Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Sandra87

Sider: [1] 2 3 ... 8
1
Audi e-tron / Sv: Plass bagasjerom
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 20:09 »
Det gikk jo lett 😅

2
Audi e-tron / Sv: Plass bagasjerom
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 18:06 »
Uff kan det bli trangt? Blir spennende å se. Et bord, en diger bag, noen handleposer og et bilsete. Pluss en person til i bilen. 🙈😬

3
Audi e-tron / Sv: Plass bagasjerom
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 15:28 »
Ja ser jeg skrev litt feil. Det er 90 i diameter. Men ja, da får jeg vel plass. Var urolig for å ikke få plass når jeg legger ned setene. Men da undervurderer jeg kanskje bagasjerommet 😅

4
Audi e-tron / Plass bagasjerom
« på: Tirsdag 02. Mars 2021, klokken 21:43 »
Hvor stort er bagasjerommet på bilen? Gidder ikke gå ut å styre med å måle 🙈 Skal frakte et bord i morgen, som er 90 i bredde, og 43 høyt. Vil det gå? 😬🙈

5
Audi e-tron / Lading på ferie
« på: Tirsdag 23. Februar 2021, klokken 19:47 »
Vi kommer til å ta en bilferie i Norge i år også.
Og har hørt at nå er det så mange elbiler og få ladere.
Har sagt opp Audi ladeabbonement til 179kr mnd, siden vi sjelden lader ute.

Noen som vet billigste måte å lade på da? Jeg tenker kanskje at vi han lade en del på 50-ladere, som ligger litt utenfor de store veiene. Håpe at kanskje ikke så mange lader der. Vil det være billigere også? Eventuelt å kjøpe city abonnement fra Audi som koster 49kr i mnd, og ha det i sommer.


 

6
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
« på: Lørdag 23. Januar 2021, klokken 18:42 »
Det er nok smart!

Og hva er greia med at prisen varierer pga redusert tysk moms?
Er de ikke momsregistrert i Norge? Står det noe om dette på betalingen din rundt moms?

Det er da ingen varer eller tjenester som blir levert til personer i Norge som er unntatt fra norsk moms.

Jeg har ikke betalt enda, første året var jo gratis. Men hørt snakk om dette ja.

7
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
« på: Lørdag 23. Januar 2021, klokken 18:15 »
Takk. Notert med dette og skal ringe å snakke med forbrukerrådet på mandag. Tror det har lite for seg å kontakte Audi charging service, hørt mye rart om hvordan de er til hjelp.

8
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
« på: Lørdag 23. Januar 2021, klokken 18:12 »
Ja det virker helt urimelig. Latterlig. Og så «selger» de det, der hvor folk kjøper ny bil. Blir jo som strømavtalene som selges på Elkjøp. Liten og dårlig informasjon.
Og ja, kan ikke skjønne hvordan det kan være lov å blir bundet i 12 mnd. Skal faktisk ta å ringe å Forbrukerrådet på mandag. Fått god hjelp av de tidligere.


9
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
« på: Lørdag 23. Januar 2021, klokken 17:49 »
Står at man må si opp 14 dager før utløpet av perioden. Tro meg jeg skal ikke betale for dette. Det skal de på Audi der jeg kjøpte bilen. Som prakka dette på meg og ikke sier noe om dette. Vært så mye dritt med bilen og, så det skal de få betale. Er det mulig.

10
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
« på: Lørdag 23. Januar 2021, klokken 17:41 »
Jeg sa opp nå. Men det står at kontrakten varer til januar 2022. Hvorfor det når det står at gratisperioden gjelder til 30 januar 2021? Er det mulig 😩

11
Audi e-tron / Sv: Audi e tron kort
« på: Lørdag 23. Januar 2021, klokken 17:36 »
Takk for svar. Da får jeg bare si det opp nå. Vet du hvor man gjør det? 🤔

12
Audi e-tron / Audi e tron kort
« på: Fredag 22. Januar 2021, klokken 23:31 »
Er det fortsatt sånn at om man ikke sier opp ladekortet fra Audi, så er man bundet i 1 år? Kom brått på at det straks er ett år siden.

13
Audi e-tron / Sv: Verdi
« på: Lørdag 02. Januar 2021, klokken 22:56 »
50% tap på tre år 100.000km høres mye ut. De siste bilene jeg har hatt har ikke tapt seg så mye i prosent. X5n jeg hadde kjøpte jeg for 900 to år gammel. Nypris 1.300, ble solgt for 600 når den var fem år gammel, gått 80.000km.
Xc70n til kona kjøpte vi for 360, da hadde den gått 180.000km og var tre år gammel. Nypris var rett under 900.000.
Så, men etterspørsel som er fortiden etter elbil og e-tron som noe av det mest attraktive ville jeg tenkt 40% tap på tre år.

Tenker at vi kunne jo hatt den lenger enn 3 år også, men orker ikke ha en bil som må på verksted. Og å måtte betale for det. Derfor vi kjøpte ny bil.
Selv om bilen nå har vært på verksted 3 ganger allerede da

14
Audi e-tron / Sv: Verdi
« på: Lørdag 02. Januar 2021, klokken 22:54 »
50% tap på tre år 100.000km høres mye ut. De siste bilene jeg har hatt har ikke tapt seg så mye i prosent. X5n jeg hadde kjøpte jeg for 900 to år gammel. Nypris 1.300, ble solgt for 600 når den var fem år gammel, gått 80.000km.
Xc70n til kona kjøpte vi for 360, da hadde den gått 180.000km og var tre år gammel. Nypris var rett under 900.000.
Så, men etterspørsel som er fortiden etter elbil og e-tron som noe av det mest attraktive ville jeg tenkt 40% tap på tre år.

Det er forskjell på brukt og nytt. Men en tommelfingerregel er at ofte er bilenes nypris halvert etter 4-5 år.

Det finnes alltid unntak. Men en elbil uten garanti er nok tyngre å selge enn en med gjenværende garanti. Km-stand vil dermed telle en del siden den også gjerne bestemmer når garantien går ut sammen med antall år.

En norsk bil går typisk i snitt 20.000km pr år og etter 5 år er verdien typisk halvert med 100.000km på telleren. Oppnår du 100.000km etter 3 år og regner 50% gjensalgaveedi tipper jeg du er ganske forsiktig, men det kan også fort være realistisk all den tid garantien er ute. Man får jo tilbudt maskinskadeforsikringer og ofte andre garantier på biler under 8 år.

Jeg hadde en etron 55 limited i 11 mnd og fikk min utlevert første dagen etron ble utlevert. Nypris med vinterhjul var 917.000 minus litt rabatt, men la oss ta listeprisen. Jeg fikk innbyttepris på 770.000 11 mnd senere. Hos merkeforhandler der jeg kjøpte den. Jeg var heldig og solgte for 825.000. Det er jo snart et år siden nå, og tipper den hadde fått 650-670 i innbyttepris i år eller 700-730 på markedet.

Er vel 8 år garanti på batteriet, så det er jo mange år igjen på når den selges.

15
Audi e-tron / Sv: Verdi
« på: Lørdag 02. Januar 2021, klokken 22:52 »
50% tap på tre år 100.000km høres mye ut. De siste bilene jeg har hatt har ikke tapt seg så mye i prosent. X5n jeg hadde kjøpte jeg for 900 to år gammel. Nypris 1.300, ble solgt for 600 når den var fem år gammel, gått 80.000km.
Xc70n til kona kjøpte vi for 360, da hadde den gått 180.000km og var tre år gammel. Nypris var rett under 900.000.
Så, men etterspørsel som er fortiden etter elbil og e-tron som noe av det mest attraktive ville jeg tenkt 40% tap på tre år.

Det er forskjell på brukt og nytt. Men en tommelfingerregel er at ofte er bilenes nypris halvert etter 4-5 år.

Det finnes alltid unntak. Men en elbil uten garanti er nok tyngre å selge enn en med gjenværende garanti. Km-stand vil dermed telle en del siden den også gjerne bestemmer når garantien går ut sammen med antall år.

En norsk bil går typisk i snitt 20.000km pr år og etter 5 år er verdien typisk halvert med 100.000km på telleren. Oppnår du 100.000km etter 3 år og regner 50% gjensalgaveedi tipper jeg du er ganske forsiktig, men det kan også fort være realistisk all den tid garantien er ute. Man får jo tilbudt maskinskadeforsikringer og ofte andre garantier på biler under 8 år.

Jeg hadde en etron 55 limited i 11 mnd og fikk min utlevert første dagen etron ble utlevert. Nypris med vinterhjul var 917.000 minus litt rabatt, men la oss ta listeprisen. Jeg fikk innbyttepris på 770.000 11 mnd senere. Hos merkeforhandler der jeg kjøpte den. Jeg var heldig og solgte for 825.000. Det er jo snart et år siden nå, og tipper den hadde fått 650-670 i innbyttepris i år eller 700-730 på markedet.

Hva mener du med forsiktig? At den kanskje taper seg mindre enn 50%?
Mener vel også man ikke kan kun si etter så så mange år, km har vel nesten mer å si? Ihvertfall når det blir 100.000 på 3 år.
Synd jeg kjører så mye, det koster 😂

Sider: [1] 2 3 ... 8