Jeg har ett tvillingkort i bilen. Da går alt forbruk på min mobil.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: oll1954 på tirsdag 08. desember 2020, klokken 12:06
Det ble bra! Har du link (evt. typebetegnelse) til hvilke lys som ble brukt, og et bilde som viser hvordan lysene er montert (når det er slukket slik at det ikke blender)?
Hadde et alternativ til egen bryter vært å koble ut de originale ryggelysene (de har du jo ikke bruk for likevel ...)? Da hadde du fortsatt hatt to ryggelys (to er innenfor typegodkjenningskravet, det er ikke fire), om du da ikke hadde fått andre avvik (lysmengde, plassering etc.).
Det kunne også vært interessant og sett et bilde av skjermen for ryggekameraet i mørke, med og uten de nye lysene tent.
Sitat fra: Amatøren på tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:52
Hiver meg på interesse for pris.
Så lurer jeg på hvordan de styres.
Er det via tilhengerkobling (tilhengerkontakt) så bilen er i tilhenger modus, trukket kabel fra originalt ryggelys eller satt inn relé styrt via OBD bussen?
Sitat fra: AE50AS på mandag 02. mars 2020, klokken 10:18
Er det faste dager båten går over med E-tron? Og hvor ofte går båten? 🙂
Sitat fra: OlsenR på søndag 23. februar 2020, klokken 12:11
Florett E50
Sitat fra: kom_så_og_gikk på tirsdag 04. februar 2020, klokken 20:38
Etter å ha kjørt endel i vinter syns jeg matrixlysene funker bra. Deilig å slippe å tenke på nedblending. Men jeg syns også lysene er litt trege i noen situasjoner på å levere fullt lys. Er nok en sikkerhetssak i algoritmen, men i noen situasjoner blir det litt tregt. Har den innstilt på «tidlig», men det kan ta sin tid en sjelden gang. Lett å overstyre, men likevel. I skumring eller lysning er det av og til kun nærlys, mens jeg vanligvis ville kjørt fullt lys på gamlebilen. Elgens øyne blir nok lettere å se med full pupp på lysene.
Er det noen som har lekt med tanken på ekstralys på e-tron med matrix?
Har spekulert litt. Fikk tips om en svensk svitsj som skulle funke, men på produsentens FAQ ble det i siste setning nevnt at den ikke fungerer på biler med matrix..
Så om jeg skal ha mer lys, for jeg kjører i elg-land ukentlig, må jeg akseptere full manuell styring. En annen ting, hvor i all verden skal jeg plassere en ledbar eller to? Blir fort i veien for kamera eller sensorer i fronten?
Er det noen som har grublet på det samme? Lyset som det er er ganske bra, men man vil ofte ha mer, særlig om man er vant til tre xenonbøtter.