemet...

Har du forsøkt å skifte batteri i nøkkelen (en gang til)?

15
Audi e-tron / Sv: Softwareoppdatering 93N1-S- oppdatere rekkeviddevisning
« på: Onsdag 17. November 2021, klokken 17:10 »
Da får du rapporter tilbake hva dee har gjort, og om du ser noen forskjell.
Lokal Møller aner ikke noe utover beskrivelsen på en linje.
De vet heller ikke hvor lang tid oppdateringen tar.
Dårlig av Audi å ikke opplyse til verkstedet, de aner ikke hvor lenge bilen blir stående...

Sider: [1] 2 3 ... 12