Leverte min bil pga lakkproblemer kl8 i dag. Klar for henting kl10. Oppdaget at den så værre ut enn da jeg leverte den. Gav beskjed og de tok den tilbake, ga meg leiebil og sa at den ville være klar i ettermiddag eller senest i morgen.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: TRK på onsdag 18. september 2019, klokken 22:38
Det er kun en Performance, men Tesla har gjort det noe uoversiktelig ved at de stort sett kun selger denne med PUP, dvs. en Performance Upgrade Package. I fjor slapp de noen uten PUP...
...planer om å kjøre på bane.
Sitat fra: meiniac på onsdag 18. september 2019, klokken 21:54
Tror det har noe med hjul/dekk til performance som har noen begrensninger.
Sitat fra: GOS på torsdag 05. september 2019, klokken 19:07
Gå på Elbil.no å finn ladekart der, da finner du sikkert de fleste. Ellers fins det en del apper å bruke som viser hvor de er, f.eks Elbil sin app, men da må du være medlem.
Sitat fra: Wibla på torsdag 05. september 2019, klokken 18:42
LR AWD gir mest mening, imho. Husk hengerfeste.
Jobblading er den store jokeren her, det blir betraktelig enklere å gi gode råd når vi vet hvor fort du kan lade der
Sitat fra: GOS på torsdag 05. september 2019, klokken 18:29
Men, siden du bor i Oslo og nå etter at det er innført betaling for lading på kommunale ladestasjoner, finner du da ikke noen i nærheten av deg å lade på?
Jeg har en leilighet i Oslo sentrum jeg bruker nå og da typisk i en uke i slengen, og det er nå lett å finne ledige plasser. En 16 timers stopp, eller bare natt, på en slik koster ikke allverden og fyller opp ganske mye.
Sitat fra: Amoss på torsdag 05. september 2019, klokken 18:06Sitat fra: Blib på torsdag 05. september 2019, klokken 17:41
Jeg er faktisk ikke sikker på hastigheten eller reglene på jobb, har ikke tatt med i beregningen at jeg faktisk vil få ladet der, selv om det nok godt er mulig og jeg dermed kan kanskje eliminere mye av problemene mine. Men det kan jeg undersøke nøyere neste uke.
Ja, det er det første du bør gjøre. Ut i fra hva du har oppgitt her så burde du med en grei ladehastighet på jobben klare deg med å lade der 2 dager i uka for å dekke behovet for arbeidsreisene dine og vel så det. Så får du heller hurtiglade for helge bruken og annen bruk uten om arbeidsreisene.
En litt viktig detalj det ser ut som om du har glemt her er hvilken modell du tenker på? Ut i fra forumet du valget så forutsetter jeg at det er en Model 3, men er det en LR eller SR+? Evnt. RWD eller AWD for LR?
Sitat fra: model3citizen på torsdag 05. september 2019, klokken 17:52
Å lade på 50kW-lader over 70% går nesten ulidelig tregt. Om jeg ikke husker helt feil ladet jeg fra enten 20, eller 30% til 80% i sommer på en 50kW-lader og det tok nesten en time.
Jeg hadde satset på to ladestopp når det trengs, og heller holdt ladestatus i regionen 20-70%.
Sitat fra: model3citizen på torsdag 05. september 2019, klokken 17:43
Edit: Motorvei høres det ut som.