Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JaguarNorge

#1
i-Pace / Sv: Bakseteplass
tirsdag 07. april 2020, klokken 08:56
Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 06. april 2020, klokken 21:58
Sitat fra: gr på mandag 06. april 2020, klokken 20:17
.. så i-Pace kan ikke være mye lavere under enn den..
Laveste bakkeklaring på I-Pace er omkring 14cm mener jeg å huske, opp til litt over 23cm med luftfjæringen i offroad-modus.
Stemmer, minimum bakkeklaring med maksimalt lastet bil er 142mm. :)
#2
i-Pace / Sv: Ladehastigheter ombordlader
tirsdag 31. mars 2020, klokken 12:32
I-PACE tar alt fra 6-32 Ampere. I vanlig stikkontakt får du normalt ca 10A, men i noen land er det begrenset til 6A, derfor kan I-PACE være ''fornøyd'' med 6A. 
#3
i-Pace / Sv: Underspyling
tirsdag 24. mars 2020, klokken 12:36
Sitat fra: JV på søndag 22. mars 2020, klokken 14:23
Hei, jeg vasker bilen på LaserWash Børsteløs. Er det trygt å velge Underspyling program på I-Pacen?
Ja, du kan selv velge hvilket vaskeprogram du vil vaske bilen med.
#4
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
mandag 23. mars 2020, klokken 15:19
Ønsket om batteritemperatur visning har vi videreformidlet til fabrikken, men vi kan dessverre ikke si noe om dette er noe som er på vei eller ikke.
#5
i-Pace / Sv: Hvordan verifisere H264 oppdatering
tirsdag 03. mars 2020, klokken 12:18
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 03. mars 2020, klokken 10:13
Kan Jaguar Norge fortelle om hvilke symptomer vi vil oppleve om den ikke er installert riktig?
Dessverre. I slike tilfeller må bilen undersøkes av tekniker for verifisere om det er noe feil på den og hva feilen kan komme av. Så hvis det er mistanke om at noe ikke er som det skal, må forhandler kontaktes.
#6
i-Pace / Sv: Hvordan verifisere H264 oppdatering
tirsdag 03. mars 2020, klokken 09:25
Sitat fra: jæggen på torsdag 27. februar 2020, klokken 21:14
Sitat fra: JaguarNorge på torsdag 27. februar 2020, klokken 12:55
Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 22. februar 2020, klokken 20:55
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 22. februar 2020, klokken 09:42
...Selv har jeg ikke hørt noe om oppdatering til H264 - må man selv ta initiativ ?
Ja, det ville jeg gjort - dvs, det gjorde jeg :)
Når det gjelder H264 ble det sagt at det skulle komme en sentral innkalling - men jeg har ikke hørt om noen i Norge som faktisk har blitt kontaktet av JLR for å avtale oppdatering?
Forhandlerne vil forsøke å oppdatere bilene samtidig som man skal inn for service eller annen planlagt verkstedbesøk.  :)

Siden dere JaguarNorge er inne her og svarer og som vel er de som mest om temaet i denne tråden. Hvordan kan man verifisere H264 er installert OK? Som sagt har jeg ikke ny batteriindikator og heller ikke noen andre tegn som viser at jeg har ny software - når jeg hentet bilen etter det som skulle være en oppgradering var alle innstillinger o.l akkurat som før. Infotainment sier bilen er oppdatert til 19C
Som kunde kan du ikke se om oppdateringen er korrekt installert. Hvis du mistenker at programvaren ikke er installert rett eller du har problemer med bilen etter oppdatering så må man tilbake til forhandleren.
#7
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
tirsdag 03. mars 2020, klokken 08:15
Vi har allerede notert dette ønsket, Maxwell_400.  :)
#8
i-Pace / Sv: Hvordan verifisere H264 oppdatering
torsdag 27. februar 2020, klokken 12:55
Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 22. februar 2020, klokken 20:55
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 22. februar 2020, klokken 09:42
...Selv har jeg ikke hørt noe om oppdatering til H264 - må man selv ta initiativ ?
Ja, det ville jeg gjort - dvs, det gjorde jeg :)
Når det gjelder H264 ble det sagt at det skulle komme en sentral innkalling - men jeg har ikke hørt om noen i Norge som faktisk har blitt kontaktet av JLR for å avtale oppdatering?
Forhandlerne vil forsøke å oppdatere bilene samtidig som man skal inn for service eller annen planlagt verkstedbesøk.  :)
#9
i-Pace / Sv: Forbedring av i-Pace svakheter
onsdag 12. februar 2020, klokken 14:36
Sitat fra: Barfot på onsdag 12. februar 2020, klokken 13:33
Bladde opp på en I-Pace som står på Finn.no, der står det 750 kg hengervekt både med og uten brems.

Kan noen bekrefte at dette stemmer ? At de kan trekke 750 kg uten brems ?

Henger uten brems er ofte noen kilo lettere enn med brems, så da får man bittelitt mer med seg.
Ja, det stemmer. Hvis du har registreringsnummer på bilen kan du selv sjekke dette på: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger.
#10
i-Pace / Sv: Triks for ryggekamera og planlagt lading?
torsdag 06. februar 2020, klokken 11:38
Sitat fra: sjokomelk på onsdag 05. februar 2020, klokken 21:17
Jeg tok turen ut i garasjen nå, og etter litt kluring fant jeg menyen JaguarNorge pekte på. Men uansett hva jeg gjorde der, så starta bilen å lade med en gang jeg satte inn kabelen.

Dessverre er det slik i dag at bilen er programmert til å prioritere ladingen og lade til 100% hvis mulig.
Det vil si at hvis du setter bilen til foretrukket ladeperiode mellom eksempel 00.00 og 07.00, men bilen ikke kan lade opp til 100% i dette tidsrommet, så vil den starte ladingen med en gang for å komme så tett på 100% som mulig.
Det du kan gjøre hvis du ikke ønsker fulladet bil på morgenen, er at du setter lading mellom 00.00 - 12.00, for så å stoppe ladingen på morgenen når du skal avgårde. Det er kanskje ikke helt optimalt, men hva man kan gjøre i dag.

Dette er et ønske vi har tatt med videre til fabrikken, hvor vi ønsker en bedre prosess på dette området.
#11
i-Pace / Sv: Triks for ryggekamera og planlagt lading?
onsdag 05. februar 2020, klokken 15:49
Ryggekamera er standard på I-PACE. Se på de to linkene her: https://www.ownerinfo.jaguar.com/document/4K/2019/T23350/29937_en_GBR/proc/G2185534 og https://www.youtube.com/watch?v=-p7qpJfQbE4.

Du kan sette ønsket ladetidspunkt både i bil og i InControl Remote appen. Se denne linken: https://www.ownerinfo.jaguar.com/document/4K/2019/T33425/29937_en_GBR/proc/G2187887. Her er det viktig at du husker å huke av at funksjonen er satt til PÅ.
#12
i-Pace / Sv: Forbruksrapporter post H264
fredag 24. januar 2020, klokken 10:49
Sitat fra: Tellus på torsdag 23. januar 2020, klokken 10:52
Sitat fra: JaguarNorge på torsdag 23. januar 2020, klokken 10:05
[
Når det gjelder avreisetidspunkt er det greit å vite at hvis du bruker appen til å angi avreisetidspunkt, vil den forvarme batteriet hvis du er koblet til en lader. Det tar opptil 2,5 time å forvarme batteri og kupe. Forvarming av batteriet vil først starte når batteriet er har nådd 100% SoC. Hvis du ikke er tilkoblet en lader, vil funksjonen kun forvarme kupe.

Takk for at du bekrefter dette med at batteriet må være fulladet før oppvarming av batteriet vil starte. Har trodd det lenge, men fint å få det bekreftet.
I og med at batteritemperatur er alfaomega når det gjelder ladehastighet ønsker jeg meg en mulighet til å kunne velge å varme batteriet underveis til hurtiglader. Om vinteren vil dette i mange tilfeller kunne løse problemet med at man kommer frem til hurtiglader med iskaldt batteri og kun får 20-30 kW.
Flere av konkurrentene begynner å dukke opp med slike løsninger og så vidt jeg kan se har I-Pace alt som skal til bortsett fra litt programvare.

I tillegg ville det vært svært nyttig og fått mulighet til å se batteritemperaturen. Expectation management dette  :)

Kanskje kommer det noe i den kommende BMS oppdateringen ?
Dette er noe flere har ønsket og vi har allerede tatt det med videre.
Om dette blir å komme i en fremtidig oppdatering, det tør vi ikke love, men som sagt ønsket er registrert.  :)
#13
i-Pace / Sv: Ampere styrke ved type 2 hjemmelading??
fredag 24. januar 2020, klokken 10:37
I-PACE lader med maksimalt 32A på 1-fas. Man ikke ikke styre ampere på bilen, det skal gjøres på ladeboksen. Så om man kun ønsker å lade med 10A, så skal det stilles inn på ladeboksen (som nok ikke kan gjøres selv).

Om dette er noe som kommer i fremtidig oppdatering kan vi ikke si noe om per i dag, men vi registrerer ønsket.
#14
i-Pace / Sv: Forbruksrapporter post H264
torsdag 23. januar 2020, klokken 10:05
Sitat fra: Tellus på mandag 20. januar 2020, klokken 11:42
Jeg kjørte med 22.5-23 grader i ECO modus. Satt uten jakke. Mulig det er bittelitt å hente på å sette ned temperaturen, men jeg liker ikke å kjøre langt med jakke på :)

Ellers la jeg inn avreisetidspunkt slik at batteriet hadde ideell temperatur ved avreise. Dette er særdeles viktig om vinteren for å holde forbruket nede.

Ved hjelp en strømmålerapp kan jeg lese av strømforbruket hver time i huset. Ser der at forbruket startet å stige i 10-tiden. Avreise var satt til 13.00. Tydelig at batterivarmen begynte å kicke ca 3 timer før avreise. Viktig å sette av nok tid slik at batteriet blir både fullt og varmt.
Når det gjelder avreisetidspunkt er det greit å vite at hvis du bruker appen til å angi avreisetidspunkt, vil den forvarme batteriet hvis du er koblet til en lader. Det tar opptil 2,5 time å forvarme batteri og kupe. Forvarming av batteriet vil først starte når batteriet er har nådd 100% SoC. Hvis du ikke er tilkoblet en lader, vil funksjonen kun forvarme kupe.
#15
i-Pace / Sv: Jaguar.here.com
torsdag 23. januar 2020, klokken 10:00
Sitat fra: xyzzy på torsdag 16. januar 2020, klokken 09:18
Jeg ville veldig gjerne hatt noen forbedringer her:


  • Om man har tilgjengelig nett for bilen, burde alle endringer kunne lastes ned automatisk en gang i måneden. Ingen brukeraksjon nødvendig i det hele tatt - mye tid spart.
  • Om det første punktet ikke går pga. manglende nett, burde det være mulig å plugge i USB-minnepinnen og la bilen oppgradere over natten uten at man må være i bilen med tenning på.
Det er gode punkter du lister. Vi kan ikke love at det blir en endring, men tar det med videre :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA